2020-06-26, 16:01
Medlem
Hej,

Det är nu så att jag har 3 omtentor i augusti, ni som har erfarenheter av detta; vad är era bästa tips (pluggtips eller andra tips) för att lyckas med omtentor under sommaren då det kan kännas lite jobbigare att plugga?

Jag har lite mer än en månad kvar till första tentan, ska man börja plugga redan nu eller ca 2 veckor innan? Funkar det att plugga till två eller fler tentor samtidigt?

Jag förstår att det är väldigt individuellt, men vill gärna höra era erfarenheter av detta, ni som har varit i samma situation; hur det har varit och om ni har haft lika många tentor under sommaren, lyckades ni klara alla? Kände ni er utvilade när terminen började eller var det tufft? (sista omtenta ligger ca 1 vecka från terminstart)
Citera
2020-06-26, 16:48
Medlem
Jag tyckte 2 tentor var påfrestande.
Nu var det iofs i matematik.
Citera
2020-06-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Jag tyckte 2 tentor var påfrestande.
Nu var det iofs i matematik.

Jag har två inom "biologi" och en "kemi"-tenta
Citera
2020-06-26, 17:54
Medlem
Börja äta böcker nu! Lika bra så eländet blir avklarat!
Citera
2020-06-26, 20:12
Medlem
Är det inte hemtenta fortfarande?
Såfall är det ju lugnt, eller?
Citera
2020-06-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Är det inte hemtenta fortfarande?
Såfall är det ju lugnt, eller?

Två är hemtentor (men det är möjligt att det ändras) och en salstenta
Citera
2022-05-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sar00
Hej,

Det är nu så att jag har 3 omtentor i augusti, ni som har erfarenheter av detta; vad är era bästa tips (pluggtips eller andra tips) för att lyckas med omtentor under sommaren då det kan kännas lite jobbigare att plugga?

Jag har lite mer än en månad kvar till första tentan, ska man börja plugga redan nu eller ca 2 veckor innan? Funkar det att plugga till två eller fler tentor samtidigt?

Jag förstår att det är väldigt individuellt, men vill gärna höra era erfarenheter av detta, ni som har varit i samma situation; hur det har varit och om ni har haft lika många tentor under sommaren, lyckades ni klara alla? Kände ni er utvilade när terminen började eller var det tufft? (sista omtenta ligger ca 1 vecka från terminstart)

En gång hade jag fyra omtentor i augusti. För mig gick det nästan bättre att studera på sommaren, hade ändå inte mycket annat för mig den tiden, än vanlig termintid.

Tänk långsiktigt, om du klarar dessa tentor behöver du inte studera kurserna mer i framtiden och kan lägga tiden på nöjen och arbete eller vad du nu planerar.

Lyckades faktiskt klara tre av mina fyra tentor, var ett fåtal poäng i från att klara även den sista.
Citera
2022-05-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
En gång hade jag fyra omtentor i augusti. För mig gick det nästan bättre att studera på sommaren, hade ändå inte mycket annat för mig den tiden, än vanlig termintid.

Tänk långsiktigt, om du klarar dessa tentor behöver du inte studera kurserna mer i framtiden och kan lägga tiden på nöjen och arbete eller vad du nu planerar.

Lyckades faktiskt klara tre av mina fyra tentor, var ett fåtal poäng i från att klara även den sista.

Tack för ditt svar och bra jobbat med att klara 3 tentor!!

Detta är två år sedan och nu är som tur alla tentor avklarade, vissa under sommaren medan andra under hösten därpå.

Håller med om att vissa tentor är lättare att klara under sommaren då man inte har annat att fokusera på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in