Citat:
Ursprungligen postat av
Sar00
Hej,
Det är nu så att jag har 3 omtentor i augusti, ni som har erfarenheter av detta; vad är era bästa tips (pluggtips eller andra tips) för att lyckas med omtentor under sommaren då det kan kännas lite jobbigare att plugga?
Jag har lite mer än en månad kvar till första tentan, ska man börja plugga redan nu eller ca 2 veckor innan? Funkar det att plugga till två eller fler tentor samtidigt?
Jag förstår att det är väldigt individuellt, men vill gärna höra era erfarenheter av detta, ni som har varit i samma situation; hur det har varit och om ni har haft lika många tentor under sommaren, lyckades ni klara alla? Kände ni er utvilade när terminen började eller var det tufft? (sista omtenta ligger ca 1 vecka från terminstart)
En gång hade jag fyra omtentor i augusti. För mig gick det nästan bättre att studera på sommaren, hade ändå inte mycket annat för mig den tiden, än vanlig termintid.
Tänk långsiktigt, om du klarar dessa tentor behöver du inte studera kurserna mer i framtiden och kan lägga tiden på nöjen och arbete eller vad du nu planerar.
Lyckades faktiskt klara tre av mina fyra tentor, var ett fåtal poäng i från att klara även den sista.