Citat:
Ursprungligen postat av
Cub77
Vem av er ska ta initiativ till att prata om ni springer på varann på stan, du eller honom? Skulle det vara optimalt om ni bara sa Hej till varann första gången ni stötte på varann för att på så vis veta att stämningen inte är dålig till nästa gång ni stöter på varann?
Asså om vi springer på varandra på stan ser man ju om den ena vill hälsa. Då kan man säga hej en stund.
Men det hela är lite komplicerat och går inte o förklara så lätt.
Vi kan säga såhär.
Det jag har märkt när jag och mina polare har slutat snacka med varandra ett tag är att vi inte säger förlåt till varandra ordagrant och vi skulle aldrig kräva ett förlåt utav varandra. Utan det sker på ett helt annat sätt.
Den som beter sig som ett arsle när den andra tar avstånd kanske skickar en länk eller något, om det är jag som har blivit wronged då så är det upp till mig att acceptera. Dvs att jag kanske svarar för första gången på några år när han skriver till mig.
Mitt svar betyder även om jag inte skriver det rakt ut att "okej nu är jag redo att förlåta dig.". Sen kan man börja umgås igen.
Du däremot har blivit blockad så pröva med att säga hej och se om den vill prata. Visar den tydligt med kroppspråk och beteende att den inte alls är intresserad av o prata, så sluta hunda efter och låt den personen istället komma till dig.
En riktig vän tvingar dig aldrig att hålla på o krypa på golvet för den..
Utan du bör försöka en enda gång, och respekteras inte det, så ska du rycka på axlarna och låta den komma till dig istället.
Det betyder att du väntar på att få ett hej, sms eller ett telefonsamtal där den frågar om du vill hitta på något.