2020-07-02, 14:48
Medlem
Messials avatar
Hur ser de ut i Italien när de gäller invandrarrelaterad brottslighet jämfört med Sverige? Om man bortser från migranter som kommer till Italien, hur sköter sig muslimska invandrare ifrån MENA i Italien? De vill säga de som bor i landet.

Jag har hört att man i städer med cirka 100 000 invånare i Italien kan röra sig fritt och lugnt även på nätterna på helgerna och att de inte har några kriminella ungdomsgäng utan bara lokala kompisgäng som består utav killar och tjejer eller bara utav killar respektive tjejer. Man har inga utanförskapsområden jämfört med medelstora svenska städer och de som begår brott bor oftast i södra Italien i städer som Neapel och på ön Sicilien i form utav den italienska maffian.
Om de är så lugnt i Italien, hur kan de vara så stor skillnad mellan Italien och Frankrike/Tyskland? Hur kan de vara så att Italien inte har städer som Paris och Marseille? Förvisso har Frankrike koloniserat flera afrikanska länder och från dessa länder har människor invandrat till Frankrike, men även Italien har koloniserat afrikanska länder men Italien har mycket mindre afrikaner och invandrare rent generellt. I Italien tycker befolkningen sett till senaste valet att invandring inte är en så viktig fråga som tidigare.
Citera
2020-07-02, 15:35
Medlem
Jag vet inte exakt hur det ser ut i Italien men Sverige är ganska unika med att trycka in svartskallar i varenda byhåla och i princip alla >50.000-städer har feta enklaver med framförallt muslimer på bidrag, som aldrig kommer jobba en timme vitt.

I länder med stor invandring så tenderar orcherna att dra sig till storstäder men i Sverige finns det inga lediga bostäder även i sunkiga förorter så orcherna får i många fall stanna i byhålor/förorter och olika "utanförskapsområden".

Utan massiv repatriering inom ~15 år är Sverige bortom förlorat.
Citera
2020-07-02, 16:43
Avslutad
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Integration/Flyktinginvandring---internationellt/

Ungefär hälften så många beviljade asylansökningar per capita som Sverige. Bor ju dock en del fler människor där.
Citera
2020-07-02, 16:48
Avslutad
Tror det finns en hel del ghetton i Neapel som jag fattat det. Så det går väl att jämföra med Paris och dess förorter.
Citera
2020-07-02, 17:29
Medlem
Det italienska folket är i botten bra mycket mer rasistiskt än Sverige, på de stränder som jag besökt och afrikaner som ska sälja en massa krimskrams typ solglasögon eller sjalar så ropas det öppet att jag citerar -om du inte drar din apa ska jag slå ihjäl dig! Eller liknande det hördes skratt och kommentarerna som blev grövre och grövre tills "apan" började förstå att det var till honom!

Även italiensk fotboll har en del skriverier om rasism och enskilda händelser som upplopp! Det har nog bidragit till att italien har lite färre invandring! Än Sverige!
Citera
2020-07-02, 17:34
Medlem
Alla utom Glenn Strömberg är utlänningar i Italien.
Citera
2020-07-02, 18:29
Medlem
blobben!!!s avatar
Finns många babbar i Italien. Skillnaden är att de inte har bidrag som i Sverige. Frankrike och Tyskland har rätt bra bidrag de med. Med andra ord bor de i slum eller i tält.
Citera
2020-07-02, 19:08
Medlem
-GGs avatar
De är överrepresenterade även där, i Italien. Samnytt hade en artikel om det förra året. Nästan alla "nya brott" och särskilt våldtäkter begås av främlingarna. De begår också övergrepp mot italienare och rasprofilerar dem utifrån det.
Själv har jag pratat med många italienare som bekräftar siffrorna och gatubilden. Italiens vänster är lika vidrig, vid ett tillfälle vara två vänstermuppar nära att flyga på mig.
Citera
2020-07-02, 19:13
Medlem
TheJackets avatar
Det är riktigt riktigt illa i Italien
Citera
2020-07-02, 19:30
Avslutad
Var i Marseille för några år sedan. I Genua några dar senare. Genua var sju resor värre än Marseille. Enda gången jag känt obehag dagtid ute i någon stad centralt.
Citera
2020-07-02, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Integration/Flyktinginvandring---internationellt/

Ungefär hälften så många beviljade asylansökningar per capita som Sverige. Bor ju dock en del fler människor där.

Glöm det här inlägget av mig beviljade asylsökningar och invandring som helhet är ju två helt skilda saker. Var inte med i matchen.
Citera
2020-07-03, 00:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Glöm inte att Italien är hemmaplan för ’ndranghetan, Camorran och den sicilianska Maffian ... Och de håller inte bara till i södern.
Det finns mycket illegala invandrare där.

En hel del trafficking från öststaterna och Afrika som hanteras av folk från dessa länder finns.
Som nån säger så är man inte lika generösa med bidrag därnere (inte heller till italienarna). Man är mer hänvisad till att klara sig själv.
Har det skett ett brott så redovisas gärningsmännens härkomst öppet även innan de är dömda, samt om de är där illegalt eller inte. Tycker de redovisar det objektivt och sakligt.

Det finns gängkriminalitet där, men dels är det för Sveriges del ett nytt fenomen och dels finns det därnere som sagt inhemsk organiserad brottslighet (och som dessutom blivit en del av samhällsstrukturen så att säga). I Neapel finns det s k Baby Gang, italienska ungar som mer eller mindre har kopplingar till camorran.
Man är inte heller så snabba med att riva tomma byggnader som här, och där samlas det folk.

Italiensk polis har nyligen gjort ett stort tillslag med amfetamin (tror jag det var) tillverkat av IS i Syrien. Man gör ofta razzior och plockar in buntvis med maffiafolk etc och ibland åker en och annan politiker med av bara farten.

Det kommer fortfarande in båtar med ”flyktingar”. Jag tror att de flesta av dem blir kvar i Italien.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in