2006-05-04, 10:52
Medlem
fsdfsdfs avatar
Hej!

Ni är ju smarta... jag trodde att jag var det men blir halvt nedstämd av misslyckanden med min telefon. Såhär, jag har en SEK750i som jag gillar mycket. Till den har jag köpt en minneskort Lexar och när jag kopplar lurn till datorn med sladden kommer det upp som en USB-hårddisk i Utforskaren. So far so good...

Grejen är att när jag för över mappar med mp3 eller motsvarande till rätt katalog på mobilen avbryts rätt ofta överföringen, foldern kunde inte hittas eller liknande står det. Vad jag ofta får göra då är ta ut/stoppa in kabeln eller stänga av mobilen och slå på igen. Ska man föra över en ny skiva får man testa ett par tre gånger tills det går. Sen när det är klart vet man inte om grejerna finns kvar även om man tar på safe removal på XPs quicklaunch. Det kan också bli så att en skiva skriver över en annan som är lagrad på kortet, alltså att det står i playlisten eller filhanteraren Lauryn Hill men att det blir Petter när man spelar upp den. I det stora, rätt enerverande.

Var tror ni felet ligger? Är det mitt tillköpta kort som är knas? Näää, tror jag inte... Är det något med telefonens mjukvara som kan åtgärdas? Inte ligger väl felet på min datormiljö.. XP, USB1.1 osv. Vad säger panelen? Tar gärna emot feedback innan jag lämnar in den för undersökning!
Citera
2006-05-04, 11:09
Medlem
Bobo1337os avatar
Jag tror det mycket väl skulle kunna bero på minneskortet. Men det första du borde göra är att uppdatera mjukvaran i mobilen. Om problemet kvarstår så bör det vara minneskortet.
Citera
2006-05-05, 08:11
Medlem
zortaxs avatar
testa en minneskortsläsare till datorn..
Citera
2006-05-05, 22:04
Medlem
boo`s avatar
hadde samma problem som du, testade att uppgrade mjukvaran via SE's hemsida och vips.
fungerade galant igen

lycka till!
Citera
2006-05-19, 22:35
Medlem
fsdfsdfs avatar
Hej!

Oj, glömde min tråd jag startade. Nu har jag testat med ett annat minneskort och får samma driftstörningar då och till. Nu blir insatsen att ladda ner ny mjukvara. Tack ni som svarade.

Märkte förresten att plastsplintarna till USB-kabeln som sticks in i lurn hade spruckit lite så att kopplingen glappade. Det var dock inte det som var felet för det blev samma med en annan kabel.

Minneskortsläsare är en annan idé om jag inte får ordning på kalaset.
Citera
2006-05-24, 21:26
Medlem
Tänkte bara påpeka att det är ett känt problem och ny firmware fixar det.

k750i firmware info, themes, applications
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in