2020-06-27, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
För 2 helger sen så gick jag på dejt med en tjej från Tinder. Vi hade skitkul, vi tog först en drink på en bar och spelade sedan biljard. Rent fysiskt blev det inte så mycket mer än att jag hade armen om henne mot slutet när vi satt och pratade, och jag hade min hand på hennes (vi höll inte händer, utan den låg mer ovanpå). I slutet när vi sa hej då gav jag henne en kram.

Hon ville i alla fall ses igen och jag föreslog ett naturreservat i närheten av där jag bor, för det finns djur som går omkring där och jag vet att hon gillar bondgårdsdjur.
Vi möts upp och kramas igen, och börjar vandra. Fortsätter att snacka, skratta och småretas precis som på första dejten. Det var som att vi inte hade varit ifrån varandra 2 veckor.
Vi satte oss uppe på höjden där djuren är och småpratade lite mer och försökte locka till oss en grupp får. Det var mysigt att få klappa lite får som jag inte fått göra på typ 18 år.
Vi satt och snackade en liten stund till, och jag provade försiktigt att se hur hon reagerade på fysisk beröring igen. Jag tog det piano, men i slutet satt jag igen med armen runt henne och min hand på hennes som efter första. Det fick duga, tänkte jag, då jag inte vill rusa fram för snabbt.

Efter en stund så föreslog hon att vi fortsatte promenera och vi tog en omväg tillbaka till entrén till naturreservatet. Nu tänkte jag ändå att man kunde försöka eskalera liiiiiite. Därför när vi gick så provade jag att helt enkelt ta min hand om hennes och hålla. Hon avslutade faktiskt "rörelsen" och greppade tag om min halvvägs, men sen sa hon "Nä, förlåt, men jag gillar att ha händerna fria när jag går.". Jag troooor inte att det var en ursäkt för hon går verkligen som när man är på marsch, med händerna flygandes fram och tillbaka. Det gjorde hon även på första dejten när vi gick och tjötade.

Hur som, vi kommer till hennes bil och ska säga hej då. Jag tänkte fortfarande att jag vill visa att jag inte bara vill ha en kompis, men det känns fel med en kyss, så jag gav henne en kindpuss. Hon gav ett ljust litet snabbt "hm"-ljud, log lite och åkte iväg.

Då är frågan, hur går jag vidare från detta? Jag tänkte skriva ikväll och tacka för idag, samt kommentera en grej hon sa att hon skulle göra ikväll hos sina föräldrar som hon skulle åka till över helgen.

Om hon inte rätt och slätt skriver att hon inte vill ses igen så tänkte jag att man börjar fundera på dejt nummer 3. Vad gör man då? Vad är en bra tredje dejt? Hon är ju samtidigt väldigt svårtolkad, så jag vet inte om "jag skulle vilja bjuda hem dig på middag och visa hur grymt indiskt jag lagar" är för på.

Jag har Aspergers, och det här med dejtande är jääävligt svårt och ett minfält för mig. Tidigare flickvänner jag har haft har man liksom både kyssts och haft sex innan andra dejtens slut. Hur ska man bete sig mot en tjej som behöver lite mer tid att mjukna upp ordentligt?

Spontant så känns det inte som att du kommer få en dejt till med henne, hade hon vart intresserad hade du någ fått hålla handen och fått en puss tillbaka.
Du kan iaf skriva till henne att du uppskattade dejten men förvänta dig inte för mycket
Citera
2020-06-27, 18:29
Medlem
Citat:
För 2 helger sen så gick jag på dejt med en tjej från Tinder. Vi hade skitkul, vi tog först en drink på en bar och spelade sedan biljard. Rent fysiskt blev det inte så mycket mer än att jag hade armen om henne mot slutet när vi satt och pratade, och jag hade min hand på hennes (vi höll inte händer, utan den låg mer ovanpå). I slutet när vi sa hej då gav jag henne en kram.

Hon ville i alla fall ses igen och jag föreslog ett naturreservat i närheten av där jag bor, för det finns djur som går omkring där och jag vet att hon gillar bondgårdsdjur.
Vi möts upp och kramas igen, och börjar vandra. Fortsätter att snacka, skratta och småretas precis som på första dejten. Det var som att vi inte hade varit ifrån varandra 2 veckor.
Vi satte oss uppe på höjden där djuren är och småpratade lite mer och försökte locka till oss en grupp får. Det var mysigt att få klappa lite får som jag inte fått göra på typ 18 år.
Vi satt och snackade en liten stund till, och jag provade försiktigt att se hur hon reagerade på fysisk beröring igen. Jag tog det piano, men i slutet satt jag igen med armen runt henne och min hand på hennes som efter första. Det fick duga, tänkte jag, då jag inte vill rusa fram för snabbt.

