2025-05-07, 21:15
Medlem
upplaenningens avatar
Oavsett hur mycket jag som bartender hatar när någon slänger ner denna typ av snus i glaset så kan jag erkänna att det lössnus är det riktiga snuset och används inte av fjollor som håller sig till dessa nya påsar.
Citera
2025-05-07, 22:17
Medlem
Landsbygdens avatar
Dum som jag är, snusar jag lössnus.
Och portionssnus när jag misstänker att jag kommer somna eller ska vara ute bland folk.
Det är ingen höjdare att somna med lössnus. Fast samtidigt lite mysigt.
Citera
2025-05-07, 22:22
Jag snusar mest lössnus, eftersom jag tycker det är godare än portionssnus. En general lös eller general lös extra stark är inte helt fel.
Citera
2025-05-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Dum som jag är, snusar jag lössnus.
Och portionssnus när jag misstänker att jag kommer somna eller ska vara ute bland folk.
Det är ingen höjdare att somna med lössnus. Fast samtidigt lite mysigt.

Ja dygna på snus är det bästa som finns. Hur fan kan man somna utan snus? Det är ju som att skita utan att dra ner brallorna först.

Sen en fräsch morgonsnus direkt man vaknar.
Citera
2025-05-07, 22:46
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Absolut, men fjantsnuset har dessväre tagit över en stor del av marknaden. Ingen riktig man snusar det där vita portionssnuset, utan bara riktiga mesar gör det.

Själv har jag snusat grov lös i 40 år, men köper ibland någon stock general extra stark lös. Det är ett snus för riktiga karlar, och det vet alla.

Det är sant.
Citera
2025-05-07, 22:46
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Ja dygna på snus är det bästa som finns. Hur fan kan man somna utan snus? Det är ju som att skita utan att dra ner brallorna först.

Väldigt viktigt att sova med snus. En nödvändighet rent av.
Citera
2025-05-08, 17:03
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum

Nja, vet inte om jag kan hålla med dig. Men, men...
Citera
2025-05-09, 13:50
Medlem
Jag bakar en på kvällen efter middagen men bara om jag planerar på att stanna hemma. Vill inte synas med en lössnus bula i flabben.
Citera
2025-05-22, 10:11
Medlem
Min svärfar 87år vägrar portion. För han är det nästan en helig ritual att knåda prillan.
Citera
2025-05-22, 14:05
Avstängd
Knivur-273s avatar
Vad är det för fel med lössnus ?
Utom när man vill kyssa sin flickvän eller hustru på munnen förstås, haha.

Man kan spotta ut snuset och skölja munnen först.

Jag anser att det skyddar tänderna bättre än portionssnus, eftersom det sprids delvis runt tänderna med sitt innehåll av pottaska / kaliumkarbonat som reagerar basiskt och neutraliserar tandtrollens frätande verksamheter. För de flesta borstar väl inte tänderna varje gång de ätit något som innehåller kolhydrater / socker ?
Citera
2025-05-22, 17:44
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.15.2025
Min svärfar 87år vägrar portion. För han är det nästan en helig ritual att knåda prillan.
Jag knådar inte ens prillan, jag tar nypan och pressar litet mot kanten av snusdosan och tar upp en lagom redig buss under läppen.
Citera
2025-05-23, 13:02
Medlem
Charliework86s avatar
Snusar portion men på fredagar köper jag en dosa kronan lös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in