Citat:
Ursprungligen postat av
Asagulh
Hoppas han går fri. När inte rättsväsendet gör sitt jobb får de drabbade köra öga för öga, enda sättet att få slut på att de springer runt och mördar i skydd av att de får lindriga straff. Det klagas mycket på USA men där åker de in halva livet för sådant. Hoppas bara han hinner knäppa GM innan han försvinner ut ur landet. Det är ju inte säkert heller att pappan är skyldig, det kan ju vara andra som varit ute efter Job, har hört att han var inblandad i mycket, kan vara någon annan som velat hämnas och tagit tillfället att inte bli huvudmisstänkt.
Visst är det så... Vi har mkt att lära av USA vad gäller straffrätt. Åker jag och du t ex för göra ett inbrott, du bara skjutsar mig och jag har ihjäl ngn så åker även du dit för mord. Ypperligt resonerande om du frågar mig. Fler borde ha dömts och till längre straff. Då hade inte anhöriga känt sig nödgade att handla.
Vad gäller den där Snubben som dom/ngn hugger ihjäl och tänder eld på... Hen verkar vara allmänt en misslyckad filur, med soss-lägenheter i Märsta och nu senast på freaking FRIDHELMSPLAN. För vad? Att missköta sig och knarka? Medan det går runt massa skötsamma 20-25 åringar som har arbete men bor hemma och har ej råd skaffa lägenhet.
Så vad förlorade egentligen samhället på att denna påtända tunnelbaneskurk fick möta detta avslut? Kan det rent av vara en förtjänst med massa miljoner insparat på sikt? Oddsen talar onekligen för det. I hans hemland vid 21 års ålder förväntas man ta hand om hela hushåll och eventuellt vara gift med barn. Det kravlösa samhället har åter skördat offer och bäddat för denna magplask.
Avslutningsvis, ja givetvis är fadern oskyldig. Och det förmedlingen är andra som utfört dådet. Vi får hoppas att hovrätten inte förstör mer människoliv nu.
Vad gäller pundaren som högg ner pojken i tunnelbanan så lär hen vara ett hett villebråd, dvs med ett pris på sitt huvud. Hur det slutar återstår att se... Men mtp detta fallet så kanske det skyndas lite långsamt. Hoppas han får sitt rättmättigade straff. Eventuell brinner själv i en buske en vacker dag.
Hans medkumpaner lär få betala sig fria. Kanske var en del betalning att locka han 21-är ingen ut till hans banemän. För man undrar ju... Vad var det som fick han att kliva av bussen där vid Odenplan?! Han verkar vara coollugn på videofilmen och inte stressad. Tror det är ngn av dessa som fått köpa sig fri genom att göra rätt för sig. Ev han Jaden...
Nåja... Tråkigt och ledsamt hela historien. Men jag förstår familjens smärta att ha förlorad en skötsam lugn son över att ha råkat kolla lite för länge på en drogpåverkad (benso) knivbeväpnad fegis... Och så få wn kaffevolta på det som den ultimata förnedringen. Om han fick äta ett badkar med bajs så skulle han nog gjort det för ta tillbaka allt. Men lätt att vara efterklok när knarket sen släpper. Hoppas karman hinner ikapp eländet på endera sättet.