Efter en stund så föreslog hon att vi fortsatte promenera och vi tog en omväg tillbaka till entrén till naturreservatet. Nu tänkte jag ändå att man kunde försöka eskalera liiiiiite. Därför när vi gick så provade jag att helt enkelt ta min hand om hennes och hålla. Hon avslutade faktiskt "rörelsen" och greppade tag om min halvvägs, men sen sa hon "Nä, förlåt, men jag gillar att ha händerna fria när jag går.". Jag troooor inte att det var en ursäkt för hon går verkligen som när man är på marsch, med händerna flygandes fram och tillbaka. Det gjorde hon även på första dejten när vi gick och tjötade.

Hur som, vi kommer till hennes bil och ska säga hej då. Jag tänkte fortfarande att jag vill visa att jag inte bara vill ha en kompis, men det känns fel med en kyss, så jag gav henne en kindpuss. Hon gav ett ljust litet snabbt "hm"-ljud, log lite och åkte iväg.

Då är frågan, hur går jag vidare från detta? Jag tänkte skriva ikväll och tacka för idag, samt kommentera en grej hon sa att hon skulle göra ikväll hos sina föräldrar som hon skulle åka till över helgen.

Om hon inte rätt och slätt skriver att hon inte vill ses igen så tänkte jag att man börjar fundera på dejt nummer 3. Vad gör man då? Vad är en bra tredje dejt? Hon är ju samtidigt väldigt svårtolkad, så jag vet inte om "jag skulle vilja bjuda hem dig på middag och visa hur grymt indiskt jag lagar" är för på.

Jag har Aspergers, och det här med dejtande är jääävligt svårt och ett minfält för mig. Tidigare flickvänner jag har haft har man liksom både kyssts och haft sex innan andra dejtens slut. Hur ska man bete sig mot en tjej som behöver lite mer tid att mjukna upp ordentligt?

Jag tror inte hon är särskilt attraherad av dig.

Hon kanske gick med på en andra dejt för att hon kände sig trygg med dig och hade roligt med dig, typ vänvibb. Möjligt hon gav det en chans för att se om det skulle kunna utvecklas till attraktion.

Att hon inte vill hålla handen med dig var inget vidare tecken. Hon verkar ju heller inte initiera någon kroppskontakt med dig.

Anledningen till att det kändes fel att gå in för kyssen vid bilen, beror nog på att hon inte gav dig någon grönt ljus för det.

Den tredjen dejten ska ni helst ha sex, och ni har inte kyssts än...

Jag bara spekulerar här, såklart.
Citera
2020-06-27, 23:07
Medlem
Citat:
Så, ungefär som efter försts dejten då. Vi har inte skrivit så mycket sen sist# utan hållt konversationen rätt kort, men bevisligen ville hon ju ha en andra dejt. Nåja, jag skriver ikväll. Hon skulle åka till sina föräldrar och båda, så tänkte passa på att vara lite fyndig med en grej samtidigt som hon nämnde idag.

"Tack för idag hade riktigt trevligt . Jag gillar dig och vill ses igen, dock kanske inte med 30 graders väder på ett stekhett berg, haha."
Eller något.
Hm jag skulle hoppa över det med värmen trots att jag träffat någon och närmast upplevde det olidligt pga temperaturen. Nu kommer jag inte skriva något men skulle inte nämna vädret trots att det var besvärligt om jag gjort det.

Ge henne en komplimang för hennes personlighet istället för att försöka skoja. Sådant som skämt kan missförstås lätt i meddelanden.
Citera
2020-06-28, 10:17
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Så, ungefär som efter försts dejten då. Vi har inte skrivit så mycket sen sist# utan hållt konversationen rätt kort, men bevisligen ville hon ju ha en andra dejt. Nåja, jag skriver ikväll. Hon skulle åka till sina föräldrar och båda, så tänkte passa på att vara lite fyndig med en grej samtidigt som hon nämnde idag.

"Tack för idag hade riktigt trevligt . Jag gillar dig och vill ses igen, dock kanske inte med 30 graders väder på ett stekhett berg, haha."
Eller något.

Nää, det där låter som du egentligen tycker dejten var dålig. Fokusera inte på det negativa.

Jag tycker ändå att det låter som att du har varit tillräckligt kontaktsökande för att inte ge intrycket av att vilja vara bara kompis.

