2020-06-28, 19:40
Medlem
Jag opererade mig i torsdags. Ett stort myom opererades bort med öppen bukoperation. Ända sedan operationen blöder jag stora mängder blod. Är detta ett tecken på skada eller fara för mitt liv? Kirurgen skiter i mig fullständigt trots att jag knappt kunde stå på benen. För att nämna ett exempel på människans anmärkningsvärda beteende. Jag är lämnad åt mitt öde och står utan hjälp.
Citera
2020-06-28, 19:42
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edc555
Jag opererade mig i torsdags. Ett stort myom opererades bort med öppen bukoperation. Ända sedan operationen blöder jag stora mängder blod. Är detta ett tecken på skada eller fara för mitt liv? Kirurgen skiter i mig fullständigt trots att jag knappt kunde stå på benen. För att nämna ett exempel på människans anmärkningsvärda beteende. Jag är lämnad åt mitt öde och står utan hjälp.

Ring ambulans direkt.. Är ingen expert men det låter ju som att nån ska kolla på det omgående!!
Citera
2020-06-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Ring ambulans direkt.. Är ingen expert men det låter ju som att nån ska kolla på det omgående!!

Jag kan knappt gå och är bekymrad över hur jag ska lyckas ta mig hem efteråt.
Citera
2020-06-28, 19:51
Bannlyst
Bara en idiot frågar om det är okej att de forsar blod.
Citera
2020-06-28, 19:53
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:

Taxi eller buss? har du ingen vän eller släkting som kan skjutsa dig?
Citera
2020-06-28, 19:53
Bannlyst
Citat:

Men du är inte bekymrad ifall du kommer dö för alltid? ring 112 din idiot! Eller så snackar du bara massa skit med ditt forsande av blod.
Citera
2020-06-28, 19:54
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:

Taxi?

Om du funderar lite till så får de skicka likbilen istället för ambulans. Då är det ju en envägs-resa så att säga, så du behöver inte bekymra dig om hemfärden.
Citera
2020-06-28, 20:01
Medlem
quts avatar
Citat:
du har kanske rätt till sjuktransport,,,, en enklare form av ambulanstransport.
Citera
2020-06-28, 20:09
Medlem
Citat:
Stora mängder blod? Hur mycket då? Vad innebär "forsar blod" i din värld?
Citera
2020-06-28, 20:15
Medlem
Blöder du ur såret på buken eller från slidan?

Om det senare: Efter en förlossning blöder man ju helt normalt pga sår i livmodern, så det känns fullt rimligt att det kan ske vid en operation också. Men inte hur mycket som helst. Kan du kontakta någon annan än kirurgen, någon annan personal på avdelningen du varit på? 1177?
Citera
2020-06-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Taxi eller buss? har du ingen vän eller släkting som kan skjutsa dig?

Nej, jag kan knappt vända på mig i sängen. Jag känner mig svimfärdig och illamående. Kirurgen skrev ut mig trots mitt dåliga skick.
Citera
2020-06-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Men du är inte bekymrad ifall du kommer dö för alltid? ring 112 din idiot! Eller så snackar du bara massa skit med ditt forsande av blod.

Jag föredrar att söka vård imorgon, hoppas jag överlever natten. Jag inser hur extremt farlig kirurgen är som visat en totalt likgiltighet inför mitt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in