Citat:
Ursprungligen postat av
winterwabbit
Läste igenom din första post igen.
Tänker att det finns flera aspekter som är intressant.
Du skriver att han får ont oavsett avstånd, samt att han fick ont och blev arg av ditt skrik idag. Arg är ju mer riktat mot beteendet, gissar jag.
Kanske finns det saker han stör sig på (hos dig, sig själv eller andra) som han skulle tjäna på att prata om.
Om vi roar oss med att spekulerar att orsaken är psykologisk så kan det ju vara vart som helst på skalan från ”vårdkrävande effekter av tidigare upplevelse” hela vägen tills ”mans-bebis”.
Mmm ja, men känns liksom inte befogat att bli arg känner jag. Är ju inget jag medvetet gör, och det händer inte ofta. :/ Dock sa han efteråt att han inte var arg på mig, utan att det var så frustrerande att få ont. Och det kan jag såklart förstå.
Gällande avståndet så ja, vi bor inte så stort, så kan ju inte vara hemskt långt borta, men på andra sidan ett litet rum i alla fall. Det behöver inte vara direkt vid örat eller framför ansiktet, utan några meter bort kan också "göra ont" även om jag bara är upprörd.
Ja men kanske, svårt att veta, men vi har en väldigt öppen relation, pratar mycket, om allt och vad som helst, jag har en miljon gånger frågat honom om jag kan vara bättre på något sätt, om han saknar något, men han verkar i det stora hela vara nöjd, han brukar skämtsamt svara att jag borde vara naken mer, eller att jag är bättre utan kläder, typ. Vi pratar om hans jobb dagligen, hans kollegor, vänner, och jag lyssnar alltid oavsett vad han vill eller behöver få ur sig, vare sig det är någon rolig historia eller något som tynger honom, dels för att finnas där men också för att jag genuint är intresserad. Han jobbar med sitt största intresse i livet och har stöttat honom till att satsa på det även om han knappt drar in några pengar alls än, han har satsat i flera år och han ser ljuset i horisonten så tror inte detta gör honom deppig, tvärtom, vilket glädjer mig. Jag klagar aldrig på något mer än att jag önskar att vi skulle gå på fler promenader ihop och brukar iblaaaand säga att jag längtar sååå mycket till att vi ska kunna resa mer och göra mer saker som vi gjorde förut, men det gör ju han också (tror jag), men gnäller aldrig om något annat över huvud taget, och han säger själv att det är så skönt att jag inte är gnällig alls, etc. Men har aldrig varit en gnällig person, tror inte direkt något blir bättre av sånt, tvärtom.
Angående ditt andra svar, jag förstår hur du tänker, men tror inte han lider brist på uppmärksamhet, han har i stort sett min odelade uppmärksamhet dygnet runt, är rätt klängig med pussar, kramar och gos och är väldigt verbal om mina känslor och hur viktig han är för mig, så tror inte han känner sig osedd. Däremot är han nog lite av en mans-bebis, den delen fick du nog rätt i. Hans mamma säger alltid att jag måste ställa mer krav på honom, för han är lite hopplös, men jag orkar inte det, vill bara att vi ska ha det bra och att han ska vara glad.
Och gällande kontroll, så finns det inte så mycket att ha kontroll över mer än vad han redan har, umgås i stort sett bara med honom, vi delar smartphone (har en enkel variant för när vi måste vara ifrån varandra) sedan många år för att spara pengar, pga att vi är rätt fattiga just nu, vi kan varnandras lösenord och har aldrig några hemligheter för varandra. Varje gång någon kille (ny eller någon från det förflutna) skriver till mig så säger jag det direkt, det händer dock inte så ofta längre då vi varit tillsammans i sex år nu, alla som tidigare hade lite hopp kvar har väl insett att loppet är kört, haha, så har aldrig dolt något för honom, så tror verkligen inte att något i svartsjukeväg stör honom i alla fall. Och mina vänner umgås jag knappt med irl, tror inte han känner sig hotade av att vi chattar, det vore helt absurt.

Men kanske hade han blivit obekväm om jag var sådan som var ute och rände, svårt att säga.
Gud, vad långt och helt off topic detta blev... Men för att bemöta dina teorier!