Kanske du kan ge ett förslag till en dejt som ganska tydligt uttrycker en progression på området, typ att du vill titta på film eftersom du gärna vill få hålla om henne i soffan. Tackar hon ja till det bör det väl uppfattas som att hon är okej med att bli iaf lite mer närgångna
Citera
2020-06-28, 13:14
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Nvm. Jag såg nu att du skrev att du hade Aspberger så då förstår jag om det är lite svårt.

Misstagen du gjorde var att pussa henne på kinden och bete dig som en tjej.

Och det andra är att ni träffades senast idag och du funderar redan på o börja höra av dig.
Förstår att du vill visa henne att du är intresserad men det vet hon redan. Om du väntar lite med o höra av dig under några dar så kanske det istället är hon som börjar höra av sig till.

Den positionen för dig är mycket bättre o sitta i för då riskerar du inte att hon tar avstånd bara för att du försöker att gå frammåt för snabbt.

Det är många killar som gör det misstaget. Men om hon är intresserad så kommer hon knappast att försvinna bara för att du väljer att inte skriva till henne under några dar. Du har trotts allt visat henne ditt intresse redan två gånger under senaste dejten, och om du inte vill att hon ska tycka att du börjar bli jobbig så är det läge just nu att backa av en liten smula och kanske låta henne börja skriva med dig.

Ge det några dagar och se om hon är sugen på o höra av sig och då tar du tillfället i akt att bjuda ut henne på ännu en dejt hemma hos dig så ni båda kan få vara ensamma och ligga och mysa med varann.
Jag gillar bara inte att spela massa spel. Jag har alltid varit väldigt framåt och ärligt. Gillar jag någon, så säger jag det gärna direkt, oavsett om det är fär vänskap eller mer. Förstår inte hela den här grejen med att tassa runt het mjölk. Det har jag nog fått väldigt mycket av min tjejkompis som alltid är just sån, samt att när jag bett henne om tips och råd har det varit just det "var ärlig och var det direkt. Vi tjejer gillar att höra när någon gillar oss, och inte är rädd för att visa det.".
Citera
2020-06-28, 13:18
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1
Jag tror inte hon är särskilt attraherad av dig.

Hon kanske gick med på en andra dejt för att hon kände sig trygg med dig och hade roligt med dig, typ vänvibb. Möjligt hon gav det en chans för att se om det skulle kunna utvecklas till attraktion.

Att hon inte vill hålla handen med dig var inget vidare tecken. Hon verkar ju heller inte initiera någon kroppskontakt med dig.

Anledningen till att det kändes fel att gå in för kyssen vid bilen, beror nog på att hon inte gav dig någon grönt ljus för det.

Den tredjen dejten ska ni helst ha sex, och ni har inte kyssts än...

Jag bara spekulerar här, såklart.
Det tolkar jag mer som att hon är blyg bara, så det har jag inte satt så mycket värde i. Mitt ex var likadant, hon tog väldigt lång tid att mjukna upp och att bli bekväm kring mig. Jag ljög när jag skrev tidigare att det alltid bara varit 2 dejter max innan sex, men jag glömde bort just då att det inte alls var så snabbt med henne. Det tog nog 5 dejter innan vi ens kysstes.

Citat:
Ursprungligen postat av Vasterasaren1
Hm jag skulle hoppa över det med värmen trots att jag träffat någon och närmast upplevde det olidligt pga temperaturen. Nu kommer jag inte skriva något men skulle inte nämna vädret trots att det var besvärligt om jag gjort det.

Ge henne en komplimang för hennes personlighet istället för att försöka skoja. Sådant som skämt kan missförstås lätt i meddelanden.
Yes. Jag skrev bara ett enkelt "Tjo, tack för igår. Det var väldigt trevligt
Var det kallt och förjävligt att bada? " nu imorse. Hon skulle bada när hon kom hem och är visst också lite anti att bada i Sverige för att det är så kallt i vattnet, så tänkte skoja lite med det.
Väntar mig inget svar idag iaf för hon skulle vara hos sina föräldrar hela dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Nää, det där låter som du egentligen tycker dejten var dålig. Fokusera inte på det negativa.

Jag tycker ändå att det låter som att du har varit tillräckligt kontaktsökande för att inte ge intrycket av att vilja vara bara kompis.

Kanske du kan ge ett förslag till en dejt som ganska tydligt uttrycker en progression på området, typ att du vill titta på film eftersom du gärna vill få hålla om henne i soffan. Tackar hon ja till det bör det väl uppfattas som att hon är okej med att bli iaf lite mer närgångna
Yes, jag ändrade och skrev lite annorlunda (du ser precis ovanför det här citatet).

