2021-02-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Jag säger inte emot dig, men det är svårt för Dyvik att göra något när heatet blir som det blir. Joensuu gör en kanonstart men stumnar redan i första backen så och släpper lucka till Tiril samtidigt som hon går brett fiskeben vilket stänger hela banan. Sedan åker hon jättedåligt utför båda nedförsbackarna och verkar mest köra för att inte släppa förbi sig sina motståndare.

Det är givetvis fullt tillåtet att köra som finskan gör men hon hindrar Dyvik lika mycket som Svahn hindrar Lotta Weng i kvarten.
Men sluta sprid skit på Jasmi Joensuu helt utan anledning.
Citera
2021-02-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Jag har också noterat den högljudda lobby-kåren som finns bakom Hagström.

Sportsligt är Dyvik mycket mer användbar som reserv i en VM trupp.

Ja, men det är lite coolt att vinna kval.
Citera
2021-02-05, 19:45
Medlem
Citat:
Men sluta sprid skit på Jasmi Joensuu helt utan anledning.

Nä, skit ska man inte sprida. Men vilken MARODÖR, Jazz! Hade inte gått att lägga sig i Sveriges inre angelägenheter på ett värre sätt. Vadå HACKA FRA.
Senast redigerad av ccnut 2021-02-05 kl. 19:47.
Citera
2021-02-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Det är begränsat till två stycken per nation

Vilka är extra bra på fristilssprint?
Citera
2021-02-05, 20:25
Medlem
Någon eventtråd på G inför morgondagen?
Citera
2021-02-05, 20:25
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Jag har också noterat den högljudda lobby-kåren som finns bakom Hagström.

Sportsligt är Dyvik mycket mer användbar som reserv i en VM trupp.

Personligen tycker jag att Hagström just nu är en intressantare åkare än Dyvik. Dyvik var superintressant för några år sedan men det har aldrig riktigt lossnat för henne. Allt annat lika så tycker jag att det är bättre att satsa på yngre åkare. Om Hagström blir den som får köra sprinten så kan Dyvik dessutom ändå åka med till Oberstdorf som allt-i-allo-reserv.

Men – det är ju två sprinttävlingar (Ulricehamn + Borås) kvar före VM, förmodligen kommer vi veta betydligt mer efter dessa.
Citera
2021-02-05, 20:29
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Det är kul att de verkar turas om att ha övertaget. Först Dyvik och nu senast Hagström, med små marginaler.

Om nu Linn Svahn är en sådan team player. Skulle hon kunna låta snabba Hagström åka iväg i en eventuell final?

1. Hagström
2. Svahn
3. Lampic
4. Sundling
5. Falla
6. Dyvik

Maja offrar sig här. Får åka teamsprint, 10 km och stafett. Allt i fristil.
Om det är morgondagen du tänker på så borde du kolla startlistan innan du gissar, för Falla startar inte imorgon. Varför (och hur?) skulle Maja offra sig? Varför skulle Svahn (och alla andra) låta Hagström åka iväg?
Citera
2021-02-05, 20:33
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Personligen tycker jag att Hagström just nu är en intressantare åkare än Dyvik. Dyvik var superintressant för några år sedan men det har aldrig riktigt lossnat för henne. Allt annat lika så tycker jag att det är bättre att satsa på yngre åkare. Om Hagström blir den som får köra sprinten så kan Dyvik dessutom ändå åka med till Oberstdorf som allt-i-allo-reserv.

Men – det är ju två sprinttävlingar (Ulricehamn + Borås) kvar före VM, förmodligen kommer vi veta betydligt mer efter dessa.
Fast Dyvik är väl ingen allt-i-allo-åkare? Framförallt på distans, men även i sprint, så är hon klart bättre i klassiskt. Så,förutom sprinten så skulle hon fixa startsträckan i stafetten ok (men behöver vi en tredjereserv?) samt möjligen tremilen, om hon står distansen. Övriga lopp så är de sex givna bättre.
Citera
2021-02-05, 20:37
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfreds
Någon eventtråd på G inför morgondagen?
Det är upp till den som känner för det att starta en.
Bara se hur tidigare är gjorda och byt relevanta länkar
Citera
2021-02-06, 00:24
Medlem
Moonpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Det är upp till den som känner för det att starta en.
Bara se hur tidigare är gjorda och byt relevanta länkar

Apropå frågan... Var har R.O.S.H tagit vägen 🤔 saknar honom/henne i trådarna nu...
Ps. Vägrar skriva hen 😉
Citera
2021-02-06, 02:02
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Det är kul att de verkar turas om att ha övertaget. Först Dyvik och nu senast Hagström, med små marginaler.

Om nu Linn Svahn är en sådan team player. Skulle hon kunna låta snabba Hagström åka iväg i en eventuell final?

Vet inte om Falken och Hagström var nedtränade i Torsbysprinten, men där blev de iaf utklassade av Dyvik med sex sekunder i både kval och final, medan övriga tjejer framstod som glada amatörer. http://live.skidor.com/1315#result@10478@10@999

Är det någon det svenska laget ska åka för så är det väl Linn Svahn, om vi tänker i cykeltermer? Varför Linn skulle minska sina egna chanser för någon som inte ens är klar för VM begriper jag inte.

Däremot kan ju tjejerna försöka stänga Lampic när de har chansen och kanske provocera henne lite i allmänhet så att hon gör något ogenomtänkt som renderar i ett gult kort - slovenskan har ju ett kort sedan tidigare och skulle hon nolla i sprinten kan Svahn återta ledningen i cupen.
Senast redigerad av Stefan4 2021-02-06 kl. 02:13.
Citera
2021-02-06, 02:52
Bannlyst
Citat:
Vilka är extra bra på fristilssprint?

Jonna Sundling är sylvass i skatesprint, Fähndrich och van der Graaff likaså...

Diggins, Lampic & Sophie Caldwell grymma också i fristilssprint!

Se upp i morgon för Kristine Stavås-Skistad - hon kan bli en obehaglig överraskning i morgon för den vita armén!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in