2020-06-20, 16:42
Medlem
tkhasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Vad gör vi åt korset på flaggan? Ska vi ha en mer icke-religiös symbol som en hammare och skära istället?

Ärligt talat skiter jag i om vi har kors på flaggan eller inte. Men varför i allsin dar skulle vi ersätta den med en hammare och skära?
Citera
2020-06-20, 16:45
Medlem
tkhasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Kan du berätta lite om de offentliga uttryck för religion som stört dig på senare tid? Är det morgonbönen i dina barns skola? Krucifixet på väggen i väntrummet på socialbyrån? Alla dessa katoliker med sina återkommande parader som stoppar upp trafiken i halva stan? Prästen som knackar på för husförhör? Att du inte får avstå att döpa dina barn?

Tyvärr är läget sådant här i vårt samhälle att jag inte vågar skriva på internet varför jag tycker som jag tycker, ens på Flashback. Personligen tycker jag dock att all organiserad religion är skit. Du är naturligtvis fri att tycka annorlunda.
Citera
2020-06-20, 16:48
Medlem
I. Pastafari är ingen riktig religion. Det är en ateist-skämt i syfta att förnedra religion.

II. Det låter som om TS är en ateist som är avundsjuk på oss som tror.

III. Hög tid att återinföra blasfemilagar?
Citera
2020-06-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
Ärligt talat skiter jag i om vi har kors på flaggan eller inte. Men varför i allsin dar skulle vi ersätta den med en hammare och skära?
Vad är alternativen då till det katolska korset som sitter på vår sköna flagga?
Citera
2020-06-20, 16:53
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi

Förbjuda religiösa yttringar låter som kommunism tycker jag...
Citera
2020-06-20, 16:57
Medlem
tkhasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Förbjuda religiösa yttringar låter som kommunism tycker jag...

Inte förbjuda naturligtvis. Men man kan sköta det privat. Jag tycker att religionsfrihet även kan få lov att betyda frihet från religion. Jag har haft religiösa dårar på en del arbetsplatser där jag jobbat. Det har varit ett helvete (pun intended). Kommunist är jag definitivt inte, långt ifrån.
Citera
2020-06-20, 17:01
Medlem
tkhasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Vad är alternativen då till det katolska korset som sitter på vår sköna flagga?

Vet inte. Bryr mig inte. Påverkar inte min vardag. Behöver inte ersättas alls. Ser inte det som en religiös yttring direkt. Tänker mer på människor och hur de beter sig, det är det jag menar. Jag påverkas i min vardag av hur vissa religiösa människor beter sig och vad de säger, inte av någon flagga. Jag har heller inte sagt att man ska riva några kyrkor, eller hur? Var skulle då de religiösa människorna hålla hus? Klart folk får vara religiösa, men håll det till ert privatliv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in