2020-06-30, 17:55
Medlem
santacls avatar
Trailer - https://www.youtube.com/watch?v=xLTdy6PfotA

Imdb - https://www.imdb.com/title/tt8210856/

https://www.indiewire.com/2020/06/cursed-netflix-trailer-arthurian-adventure-1234568340/

Netflix's upcoming fantasy series will center on a young woman who is destined to become the powerful Lady of the Lake.

Netflix is getting into Arthurian legends. The streaming service has unveiled the trailer for “Cursed,” its upcoming fantasy series about the origins of the Lady of the Lake. “Cursed,” which is adapted from Tom Wheeler’s New York Times bestselling novel, will feature 10 hourlong episodes. The show will premiere on Netflix on July 17.

“Cursed” stars Katherine Langford (Nimue), Devon Terrell (Arthur), Gustaf Skarsgård (Merlin), Daniel Sharman (Weeping Monk), Sebastian Armesto (King Uther Pendragon), Matt Stokoe (Gawain), Lily Newmark (Pym), Shalom Brune-Franklin (Igraine), Emily Coates (Sister Iris), Billy Jenkins (Squirrel), Bella Dayne (Red Spear), and Peter Mullan (Father Carden).

The upcoming series will help Netflix further expand its fantasy slate. The streaming service found immense success with “The Witcher,” its adaption of Polish author’s Andrzej Sapkowski’s popular novel series, which released last year.
Citera
2020-06-30, 18:04
Medlem
TheJackets avatar
Full med felcastade negrer, rasblandning, Marxism & LGBTQ som vanligt från Netflix
Citera
2020-06-30, 18:55
Medlem
RazorKevlars avatar
Det vänsteranfrätna Netflix ökar takten! Coronaepedemin gav dem en uppgång, tillfälligt hoppas jag.
Citera
2020-07-15, 09:58
Medlem
letspanics avatar
Vita röstskådespelare får inte spela svarta karaktärer i en tecknad serie men en historisk vit kung får helt plötsligt bli svart.
Citera
2020-07-17, 15:22
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Första delen var helt ok. Men det känns märkligt att Arthur spelas av en neger. Ska fortsätta att kolla för jag tror serien kan bli ganska underhållande.
Citera
2020-07-17, 23:07
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Första delen var helt ok. Men det känns märkligt att Arthur spelas av en neger. Ska fortsätta att kolla för jag tror serien kan bli ganska underhållande.
Kan bara hålla med, ska forsatta kolla men det blir så uppenbart att det finns ett syfte bakom en svart Artur. Hade nog varit bättre om Merlin var svart istället för det kunde kanske förklaras med inflyttad magiker. Nu väntar vi bara på att de presenterar någon asiatisk karaktär också.
Citera
2020-07-18, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Kan bara hålla med, ska forsatta kolla men det blir så uppenbart att det finns ett syfte bakom en svart Artur. Hade nog varit bättre om Merlin var svart istället för det kunde kanske förklaras med inflyttad magiker. Nu väntar vi bara på att de presenterar någon asiatisk karaktär också.

Det är lite kul att Gustaf Skarsgård spelar Merlin. Jävlar vad han dricker haha. Ja det skulle inte förvåna mig om en asiat dyker upp i serien så det blir PK.
Citera
2020-07-18, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight

Du hade rätt. I Avsnitt 4 förekommer en asiatisk karaktär .
Citera
2020-07-19, 20:02
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag orkade inte ens se klart första avsnittet. Vad fan är målgruppen? Ena scenen är väldigt mörk och dystopisk, nästa scen är något fjantigt, fnittrigt tonårsdrama med pinsam dialog. Man kan inte låta amerikaner regissera och skriva fantasy och medeltid. Det blir bara plast och ytlig fernissa över ett tomt skal av en kultur och tid de har noll koll på.

Varför våldta Excaliburhistorien om och om igen? De klarar inte av det. De får väl hitta på egen amerikansk fjantfantasy istället och kalla det något annat.
Citera
2020-07-20, 21:34
Medlem
Min chef föreslog i fredags att jag skulle se serien då hon hört att den skulle vara bra. Jag sa idag att det första avsnittet var tråkigt och jag klarade nästan inte av att se klart avsnittet. Hon såg serien också och tyckte den var urusel.
Citera
2020-07-24, 16:56
Medlem
Om vi bortser från att karaktärerna är helt konstigt castade och historiskt (eller ja mytologiskt) helt felaktiga. Hur de har fått riddarna av det runda bordet till att vara en hög med bovar (Bors), älvor (fey, Gawain) och till och med en kvinna ( Nimeus mamma Leodine, vilket egentligen är Leodegraunce -riddare och kung av Leonesse) är en lika stor gåta som Merlin själv. Arthur verkar ju inte ens vara Pendragons son i denna version, dock vet vi sedan vår egen "Svärdet i stenen" att han kan avbildas som en bondpojke.

Är det inte någon som undrar varför ätten Pendragon ränner runt med Tre Kronor som heraldiskt vapen? Okej, enligt den keltiska legenden skall detta utspela sig långt innan Sverige antog Tre Kronor efter Bjälbos vapen. Men det traditionella är att Pendragon rider under just någon typ av drake och så är det avbildat på riktiga klassiska verk och tavlor. Vad jag vet är det bara Kung Arthur själv som ibland har avtecknats under Tre Kronor, men ingen vet om detta är en hänvisning till Kung Magnus Eriksson eller om vi har två helt lokala användningsområden för samma heraldiska vapen. Men Uther Pendragon har aldrig tecknats bärare av Tre Kronor, utan enbart som bärare av någon variant av en drake.
Citera
2020-07-25, 22:45
Medlem
bringeroflights avatar
Har ett avsnitt kvar att plåga mig igenom, vill ju se hur det slutar men det är fruktansvärt dåligt. Merlin och hans övernaturliga har inte gjort något vettigt. Finns ingen riktigt intressant karaktär och de röda paladinerna känns inte så trovärdiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in