2020-06-19, 22:04
Medlem
För mig är det fläkt på mig 24/7 mer eller mindre.
Citera
2020-06-19, 22:12
Medlem
Har skaffat mörkläggningsgardiner och upplever det mycket svalare. Att öppna släpper in varmluft som sagt. Luften i rummet blir ju inte svalare för att du öppnar, utan kommer tillslut ha samma temperatur som ute...

Det bästa är att stänga ute solen på dagen och vädra på natten om man har möjlighet VS att öppna under dagen.
Citera
2020-06-19, 22:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Haha vilka stolpskott det finns, TS har alltså inte förstått att det kan bli varmare inomhus än det är ute trots att man inte har uppvärmning inomhus, jösses. Aldrig hört talas om växthus?
Citera
2020-06-19, 22:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
”Öppna inte växthuset, du släpper in värmen”

”Håll bilen helt stängd medan du går in och handlar. Annars blir hunden varm.”

Det bästa svaret kom direkt!
Citera
2020-06-19, 22:38
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Äre någon som provat den där Arctic Air från Tvins? Värt?
Citera
2020-06-19, 23:03
Medlem
Scalpings avatar
smartskallarna som tror det blir kallare inne genom att släppa in mer varmluft är samma personer som vrider på varmvattnet när de vill ha kallvatten. De har blåställ på sig, kardborrband på skorna och jobbar på Samhall.
Citera
2020-06-19, 23:06
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Är du så jävla dum i huvet att du tror att växthus och bilar har samma värmeisolering som ett bostadshus? Du behöver läsa på elementär fysik och lära dig hur värmeöverföring, strålning och isolering fungerar. Är du en av dessa idioter som sitter med rutorna nere när du har AC på i bilen också?

Var har du fått det ifrån, vem har påstått detta, har du ett citat?
Citera
2020-06-19, 23:18
Medlem
Citat:
Är du en av dessa idioter som sitter med rutorna nere när du har AC på i bilen också?
Ja det är inte så smart att göra.
Du en fråga: om bilen inte har AC så kör man gärna med nervevade rutor. Varför är det så?
Citera
2020-06-19, 23:27
Medlem
ganglere2s avatar
Jsg har fönster och dörrar stänga hemma. Luftkonditionering fungerar bättre då.
Citera
2020-06-19, 23:54
Medlem
Citat:
Vad är det för fel på er??! Fattar ni inte att ni bara släpper in värmen i huset så att det blir ännu värre Är ni så dumma i huvet att ni inte begriper detta? Har en granne som brukar göra så här och det är ju ett jävligt efterblivet white trash beteende måste jag säga! Nu ska jag lära er något nytt, hoppas ni läser detta! Ha era jävla dörrar stängda dagtid och vädra sedan på kvällen när utetemperaturen sjunkit under inomhustemperaturen, så får ni svalt. Sådär, lärde ni er något nytt.

Oavsätt vad som är rätt, varför blir du irriterad av det?
Citera
2020-06-20, 00:03
Medlem
Mer det känns som ute är en del av hemmet, man går mellan altan och hus obehindrat, vist de är dumt att ha öppet på solsidan när det är som varmast. Dock minimalt problem på kvällen är de endå övervåningen som är kokhet, spelar ingen större roll om man kört nerrulat och stängt på dagen
Citera
2020-06-20, 00:29
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Tog min veckoliga tur på Flashback och kollade Aktuella Ämnen och får till min förvåning se den här tråden som "trending"

Stor underhållning att läsa måste jag säga.

Ni bor i Sverige. Ni har det aldrig varmt, varken inomhus eller utomhus. Hysteriskt kul hur man kan få igång en dylik diskussion om ett problem som i själva verket inte existerar.

Själv måste jag erkänna att när jag hade 35 grader och hög luftfuktighet förra veckan så va det faktiskt lite jobbigt. Fick gå från två till tre duschar per dag, men det gick bra ändå.

Normalt har vi det ganska bra. Sen finns det ju år som sticker ut, som 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in