2006-05-04, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
en del borde lära sig nått innan dom snackar

Ja. Verkligen.
Citera
2006-05-04, 11:05
Bannlyst
ja

en del borde lära sig ,mer än det som dom läser*asg*
Citera
2006-05-04, 11:28
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razumikhin
Nu finns det ju förresten en hybridvariant av Honda Civic, någon som provkört?

Jag tittade på något tidningsställ för inte så länge sen och det verkar som om veranda biltidning har provkört nya Hondan och jämför den med Prius.
Citera
2006-05-04, 12:56
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Länka gärna till filmerna så vi alla får se!!

Oj, det borde jag tänkt på

http://www.google.com/search?client=opera&rls=sv&q=prius+IPA&sourceid=op era&ie=utf-8&oe=utf-8 (De två första länkarna)
Citera
2006-05-04, 13:36
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Oj, det borde jag tänkt på

http://www.google.com/search?client=opera&rls=sv&q=prius+IPA&sourceid=op era&ie=utf-8&oe=utf-8 (De två första länkarna)

Riktigt tufft egentligen, men kan inte systmet köra framåt? Är det enbart bakåt?
Citera
2006-05-04, 18:07
Medlem
Citat:
en del borde lära sig ,mer än det som dom läser*asg*

Robbe74. Du skall få några uppgifter:

1. Länka till ETT ENDA (1!) inlägg du skrivit som inte är rent avskräde, förolämpningar, en massa vokaler på rad, dissningar av andras inlägg osv osv i evinnerlighet.

2. Tycker du att du tillför något överhuvud taget i de diskussioner du ger dig in i? Motivera ditt svar.

3. Fundera på om det kan ligga något i andras reaktioner på dina inlägg - finns det en anledning till att många blir irriterade på ditt sätt att skriva inlägg?

Jag tror att många vill ha vettiga diskussioner på ett någorlunda vuxet sätt. Även om flashback är öppet för alla så ingår en viss etikett när man skriver svar på andras inlägg eller startar egna. Det är grundläggande. Blir det en lekplats för förpubertala analfabeter finns liksom ingen anledning att vara kvar här.

Överseende hälsningar
11204
Citera
2006-05-04, 21:50
Bannlyst
ojoj

vissa bilexperter självutnämda tål inte att dom har fel! Nånsomsitter o prisar skitbilar som citroen kanske skulle tänka på varför dom tex aldrig sålt mycket bilar på stora marknader? varför e kvaliteten usel? Sen kommer människan med en massa utlägg från tidningar bespara mig du kan inget o är inget
Citera
2006-05-05, 06:32
Medlem
*sista försöket*

Citat:
vissa bilexperter självutnämda tål inte att dom har fel! Nånsomsitter o prisar skitbilar som citroen kanske skulle tänka på varför dom tex aldrig sålt mycket bilar på stora marknader?

Du har helt fel även här. Citroën tillhör de mest sålda bilarna i Europa och har så gjort sedan fyrtiotalet.

Citat:

varför e kvaliteten usel?

Kvaliteten är högre än de flesta europeiska märken, vilket underbyggs av flertalet undersökningar från TüV, Bilprovningen, Motormännen samt ett antal ägarundersökningar. Förutom detta också ledande i krocksäkerhet sedan ett antal år.

Citat:
Sen kommer människan med en massa utlägg från tidningar bespara mig du kan inget o är inget

Du hävdade tex i inlägget ovan att min upplevelse av Prius var fel eftersom "tidningarna" skrivit annorlunda... du brukar återge vad tidningarna skrivit istället för egna erfarenheter. Är du så fruktansvärt dum på riktigt???

Inte för att jag tror att du ens fattar hur fel du har eller hur löjlig du gör dig, men jag kan ju hoppas på att någon moderator och/eller admin förstår att du är ett fjortonårigt troll som bara går in för att sabba för flashback och bannar din IP och ditt sätt att bemöta inlägg på livstid.
Citera
2006-05-05, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Jag tittade på något tidningsställ för inte så länge sen och det verkar som om veranda biltidning har provkört nya Hondan och jämför den med Prius.

Honda har efter vad jag vet köpt Toyotas hybridteknik till sin version.
Citera
2006-05-05, 13:30
Medlem
Razumikhins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jehova
Honda har efter vad jag vet köpt Toyotas hybridteknik till sin version.

Jaså? Ja, det låter rimligt; en Prius kostar redan 35-40000 euro för Toyota att tillverka (enligt en analytiker på GM jag har talat med). Kan man slippa alltför stora utvecklingskostnader som grädde på moset så är man nog glad.
Citera
2006-05-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razumikhin
Jaså? Ja, det låter rimligt; en Prius kostar redan 35-40000 euro för Toyota att tillverka (enligt en analytiker på GM jag har talat med). Kan man slippa alltför stora utvecklingskostnader som grädde på moset så är man nog glad.

Fifan. De går back så mycket per bil alltså?

Jag köpte min för 265kkr vid årskiftet.
Citera
2006-05-05, 16:14
Medlem
Honda har en annan typ av elmotor som i princip kan eftermonteras på vilken bil som helst. Den är mindre och svagare, inte lämplig för enbart eldrift längre stunder och därför är det mer en bensinbil med hybridkomplement medan Prius är en hybridbil från grunden.

Prius är inte avsedd att dra in pengar genom produktion utan genom rullande reklam och utveckling för Toyota. Miljöprofil skall inte underskattas för bilfabrikanterna i framtiden. Audi A2 3L kostade också mer att tillverka än vad de sålde bilen för. Varumärkesvinsten var sannolikt större, och ännu väntar marknaden på andra bilar som klarar 3 mil per liter bränsle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in