2020-06-24, 01:38
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Haha, sg detta p Fria Tider i dag jag med och tnkte starta en trd. Var lite osker p om jag skulle lgga det i humor, politik eller TV s jag sket i det.
Sg Fria Tider med nu de har ven video dr. Om du r osker s ta bara ngon och var de fel brukar ngon moderater bara flytta det rtt.

https://www.friatider.se/svt-lar-bar...da-ar-det-sant
Citera
2020-06-24, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnnikaLundmark
Det r vl mestadels SVT journalister och Socialdemokrater som sjlva sitter i Granskningsnmnden s de lr vl tycka det var korrekt gjort? Inte ens nr Skavlan frnedrade Jimmie kesson s hade de ngra synpunkter.

Nej d sger de istllet motsatsen. SVT skulle smutskasta Jimmie som de smutskastar Trump nu.
Nu resonerar du som om en person som blivit av med sin cykel inte tycker det lnar sig att polisanmla stlden eftersom polisen knappast kommer prioritera det.

Det r alltid bra att anmla, om inte annat fr statistikens skull s man kan se hur mnga renden Granskningsnmnden avhandlade av alla inkomna fall.
Citera
2020-06-24, 02:02
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Nu resonerar du som om en person som blivit av med sin cykel inte tycker det lnar sig att polisanmla stlden eftersom polisen knappast kommer prioritera det.

Det r alltid bra att anmla, om inte annat fr statistikens skull s man kan se hur mnga renden Granskningsnmnden avhandlade av alla inkomna fall.
Givetvis r det bra om s mnga som mjligt anmler det ger SVT alltid lite besvr men man ska nog inte rkna med att Granskningsnmnden r tillmtesgende och tar ens rende serist nr de fattar man r motstndare till kommunistpartiet.
Citera
2020-06-24, 02:06
Bannlyst
Citat:
Givetvis r det bra om s mnga som mjligt anmler det ger SVT alltid lite besvr men man ska nog inte rkna med att Granskningsnmnden r tillmtesgende och tar ens rende serist nr de fattar man r motstndare till kommunistpartiet.
SVT blev ju fllda fr att ha gjort smygreklam fr Zlatans ppning av Padel Zenter i rsta. Kan man indirekt flla Zlatan som knappast r pursvensk s kan man nog gra en erinran om att inte gra som SVT gjort nu.
Citera
2020-06-24, 02:13
Medlem
Det r inte s lite ohmmad propaganda. Inte ens mnga sossar tror p det.
Citera
2020-06-24, 02:17
Bannlyst
Man kallar det inte indoktrinerar, man sger "skapar vrdegrund" som nr sovjet utplnade de baltiska kulturerna med en ny vrdegrund, fungerade riktigt bra, r p god ostopplig vg p g hr.
Citera
2020-06-24, 02:46
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Om Stefan Lfven sger ngot, d vet man att det r sant. S resonerade programledarna fr SVT:s Sommarlov under mndagen fr att indoktrinera barn i huruvida en nyhet r sann eller inte. Public Service ska vara opartiska och sen att de ger sig p lura de allra minsta r vl rtt vidrigt?

Det r vl kanon att de lr ungarna att, i den upp-och-ner-vnda vrlden vi har idag, s r "trovrdig klla" ngon du absolut inte kan lita p.

Hoppas de i nsta avsnitt reder ut detta med att anti-rasister r sna som fresprkar olika behandling enbart baserat p rastillhrighet... fast det inte finns ngra raser s klart.
Citera
2020-06-24, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Haha herregud! Kan det bli mer sjlvml av SVT? Hoppas Granskningsnmnden fr detta p bordet.

Hmm, varfr hoppas folk alltid p snt hr? Det r vl bara att anmla om man vill att granskningsnmnden skall f det p sitt bord?
Citera
2020-06-24, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Fan, fr vra 5-6 ringar inte va ifred lngre, jvla kommunister.
Dags att stta in motmedel tidigt allts, frldrarna vinner mot TV och skola, om man frklarar p rtt stt. Blir vrre nr kompisarna och krestavnner pverkar.

Vad "lngre"? Nr fick de "va ifred"? Redan nr jag var barn s frekom propaganda riktat till barn har jag fr mig.
Citera
2020-06-24, 06:47
Medlem
Jon.Holmss avatar
Sverige = europas Nordkorea.
Citera
2020-06-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om Jimmie kesson eller ngon eftertrdare fr honom skulle bli statsminister, skulle sommarlovsprogrammen sga samma sak d?

Jimmie sger aldrig ngot nd, Jag Vet Inte...r standardsvaret
Citera
2020-06-24, 09:14
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Jag har tittat p bolibompa och sommarlov ett par r nu till och frn, gjort ngot inlgg om detta under ren hr, att det snackas mycket gojja dr.

Lilla Aktuellt trck ganska hrt p om Greta, spass att mina dttrar en dag sa att Greta kan skita ner sig med sin milj hehe... tror inte de kommer att tillhra S valkrets.

Men, hur mnga ungar kollar egentligen p skiten? Mina ungar ser hellre p nt random skit p youtube.

Bda tycker att sommarlov tappat sin grej, "det var roligare fr ngot r sen.." visst, de vxer vl ocks och inser att det r ljligt eller tntigt.

Faktum r att SVTs propaganda och diktorin i rutan fr barn fr det svrare och svrare att f fste, ungar skiter i helt enkelt, det r vl knappast de tider nu nr de sitter som tnda ljus framfr tv och tar t sig allt s... inte av det tror jag, snarare ngon youtuber isfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in