2020-06-18, 16:02
  #1
Medlem
Hur länge har ni som längst varit blockerade eller blockerat någon ni innan var nära vänn till på sociala medier?

Vad ledde fram till att ni blev blockerade?

Har själv varit blockerad i nu över 2år pga att jag fortsatte försöka ha kontakt med en vänn som ville vara ifred. Dumt att jag inte lät vännen vara ifred men jag gjorde de inte med flit utan trodde att personen var arg på mig över något - ja vet att de låter efterblivet.
Citera
2020-06-18, 16:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cub77

Har själv varit blockerad i nu över 2år pga att jag fortsatte försöka ha kontakt med en vänn som ville vara ifred. Dumt att jag inte lät vännen vara ifred men jag gjorde de inte med flit utan trodde att personen var arg på mig över något - ja vet att de låter efterblivet.

Ja det va väldigt dumt vill vännen vara för sig själv en tid så ska man respektera detta. Har dock aldrig blivit blockad men har blockat en tjej som skriver lite för mycket när hon dricker vin borde finnas alkolås på mobiler.
Citera
2020-06-18, 16:06
  #3
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Det har gått snart 20 år med vissa såkallade vänner. och jag menar att de slutade svara och höra av sig på telefon då innan sociala medier osv.

Det är svårt att veta vilka ens vänner är.

ett sätt att ta reda på det är att höra deras reaktion om du berättar om nånting nytt positivt i ditt liv ... stöttar de utan att försöka nedvärdera de du säger? då är det en riktig vän.

samma sak om du säger nånting ang att du kanske mår dåligt ...
Citera
2020-06-18, 16:14
  #4
Medlem
Majja81s avatar
Jag har en tjej blockerad som jag var vän med förr. Tror det kan vara 4 år som hon har varit blockerad nu och det är för att hon inte lät mig vara fast jag bad henne. Jag har inga planer på att ta bort blockeringen. Blev lugnt och tyst efter jag blockade henne
Citera
2020-06-18, 16:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Ja det va väldigt dumt vill vännen vara för sig själv en tid så ska man respektera detta. Har dock aldrig blivit blockad men har blockat en tjej som skriver lite för mycket när hon dricker vin borde finnas alkolås på mobiler.

Otroligt dumt gjort, utan tvekan det största misstaget jag någonsin har gjort. Är rädd att jag aldrig mer lär få veta av personen igen pga detta. Har iaf skickat ett brev och bett om ursäkt för det och förklarade varför jag betedde mig som jag gjorde, tror dock inte det lär hjälpa.
Citera
2020-06-18, 16:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majja81
Jag har en tjej blockerad som jag var vän med förr. Tror det kan vara 4 år som hon har varit blockerad nu och det är för att hon inte lät mig vara fast jag bad henne. Jag har inga planer på att ta bort blockeringen. Blev lugnt och tyst efter jag blockade henne


Tyckte du om henne innan hon inte lät dig vara ifred?
Citera
2020-06-18, 21:53
  #7
Medlem
xposures avatar
Absolut, mestadels ex, samt vänner som svikit hårt och som jag inte pallar med kontakt längre.
Dolt/avföljt: Hundratals.
Citera
2020-06-18, 22:01
  #8
Medlem
Har en app som avföljer/blockar alla som avföljer/döljer mig automatiskt. Jag brukar sällan själv blocka någon jag känner. Folk får ha vilka åsikter de vill, göra vad de vill, dela vad de vill. Men avföljer de mig först har jag inget intresse av dessa människor heller. Då har de redan signalerat deras ointresse för våran relation/kontakt och det går åt båda hållen såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Cub77
Har iaf skickat ett brev och bett om ursäkt för det och förklarade varför jag betedde mig som jag gjorde, tror dock inte det lär hjälpa.
Nej att fortsätta skriva till hen även efter blocken visar kanske inte på att du respekterar hinten. Bara att du hittade ett annat sätt att fortsätta denna kontakt hen inte vill ha av dig. Men förhoppningsvis skickar du inte fler brev?
Citera
2020-06-18, 22:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Nej att fortsätta skriva till hen även efter blocken visar kanske inte på att du respekterar hinten. Bara att du hittade ett annat sätt att fortsätta denna kontakt hen inte vill ha av dig. Men förhoppningsvis skickar du inte fler brev?


Hade det i åtanke när jag skickade brevet och därför skrev jag att jag bara ville be om ursäkt - alltså jag gav ingen hint alls om att jag hoppades att vi kunde ta upp kontakten igen utan det vara bara en ursäkt och en förklaring på mitt beteende
Citera
2020-06-18, 23:02
  #10
Medlem
Finns bara ett sätt som skulle få mig att avblocka någon jobbig jävel, och det är om jag springer in i han lite random på stan och märker att saker har förändrats.

Jag kanske blockade han för att han var ett asshole, men om det inte finns där längre så kanske det går att lägga till han och pröva att upprätthålla en vänskap igen.

Låt den människan komma till dig helt enkelt.. Och springer ni på varandra någon dag och har ett trevligt samtal där den människan tar upp att ni kanske borde ta upp kontakten igen så tar du vara på läget.
Citera
2020-06-18, 23:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Finns bara ett sätt som skulle få mig att avblocka någon jobbig jävel, och det är om jag springer in i han lite random på stan och märker att saker har förändrats.

Jag kanske blockade han för att han var ett asshole, men om det inte finns där längre så kanske det går att lägga till han och pröva att upprätthålla en vänskap igen.

Låt den människan komma till dig helt enkelt.. Och springer ni på varandra någon dag och har ett trevligt samtal där den människan tar upp att ni kanske borde ta upp kontakten igen så tar du vara på läget.

Vem av er ska ta initiativ till att prata om ni springer på varann på stan, du eller honom? Skulle det vara optimalt om ni bara sa Hej till varann första gången ni stötte på varann för att på så vis veta att stämningen inte är dålig till nästa gång ni stöter på varann?
Citera
2020-06-18, 23:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cub77
Vem av er ska ta initiativ till att prata om ni springer på varann på stan, du eller honom? Skulle det vara optimalt om ni bara sa Hej till varann första gången ni stötte på varann för att på så vis veta att stämningen inte är dålig till nästa gång ni stöter på varann?

Asså om vi springer på varandra på stan ser man ju om den ena vill hälsa. Då kan man säga hej en stund.

Men det hela är lite komplicerat och går inte o förklara så lätt.

Vi kan säga såhär.
Det jag har märkt när jag och mina polare har slutat snacka med varandra ett tag är att vi inte säger förlåt till varandra ordagrant och vi skulle aldrig kräva ett förlåt utav varandra. Utan det sker på ett helt annat sätt.
Den som beter sig som ett arsle när den andra tar avstånd kanske skickar en länk eller något, om det är jag som har blivit wronged då så är det upp till mig att acceptera. Dvs att jag kanske svarar för första gången på några år när han skriver till mig.
Mitt svar betyder även om jag inte skriver det rakt ut att "okej nu är jag redo att förlåta dig.". Sen kan man börja umgås igen.

Du däremot har blivit blockad så pröva med att säga hej och se om den vill prata. Visar den tydligt med kroppspråk och beteende att den inte alls är intresserad av o prata, så sluta hunda efter och låt den personen istället komma till dig.
En riktig vän tvingar dig aldrig att hålla på o krypa på golvet för den..
Utan du bör försöka en enda gång, och respekteras inte det, så ska du rycka på axlarna och låta den komma till dig istället.

Det betyder att du väntar på att få ett hej, sms eller ett telefonsamtal där den frågar om du vill hitta på något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in