• 1
  • 2
2020-06-18, 21:29
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Men varför gick det inte att starta bilen sen?
Det vet jag inte men kan inte se samband mellan att bilen inte driver och inte startar så du har 2 olika fel på den nu
Citera
2020-06-18, 21:35
Medlem
Första gången jag kör bilen efter att haft den inlämnad på verkstaden för byte av bromsvätska samt att de spände drivremmen.

Men kan inte se att de har något med detta att göra...
Citera
2020-06-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Men varför gick det inte att starta bilen sen?

Ja.. Det låter som en havererad koppling. Att den inte startade kräver en bättre beskrivning för att reda ut.
Tex, fanns det ingen ström kvar i bilen? eller gick den runt på starten men utan att starta?
Citera
2020-06-18, 22:01
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Första gången jag kör bilen efter att haft den inlämnad på verkstaden för byte av bromsvätska samt att de spände drivremmen.

Men kan inte se att de har något med detta att göra...

De flesta moderna manuella bilar har en hydraulisk koppling och använder bromsvätskan även för kopplingens hydraulik.
Hur det är på en Ducato från -86 har jag ingen aning om men det kan vara värt att kolla hur mycket bromsvätska du har och sen ta reda på hur om din bil är konstruerad på sättet jag beskrev ovan.
Citera
2020-06-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Ja.. Det låter som en havererad koppling. Att den inte startade kräver en bättre beskrivning för att reda ut.
Tex, fanns det ingen ström kvar i bilen? eller gick den runt på starten men utan att starta?

Ström finns när man vrider om nyckeln. Men händer absolut ingenting.
Citera
2020-06-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Ström finns när man vrider om nyckeln. Men händer absolut ingenting.

Det stora felet låter som kopplingen, om du vill testa att bilen startar så prova med startkablar för att säkerställa att du verkligen har tillräckligt med ström för startmotorn.

Jag vet inte vad som skulle kunna koppla dessa två fel samman annars... Kanske är det bara slumpen att du fick två fel samtidigt.
Citera
2020-06-20, 14:08
Medlem
Okej!...så var jag till verkstaden där bärgarn släppte av bilen. Ville testa om den gick att starta...och det gjorde den nu! Ett fel ur vägen kanske... däremot 'skrek' drivremmen igen som verkstaden hade "fixat/spänt" förra veckan.

Angående det andra problemet. Testade att gasa och ingenting hände förrän vid mer gas att bilen bröjade krypa framåt låångsamt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in