• 2
  • 3
2023-12-04, 23:06
Medlem
c2gudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Funderar lite löst på nyprod i orminge. Hur är västra irminge egentligen? Det enda jag sjölv upplevt är völ att centrum är väldigt osexigt. Hur är det annars där? Är det bra lätttillgänliga naturområden? Finns det bra lekparker? Babbar? Restaurang?

Hur blev det, bosatte du dig i Orminge? Isf får du gärna ge en utvärdering, funderar själv på att skaffa lägenhet där nära myrsjön.
Citera
2025-02-27, 15:38
Medlem
Är området tryggt för barnfamiljer? Jag har sett att man får mycket lägenhet för pengarna i området.

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...en-19-21486394
Citera
2025-02-27, 16:28
Medlem
När jag första gången såg området trodde jag att det brunnit. Så otroligt många fula hus på en plats, men det är säkert låg brottslighet där, har inte hört något annat.
Citera
2025-02-28, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LinvalWilliams
Är området tryggt för barnfamiljer? Jag har sett att man får mycket lägenhet för pengarna i området.

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...en-19-21486394

Sista svensken har tagit ner flaggan i området och dragit. Väldigt dåliga kollektivtrafik ut ditt, nu är Slussen försenad till 2030, pga mp i regionen inblandad i någon korruption skandal.
Citera
2025-03-01, 20:50
Medlem
Har koll på Nacka och uppvuxen i Björknäs och på gränsen till Orminge. Orminge har varit lugnt enligt mig. Referensen är de senaste 15 åren. Blandade nationaliteter, många finnar och en del polacker. Åldrarna är även de varierande på folk. Finns många barnfamiljer där. Krokhöjden verkar vara rätt lugnt samt även östra Orminge vad jag vet. Men precis vid gamla kommunhuset mitt emot Lidl på Kommunalvägen… ja hur ska jag säga? Det är inte en plats jag hade velat gå igenom nattetid. Mycket somalier här och även araber. Mycket bidragstagare samt folkbokföringsfiffel.

Orminge Centrum bjuder på några butiker och ett systembolag. Finns en mack och Coop och Lidl. Prestogrillen (Ormingegrillen) har jävligt bra tunnbrödsrullar.

Svarar gärna på frågor kring fler detaljer.
Citera
2025-04-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontanaz
Har koll på Nacka och uppvuxen i Björknäs och på gränsen till Orminge. Orminge har varit lugnt enligt mig. Referensen är de senaste 15 åren. Blandade nationaliteter, många finnar och en del polacker. Åldrarna är även de varierande på folk. Finns många barnfamiljer där. Krokhöjden verkar vara rätt lugnt samt även östra Orminge vad jag vet. Men precis vid gamla kommunhuset mitt emot Lidl på Kommunalvägen… ja hur ska jag säga? Det är inte en plats jag hade velat gå igenom nattetid. Mycket somalier här och även araber. Mycket bidragstagare samt folkbokföringsfiffel.

Orminge Centrum bjuder på några butiker och ett systembolag. Finns en mack och Coop och Lidl. Prestogrillen (Ormingegrillen) har jävligt bra tunnbrödsrullar.

Svarar gärna på frågor kring fler detaljer.

Vad kan detta va?
https://www.nvp.se/2025-04-12/storbr...trum-en-greps/

Trodde det var relativt lugnt i orminge centrum, dagtid är det mycket (välmående) medelklass, blandat med hantverkare, endel finnar och polacker, men det är vitt. Verkar bli mörkt på natten? Inte sett några somalier/araber alls (iaf något som skulle sticka ut).
Citera
2025-04-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neomannen
Vad kan detta va?
https://www.nvp.se/2025-04-12/storbr...trum-en-greps/

Trodde det var relativt lugnt i orminge centrum, dagtid är det mycket (välmående) medelklass, blandat med hantverkare, endel finnar och polacker, men det är vitt. Verkar bli mörkt på natten? Inte sett några somalier/araber alls (iaf något som skulle sticka ut).
Det är fortfarande lugnt. Det brann för övrigt i Krokhöjden igår pga av att det är för torrt. Vill du dra slutsatsen av att det inte är lugnt baserat på en artikel så är det upp till dig. Jag stortrivs i närheten av ”Snake city” och är inte orolig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in