2020-07-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loadedglizzy
Återigen en svensk pedofil usch det är dags att höja straffen markant och ha som i USA att man registrerar sex offenders. Och folk får försöka hålla sina barn säkrare.
Håller med, det börjar bli ovanligt många pedofiler som är svenskar. Oroande utveckling. Som sagt höj straffen ordentligt.
Citera
2020-07-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20Puppe10
Som jag skrev längre upp är flickan dotter till hans andra Thailändska fru. Frun jagade honom med kniv och åkte in i fängelse. Då gjorde socialtjänsten honom till familjehemsfar. Under tiden hittade han en ny tjej från Afrika. De har träffats en gång, på sitt bröllop.

Vill inte ge några fler detaljer förutom just detta fall, då det är offentliga handlingar. Hans övriga privatliv har jag ingen rätt att skriva om.
Hoppas att mamman är ute från fängelset och får tillbaka sin dotter. Mannen är ett kräk. Nu får väl inte grisen träffa sin nyblivna fru på ett antal år. Så då hinner hon skilja sig och träffa en ny viting. Antar att hon var en lyckosökare som ville bort från fattigdom. Kanske får hon också även halva Thomas förmögenhet vid skilsmässa.
Citera
2020-07-16, 19:11
Medlem
Han har då rakt ingen förmögenhet 😂
Som jag har förstått det så blev flickan även misshandlad av mamma-thai..
Citera
2020-07-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
Han har då rakt ingen förmögenhet 😂
Som jag har förstått det så blev flickan även misshandlad av mamma-thai..
Tänkte mest att huset såg ok ut och i Fjällbacka så är väl huspriserna ganska höga. Kan ju ha höga skulder på huset. Har mamma thai misshandlat dottern ska hon inte tillbaka. Har denna Nyman ngra egna barn?
Citera
2020-07-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Tänkte mest att huset såg ok ut och i Fjällbacka så är väl huspriserna ganska höga. Kan ju ha höga skulder på huset. Har mamma thai misshandlat dottern ska hon inte tillbaka. Har denna Nyman ngra egna barn?

Jag är rätt säker på att det inte är hans hus utan hans mammas.
Jag vet att han fick barn med någon av thaitjejerna iaf, en pojke om jag minns rätt.
Dom åkte runt på moppe hej vilt med T
Citera
2020-07-16, 22:45
Medlem
Citat:
Jag är rätt säker på att det inte är hans hus utan hans mammas.
Jag vet att han fick barn med någon av thaitjejerna iaf, en pojke om jag minns rätt.
Dom åkte runt på moppe hej vilt med T

Sen har han en vuxen son sen innan som jag tror att han inte har så mkt kontakt med.
Citera
2020-07-17, 00:06
Medlem
Hans föräldrar är skrivna på samma adress iaf.
Citera
2020-07-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20Puppe10
Som jag skrev längre upp är flickan dotter till hans andra Thailändska fru. Frun jagade honom med kniv och åkte in i fängelse. Då gjorde socialtjänsten honom till familjehemsfar. Under tiden hittade han en ny tjej från Afrika. De har träffats en gång, på sitt bröllop.

Vill inte ge några fler detaljer förutom just detta fall, då det är offentliga handlingar. Hans övriga privatliv har jag ingen rätt att skriva om.

Det här blir ju dessutom en knäpp på näsan åt kommunens socialtjänst. Hoppas de tar lärdom!

Att utnämna plastpappan till familjehem är normalt ingen dålig lösning. När flickan bor ju ändå där.
Problemet är ju att placeringen sker trots att det var bråk mellan föräldrarna. Och om mammans ilska hade fog för sig - då blir det riktigt tvivelaktigt...

En fundering. Han är alltså plastpappa och flickan bor redan där. En normal människa hade väl utan vidare om inte formellt adopterat, så i alla fall, fortsatt att uppfylla styvfaderliga plikter.
Är det han som krävde av socialen denna lösning, eller är det socialen som propsat att reglera situationen?

Men iom att han utnämns till familjehem, lär han ju också fått arvode för familjehem.
Officiellt är det ca 6-8 tusen per månad, men som Flashback påpekar, den höga efterfrågan har pressat upp priser. Och det blir ca 15-20 tusen.
Påminner faktiskt litegrann om den utvisninghotade 10-åringen Buket, som får bo fosterhemsplacerad hos sin faster.

Ja ja.
Citera
2020-07-17, 10:55
Medlem
Citat:
Hans föräldrar är skrivna på samma adress iaf.

Fick precis svar från tingsrätten att FUP är belagd med sekretess? Hur kommer det sig?
Citera
2020-07-17, 11:01
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Fick precis svar från tingsrätten att FUP är belagd med sekretess? Hur kommer det sig?

För att målet gäller grov våldtäkt mot barn, antagligen håller de på att maska den och sedan kan man hämta/beställa för ett jävla ockerpris. Mindre tingsrätter håller ofta på såhär. Skulle nog rekommendera dig att hämta ut domen istället.
Citera
2020-07-17, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
För att målet gäller grov våldtäkt mot barn, antagligen håller de på att maska den och sedan kan man hämta/beställa för ett jävla ockerpris. Mindre tingsrätter håller ofta på såhär. Skulle nog rekommendera dig att hämta ut domen istället.

Kan man beställa den på tingsrätten?
Citera
2020-07-17, 12:11
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Kan man beställa den på tingsrätten?

Ja, det är bara att ringa / mejla aktuell tingsrätt, ange persnr på tilltalad samt åtalspunkt och be om dom - eller ange målnumret och be om dom. Är skitlätt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in