2020-06-25, 09:52
Medlem
Jag är kraftig motståndare mot våldtäkter, har egna barn.

Men är också rätt trött på idiotiska flickor som går med tre stycken invandrare (eller svenskar) till ett hotellrum och super sig redlösa.

Man kan inte rädda dum.

Orkade inte läsa domen, hur visste en redlös flicka att hon blivit våldtagen?

Jag är nästan mer rädd för filmen som skulle cirkuleras på skolan än själva våldtäkten.
Detta sätts i system i skolorna där man super ned en tjej, nån kille förnedrar henne och sen släpper man filmen lös - många är de tjejer som åkt dit på det.
Citera
2020-06-25, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Frågan är vad hon tänkte med när hon följde med till hotellet om hon inte ville knulla?

Hur som helst så var det nog arabernas plan från början att spettsa drinken med molly.
Om man är rejält packad och droppar molly så blir man helt bombad och allt är svart när man vaknar

Sjukt att ena horungen bara fick 1 år.

16-18 åriga tjejer är helt hopplösa.
Dom vill testa allt och fattar ingenting.

Dom flesta klarar sig väl, en hel del håller tyst om 1-2 taskiga händelser som bleknar över tid och ett par blir som med denna.

Det störst ensklilda hotet mot tonåriga tjejer är att bli stigmatiserade, förr i världen var det ryktet idag är det film eller foto. Man är helt körd i skolan.

Vi har baxat en dotter förbi allt med högsta betyg, en annan är mitt uppe i det och jag få väl säga att jag tycker mest synd om killarna så här långt
en tredje börjar så smått nosa på vad som finns därute och vi har aktiverat vår radar till defcon 2.

Minns nån gång när vi kollade igenom vår första 14 åriga dotters chattloggar på skype som det var på den tiden, det ångrade vi.

Har haft en regel - ALDRIG ANSIKTE PÅ FILM ELLER FOTO - som vi trummar in med jämna mellanrum.
Citera
2020-06-25, 10:38
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Människosynen du visar prov på gör det sannolikt att du lika gärna hade kunnat vara en av gärningspersonerna i målet.

Jasså? Med din människosyn hade du lika gärna kunnat vara advokaten som helhjärtat ville se gärningsmännen fria och applåderat om målsägande hade hunnit ta livet av sig före rättegång.
Citera
2020-06-25, 11:57
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Jasså? Med din människosyn hade du lika gärna kunnat vara advokaten som helhjärtat ville se gärningsmännen fria och applåderat om målsägande hade hunnit ta livet av sig före rättegång.
Smart comeback där. Måste vara härligt ändå att ha ett så dikotomt tänkande som du. Ytligt förvisso, men äger man ändå inte förmåga att se saker ur fler än två infallsvinklar så är det antagligen inget som berör.
Du har i flera tidigare inlägg uttryckt förakt gentemot de utsatta, så försök inte ge sken av att du står på barrikaderna och försvarar målsägande.
Citera
2020-06-25, 14:20
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
16-18 åriga tjejer är helt hopplösa.
Dom vill testa allt och fattar ingenting.

Dom flesta klarar sig väl, en hel del håller tyst om 1-2 taskiga händelser som bleknar över tid och ett par blir som med denna.

Det störst ensklilda hotet mot tonåriga tjejer är att bli stigmatiserade, förr i världen var det ryktet idag är det film eller foto. Man är helt körd i skolan.

Vi har baxat en dotter förbi allt med högsta betyg, en annan är mitt uppe i det och jag få väl säga att jag tycker mest synd om killarna så här långt
en tredje börjar så smått nosa på vad som finns därute och vi har aktiverat vår radar till defcon 2.

Minns nån gång när vi kollade igenom vår första 14 åriga dotters chattloggar på skype som det var på den tiden, det ångrade vi.

Har haft en regel - ALDRIG ANSIKTE PÅ FILM ELLER FOTO - som vi trummar in med jämna mellanrum.

För att ni var inne och ”pillade i hennes liv” eller att det var saker ni inte trott?
Citera
2020-06-25, 14:21
Medlem
Citat:
Jag är kraftig motståndare mot våldtäkter, har egna barn.

