2020-07-04, 16:44
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Hur snabbt går det att aktivera sig igen ifall skyttet svajar och Oberstdorf hägrar?

Om Stina vore en person som gav upp så lätt hade hon aldrig blivit den hon är.
Citera
2020-07-04, 18:46
Medlem
Citat:
Hur snabbt går det att aktivera sig igen ifall skyttet svajar och Oberstdorf hägrar?
Har ingen aning men hittade denna klausul:
Citat:
3.2.3 Other exceptions
In exceptional circumstances (top athletes from Biathlon, Nordic Combined and developing nations...), athletes who didn’t reach the World Cup entry requirements can be allowed to start.
Det finns hopp!
Citera
2020-07-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
(fortsättning från TS)

Säongens första FIS punktlista: https://www.fis-ski.com/DB/general/f...&listid=300156

Tråden fungerar inte. Kanske denna fungerar:

https://www.fis-ski.com/DB/general/fis-points-details.html?sectorcode=CC&seasoncode=2021&listid= 300156

Jag tittade på FIS punktlistan för sprint och konstaterade att följande svenska damer har lägst FIS poäng:

1) Jonna Sundling
7) Johanna Hagström
8) Linn Svahn

Lite konstigt kan man tycka att Johanna Hagström ligger så högt på listan men det beror väl på att FIS poängen räknas på kvaltiden och Hagström brukar göra väldigt bra prologer.

Falla är t.ex. först på 12 plats.
Citera
2020-07-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Jens Burman lämnar Salomon och går över till Fischer inför kommande år. "De klassiska skidorna passar inte min teknik, överlag har det varit bra men i vissa fören har det inte passat mig" säger han i vloggen. Kanske en direkt konsekvens av vinterns vallaproblem?
Detta påpekade ju vallarna förra säsongen men mättes då bara med bannor!
Lite koll verkade dom ha...........

Nu är jag glad över att vallateamet ses över och ändras så det är ABSOLUT inget försvar för dom.
Citera
2020-07-09, 14:15
Medlem
Citat:

Följande skidskjutarklassiker lär inte slöa ner processen:

"Åh, neejjj. Hon missar IGENNN! [lååång tystnad]

eller

"Ssssccchhh (indrag), ajajajajaj, nu halkar hon ännu mer efter...

alternativt

"Kan hon klara att skjuta en bom bara"... så kan hon vara med i klungan, och så får vi hoppas på åkningen
Senast redigerad av ccnut 2020-07-09 kl. 14:18.
Citera
2020-07-09, 19:24
Medlem
Märta Rosenberg har fått stipendium. Tycker mig se hur hon letar efter mest energibesparande åkning. Och få ut max av varje stavtag. Snabbt. Om detta är talang så ser det ljust ut. Jag tänker mig sträcka 2 istället för Frida Karlsson. eller passar sträcka 3 bättre? (fristil).
Citera
2020-07-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Har ingen aning men hittade denna klausul:

Det finns hopp!

Husbygget blir klart. Läker skada. Tar ett Foppa-brejk. Avvaktar organisationsförändring. Tröttnar på att se ut över träsket. Vill bli älskad. Kommer tillbaka. Tar medalj. Ordning återställd.
Citera
2020-07-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Märta Rosenberg har fått stipendium. Tycker mig se hur hon letar efter mest energibesparande åkning. Och få ut max av varje stavtag. Snabbt. Om detta är talang så ser det ljust ut. Jag tänker mig sträcka 2 istället för Frida Karlsson. eller passar sträcka 3 bättre? (fristil).

Vilket år pratar vi om?
Citera
2020-07-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Vilket år pratar vi om?

Lär ju dröja lite.

Det är många fler spännande juniorer på gång men dom är inte av Ebbas och Fridas kaliber(d.v.s. jag tror inte på seniormästerskap som juniorer), jag tror nuvarande grupp seniorer får kämpa om stafettplatserna i åtminstone 3-4 år framöver.
Citera
2020-07-10, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Vilket år pratar vi om?

Bra fråga men befogad. Kalla kanske bara har två år kvar och Rosenberg är fortfarande ung. Nästa säsong är för tidigt. Så säsongen 2021-22 tänker jag nog på. Vid samma ålder tog Frida Karlsson VM-medaljer. Kanske kan Märta Rosenberg då harva runt 15-20:e plats och slå till ibland? Två tunga träningssäsonger kvar tills dess med andra ord. Linn Svahn och Moa Lundgren som båda bara är en månad från att vara födda år 2000 slog ju igenom i år.

Vi kanske kunde kolla på alla landslagsåkares "genombrott" och hur gamla de var då. Kanske kan genombrott vara då man började åka mer världscup. De flesta (i eliten) kan ha hoppat över stadiet då man blir 40:e tre säsonger i rad.
Senast redigerad av ccnut 2020-07-10 kl. 08:28.
Citera
2020-07-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Lär ju dröja lite.

Det är många fler spännande juniorer på gång men dom är inte av Ebbas och Fridas kaliber(d.v.s. jag tror inte på seniormästerskap som juniorer), jag tror nuvarande grupp seniorer får kämpa om stafettplatserna i åtminstone 3-4 år framöver.

Ja, damstafettlaget lär inte bi sämre med åren nu.
Senast redigerad av ccnut 2020-07-10 kl. 09:31.
Citera
2020-07-10, 09:49
Medlem
På sikt kan kanske Märta Rosenberg bli en stafett åkare men känns rätt tidigt börja spekulera om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in