• 1
  • 2
2020-06-19, 10:18
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriserik
Köp en begagnad turbo och fixa bytet. Sen säljer du bilen eftersom allt som byggts i den Holländska fabriken är skräp.
Vad är det för Holländsk fabrik du avser?
Citera
2020-06-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vad är det för Holländsk fabrik du avser?

V40(dom äldre), S40 och V50 tillverkades i Holland och kvalitén är usel.
Citera
2020-06-19, 10:40
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av kriserik
V40(dom äldre), S40 och V50 tillverkades i Holland och kvalitén är usel.
S40N och V50 har väl aldrig tillverkats i Holland. Däremot S/V40 generation 1, tillsammans med Mitsubishi Carisma. De är väl för den delen inte sämre än andra bilar, inte V50 heller, eller ivf. inte sämre än syskonet Ford Focus som den delar väldigt mycket med. Byggdes väl uteslutande(?) i Belgien.

Finns väl bättre bilar, men det finns sämre med, och om Volvo byggda i utlandet verkligen är sämre än de som är byggda i Sverige vetetusan, tycker att alla som kör Volvo har förhållandevis mycket småfel, oavsett varifrån de kommer, men jag kör ju franskt så jag är kanske van vid en annan nivå.
Glad Midsommar!
Citera
2020-06-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
S40N och V50 har väl aldrig tillverkats i Holland. Däremot S/V40 generation 1, tillsammans med Mitsubishi Carisma. De är väl för den delen inte sämre än andra bilar, inte V50 heller, eller ivf. inte sämre än syskonet Ford Focus som den delar väldigt mycket med. Byggdes väl uteslutande(?) i Belgien.

Finns väl bättre bilar, men det finns sämre med, och om Volvo byggda i utlandet verkligen är sämre än de som är byggda i Sverige vetetusan, tycker att alla som kör Volvo har förhållandevis mycket småfel, oavsett varifrån de kommer, men jag kör ju franskt så jag är kanske van vid en annan nivå.
Glad Midsommar!

Sorry! My bad. Belgien stod för V50:n.
Citera
2020-06-19, 14:43
Medlem
Det absolut viktigaste argumentet för att byta turbon så snart som möjligt är för att det annars riskerar att bli mycket dyrare..

Inte för att motorn riskerar att gå sönder eller något, utan för att du riskerar att förstöra både katalysator och partikelfilter om det letar sig förbi en massa oförbränd olja..

Har själv haft en V50 2,0 D och fick byta precis allt det..

Sen har vissa av de modellerna ett dubbelt spjäll som ska styra luften antingen via ICn eller förbi (beroende på om den går i reningsprogrammet eller inte) och kugghjulen i detta spjäll är av plast.. kuggarna nöts av, spjällen slutar fungera, bilen går konstant (eller nästan konstant) i reningsläge.. förbrukningen går upp, oljan blandas ut med oförbränd diesel, och tillsist börjar motoroljan antända, motorn börjar rusa och går inte stänga av...

Nä.. skrota fanskapet och köp en annan bil..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in