Men är också rätt trött på idiotiska flickor som går med tre stycken invandrare (eller svenskar) till ett hotellrum och super sig redlösa.

Man kan inte rädda dum.

Orkade inte läsa domen, hur visste en redlös flicka att hon blivit våldtagen?

Jag är nästan mer rädd för filmen som skulle cirkuleras på skolan än själva våldtäkten.
Detta sätts i system i skolorna där man super ned en tjej, nån kille förnedrar henne och sen släpper man filmen lös - många är de tjejer som åkt dit på det.

Hon hade ont i underlivet när hon vaknade till och hennes vän hade bevittnat henne bli tagen bakifrån och framifrån samtidigt medan hennes ögon drog sig såpass bakåt att ögonen var enbart vita. Civilkurage och guldstjärna till vännen, not.

Näfan jag känner precis som dig, jag har själv barn varav majoriteten är flickor. Jag blir förbannad på våldtäktsmän och läsa sånt som denna händelsen men även otroligt jävla arg och nästan lite besviken över att människor, främst tjejer är så naiva. Hur många skräckexempel krävs det innan en o annan förstår att 2020 går det inte att festa med främmande hos främmande. Bara att ett hotell bokats klingar illa.
Citera
2020-06-25, 14:50
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
SÖDERTÖRNS TINGSRÄTT
2020-06-16
Mål nr: B 5813-20

Rayan Nasseri, 19991229-6598

Nidal Jandoubi, 20020518-1878

B*rhat *rik, 2*020117-5932

Någon som vet mer?
Finns artikel i media?
Straffen är som vanligt löjligt låga och vansinnet bara fortsätter.
Citera
2020-06-26, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
För att ni var inne och ”pillade i hennes liv” eller att det var saker ni inte trott?

Du vill sällan se andra personers hemligheter
Citera
2020-06-26, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Hon hade ont i underlivet när hon vaknade till och hennes vän hade bevittnat henne bli tagen bakifrån och framifrån samtidigt medan hennes ögon drog sig såpass bakåt att ögonen var enbart vita. Civilkurage och guldstjärna till vännen, not.

Näfan jag känner precis som dig, jag har själv barn varav majoriteten är flickor. Jag blir förbannad på våldtäktsmän och läsa sånt som denna händelsen men även otroligt jävla arg och nästan lite besviken över att människor, främst tjejer är så naiva. Hur många skräckexempel krävs det innan en o annan förstår att 2020 går det inte att festa med främmande hos främmande. Bara att ett hotell bokats klingar illa.
'

Dom här tjejerna verkar också ha sökt just detta, okända killar på ett hotellrum.
Något nytt för mig och högrisk
Citera
2020-06-26, 09:10
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Smart comeback där. Måste vara härligt ändå att ha ett så dikotomt tänkande som du. Ytligt förvisso, men äger man ändå inte förmåga att se saker ur fler än två infallsvinklar så är det antagligen inget som berör.
Du har i flera tidigare inlägg uttryckt förakt gentemot de utsatta, så försök inte ge sken av att du står på barrikaderna och försvarar målsägande.

Har är ett subtilt resultat av kärlek, Hitler hatade därför han i grunden älskade, och vartenda godhetsknarkande dumhuvud med 08 som riktnummer "älskar" därför att dom i grunden hatar något.
Så?

Utsatta, vad jag definierar som utsatt är inte vad du anser som utsatt.
Har du svårt med sådana i n f a l l s v i n k l a r?
Citera
2020-06-26, 12:15
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
'

Dom här tjejerna verkar också ha sökt just detta, okända killar på ett hotellrum.
Något nytt för mig och högrisk

Nä det är tydligen det nya Normala.

Det kan dom behålla, inte ett koncept som jag tycker lockar inte.
Citera
2020-08-07, 16:51
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.dagensjuridik.se/nyheter...gruppvaldtakt/

"Två män som dömts för grov våldtäkt av en kvinna på ett hotell i Stockholm frias av en oenig hovrätt. En kvinna som haft sex med en av de dömda strax innan anses trovärdig men inte tillförlitlig. Kvinnans berättelse var helt central sedan åklagaren släppt de uppgifter som de tilltalade själva berättat om."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in