Jag gissara tt jag bara ska fråga om film? Känns lite creepy att skriva "för jag vill så gärna hålla om dig", fast det kanske bara är jag.
Citera
2020-06-28, 13:21
Medlem
Barbamonks avatar
Citat:
Jag gillar bara inte att spela massa spel. Jag har alltid varit väldigt framåt och ärligt. Gillar jag någon, så säger jag det gärna direkt, oavsett om det är fär vänskap eller mer. Förstår inte hela den här grejen med att tassa runt het mjölk. Det har jag nog fått väldigt mycket av min tjejkompis som alltid är just sån, samt att när jag bett henne om tips och råd har det varit just det "var ärlig och var det direkt. Vi tjejer gillar att höra när någon gillar oss, och inte är rädd för att visa det.".

"Vi tjejer gillar att höra när någon gillar oss" är raka motsatsen till vad som skapar attraktion hos kvinnor.

Sluta ta råd från din kompis och sluta säga till tjejer vad du känner innan dom berättat vad dom känner för dig.

Nu såg jag att du skickat ett meddelande oxå. Du är för på jag tor det är kört med henne.
Senast redigerad av Barbamonk 2020-06-28 kl. 13:28.
Citera
2020-06-28, 13:39
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Yes, jag ändrade och skrev lite annorlunda (du ser precis ovanför det här citatet).

Jag gissara tt jag bara ska fråga om film? Känns lite creepy att skriva "för jag vill så gärna hålla om dig", fast det kanske bara är jag.

Tja, du får helt enkelt välja mellan att riskera att vara för på i skrift i förväg eller IRL på plats. Men visst, de flesta uppfattar nog filmkväll på tredje dejten som "ligga?" eller åtminstone hångla
Citera
2020-06-28, 15:41
Medlem
Citat:

Jag förstår allt det där redan. Och det är bra på sitt sätt. Det är klart man ska vara modig och visa när man är intresserad.
Men människor överlag fungerar lite annorlunda under vardagen.

Vet inte hur det är när man har aspberger, men tänk dig o ha en polare som ringer hela tiden när du ska sätta dig o göra något..
Ni har varit ute hela dagen tillsammans o gjort en massa grejer, o du har planerat då att så fort du kommer hem så ska du sätta dig ner med Ps4:an och spela! Ni lämnade varandra för tio minuter sen bara o så fort du trycker på startknappen så dimper det ner ett sms ifrån polaren där allt han frågar är "vad gör du?".

Dom flesta kommer att tänka här "Men vafan, jag tänkte ju spela nu! Vad vill han egentligen? Det har ju bara hunnit gått tio minuter..".

Och så fungerar det även för tjejer, så det gäller att inte vara på för ofta och även låta henne börja höra av sig till dig ibland.
Låter man henne inte göra det då och då så är det inte sällan hon förlorar attraktionen och tycker att killen ringer för mycket o att han borde sluta höra av sig så hon inte måste dumpa han.

Det är därför jag ger det tipset. För om killen ringer henne redan samma dag som dom träffats så är det inte sällan han blir dumpad.
Citera
2020-06-28, 15:48
Medlem
Majja81s avatar
Än så länge tycker jag att du har gjort allt rätt.
Och din kompis har rätt i att tjejer gillar att få höra att någon tycker om dem.
Nu får man tänka på att alla är olika men när det kommer till mig och mina kompisar så stämmer det i alla fall.
Citera
2020-06-28, 16:31
Medlem
Byxbensgubbens avatar
Jag tycker att du frågar om hon vill ses en tredje gång men kanske försöker att smala av vägen lite. Typ som att du bjuder hem henne. En fika, lättare lunch eller en drink innan ni drar vidare till exempel.

Skulle det känns lite skit under marken på slutet av dejten så kan man alltid chansa med ett: "duu, eeh, du vill inte hångla lite?".

Vill hon så vill hon. Vill hon inte så får hon ju säga det och du får veta och slipper därmed att lägga tid och energi på henne.

Men sådant här är lurigt. Hon kanske är mer nervös än vad du är. Men tar man det bara lugnt och frågar så tycker jag att man får lite respekt med sig iallafall
Citera
2020-06-28, 21:23
Medlem
Spritpennas avatar
Jag hade personligen inte försökt force:a fram handhållning och pussar redan på andra dejten om det inte var så att jag fick klara vibbar från andra personen. Men visst, det kan vara svårt att läsa av, och du var ju ändå tydlig i att du visat intresse genom fysisk beröring, så om något så borde hon veta att du är intresserad av mer.

Jag anser att bollen ligger på din planhalva, det är du som får ta kontakt och föreslå en till träff. Undvik att hinta i text om ditt romantiska intresse, det kommuniceras bättre IRL, så säg bara att du tycker det är så roligt/kul/härligt att hänga med henne och att du gärna vill ses igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in