2020-06-25, 02:01
Medlem
Har en frga, blev helt frvirrad idag nr jag loggade in i minpension & collectum. I collectums hemsida s har jag valt folksam 50% 50% s dem frvaltar min del av pensionen som jag kan berra, s lngt r jag med. Men p minpension.se s har jag ytterligare en bit som jag kan vlja fonder p? Det r hr jag blir frvirrad, jag har en del av pensionen som jag inte kan rra, sen har jag en del som jag kan rra fritt, vda finns det en tredje del ocks som jag kan rra? Eller rr jag p den delen som folksam tar hand om? Tacksam fr svar
Citera
2020-06-25, 08:12
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smabizz
Har en frga, blev helt frvirrad idag nr jag loggade in i minpension & collectum. I collectums hemsida s har jag valt folksam 50% 50% s de frvaltar min del av pensionen som jag kan berra, s lngt r jag med. Men p minpension.se s har jag ytterligare en bit som jag kan vlja fonder p? Det r hr jag blir frvirrad, jag har en del av pensionen som jag inte kan rra, sen har jag en del som jag kan rra fritt, vda finns det en tredje del ocks som jag kan rra? Eller rr jag p den delen som folksam tar hand om? Tacksam fr svar

Jag tnkte frst att det kunde vara ITPK, men det r tydligen bara vi gamlingar som har ITP2 som har ITPK. Hur benmns den tredje delen p minpension.se?
Citera
2020-06-25, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag tnkte frst att det kunde vara ITPK, men det r tydligen bara vi gamlingar som har ITP2 som har ITPK. Hur benmns den tredje delen p minpension.se?

Det str totalt vrde o sen en summa, men det r inte samma summa som collectum som folksam har, det skiljer tusen lapp.
Citera
2020-06-25, 11:55
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smabizz
Det str totalt vrde o sen en summa, men det r inte samma summa som collectum som folksam har, det skiljer tusen lapp.

OK, men d kanske det r s att Collectum har ftt in en frskringspremie frn din arbetsgivare men att den inte har bokfrts hos Folksam nnu.
Citera
2020-06-25, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
OK, men d kanske det r s att Collectum har ftt in en frskringspremie frn din arbetsgivare men att den inte har bokfrts hos Folksam nnu.

Okej, men nu har jag lagt dem in i risk (hg) fonder, blir det s att folksam inte har mina pengar d?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in