2020-06-25, 22:14
Medlem
Sedan några veckor tillbaka ger relativt få googlingar träffar till Flashback. I alla fall upplever jag det så.

Om man t.ex. googlar ”odlar cannabis hemma”, ”sluta titta på porr”, ”egen trt”, ”straff fortkörning”, ”varför inte säga neger”, ”dan park straff”, ”efter dianabol kur” ect. så ger inte Google några förslag på flashback-sidor.

Känns som att mycket jag brukade googla tidigare ledde mig till flashback.

Är det bara jag som inbillar mig eller är det flera som märkt samma sak?
2020-06-25, 22:28
Medlem
Jag googlade på den här trådens namn och den hamnade som första träff. Då hade tråden bara existerat i 10 minuter.
2020-06-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Sedan några veckor tillbaka ger relativt få googlingar träffar till Flashback. I alla fall upplever jag det så.

Om man t.ex. googlar ”odlar cannabis hemma”, ”sluta titta på porr”, ”egen trt”, ”straff fortkörning”, ”varför inte säga neger”, ”dan park straff”, ”efter dianabol kur” ect. så ger inte Google några förslag på flashback-sidor.

Känns som att mycket jag brukade googla tidigare ledde mig till flashback.

Är det bara jag som inbillar mig eller är det flera som märkt samma sak?

Du har helt rätt. Flashback och andra "obekväma källor" motverkas i Googles sökresultat. Samma sak för typ "Fria tider" och liknande.
2020-06-25, 22:29
Medlem
Tvonds avatar
Google spärrar vissa sidor utav Flashback det är korrekt. Listan på vilka hittar du här.

https://www.flashback.org/googleblock.php
2020-06-25, 22:46
Medlem
najass avatar
Sedan 2016 ja. (FB) Google blockerar innehåll på Flashback bland sökresultaten

Angående Googles ändring av algoritmer (FB) Flashback och fria tider kommer allt längre ner på Google sökresultat.

Låst

/mod
Senast redigerad av najas 2020-06-26 kl. 08:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in