2020-06-26, 14:37
Medlem
ms18s avatar
En användare har under 2020 gjort flera trådar, varpå 32! har hamnat i papperskorgen. Regel 2.02 verkar inte gälla för denna person, hur kommer det sig?
Citera
2020-06-26, 19:56
Medlem
najass avatar
Regel 2.02 är inget som moderatorerna har hand om utan det är admins själva som verkställer det. Kräver i princip att det rör sig om forumförstörande verksamhet.

Avstängningar och bannlysningar: feedback --> Flashback
/Moderator
Citera
2020-06-26, 23:19
Administrator
admin5s avatar
Inget som dykt upp på mitt bord iaf. Kan inte säga så mycket mer eftersom jag inte vet vem det gäller.

admin5
Citera
2020-06-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Inget som dykt upp på mitt bord iaf. Kan inte säga så mycket mer eftersom jag inte vet vem det gäller.

admin5
Troligen handlar det om milford.cubicle (stavning?)
En person som verkar mycket svårt sjuk och knappast postar trams medvetet utan bara har problem med kommunikationen.

Det är såklart min personliga uppfattning men det finns ingenting hos personen som tyder på att det skulle vara troll eller någon som medvetet förstör.
Citera
2020-06-27, 13:23
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Troligen handlar det om milford.cubicle (stavning?)
En person som verkar mycket svårt sjuk och knappast postar trams medvetet utan bara har problem med kommunikationen.

Det är såklart min personliga uppfattning men det finns ingenting hos personen som tyder på att det skulle vara troll eller någon som medvetet förstör.
Men ska orsaken till spammandet med trådar få spela in? Man kan så klart i vissa fall lätt se att det bakom användarnamnet sitter en person med psykiatriska problem och / eller tung medicinering, men beteendet blir ju lika störande för det.
Citera
2020-06-27, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Men ska orsaken till spammandet med trådar få spela in? Man kan så klart i vissa fall lätt se att det bakom användarnamnet sitter en person med psykiatriska problem och / eller tung medicinering, men beteendet blir ju lika störande för det.
Nä, du kanske har rätt, det kanske inte spelar in alls ifall det är medvetet eller omedvetet.
I regelverket står det endast "systematiskt" vilket inte nödvändigtvis behöver betuda uppsåtligt.
Citat:
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in