Citat:
Ursprungligen postat av
nacka
Det blir samma sak på den bärbara datorn. Hårdisken från backup-enheten visas som fem separata enheter (D-H) i Windows Explorer, och försöker jag klicka på någon av diskarna så krashar Windows Explorer och jag måste stänga av datorn genom att hålla inne strömknappen i fem sekunder.
Testade Reclaime och det blev samma visa som tidigare, programmet låser sig ("Please wait svarar inte").
Jag lät programmet stå trots att det stod "svarar inte" och nu efter ett tag fick jag istället upp "D:\ är inte tillgänglig, felaktig parameter".
Att utforskaren slutar svara är ganska vanligt, men datorn borde inte krascha när disken är ansluten via USB.
Har du kollat om strömadaptern fungerar? Det har hänt mig flera gånger att strömadaptern efter en viss tids användning plötsligt levererar för lite ström. Strömadaptern såg ut att fungera och visade 12V vid mätning med en multimeter. Först vid belastning så sjönk spänningen kraftigt och då förstod jag att den var trasig.
Jag fick en ny strömadapter på garantin och sedan fungerade min nätverksdisk utan problem. Sedan dröjde det drygt ett år innan den andra adaptern också slutade att fungera. Garantin hade upphört och då köpte jag ny adapter som levererade dubbelt så mycket ström. Den strömadaptern fungerar fortfarande efter 5 års dygnet runt användning.