2020-06-17, 23:28
Medlem
Jag söker någon som är bosatt i USA. Hur hittar jag den? Finns det något som liknar merinfo, mrkoll, ratsit eller andra sidor som man kan söka på i USA?
Citera
2020-06-18, 00:02
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Jag söker någon som är bosatt i USA. Hur hittar jag den? Finns det något som liknar merinfo, mrkoll, ratsit eller andra sidor som man kan söka på i USA?

Truthfinder.com är en Sådan tjänst. Tänk dock på att ingen sådan info är "öppen" på samma sätt som i Sverige, så i många fall får du betala, och i de flesta stater kan en person helt enkelt välja att inte synas.
Senast redigerad av EckiEcki 2020-06-18 kl. 00:09.
Citera
2020-06-18, 00:19
Medlem
[quote=EckiEcki|71986145]Truthfinder.com är en Sådan tjänst. Tänk dock på att ingen sådan info är "öppen" på samma sätt som i Sverige, så i många fall får du betala, och i de flesta stater kan en person helt enkelt välja att inte synas.[/QUOTE

Truthfinder är en skräpsajt som vill ha betalt när de påhittade uppgifterna dyker upp..

Jag menade en riktig "telefonkatalog" utan vinstintresse..
Citera
2020-06-18, 00:24
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Truthfinder är en skräpsajt som vill ha betalt när de påhittade uppgifterna dyker upp..

Jag menade en riktig "telefonkatalog" utan vinstintresse..

Varför skulle någon ha en sån när man kan tjäna pengar på det? . Whitepages.com finns, men även där har ju "de flesta" avlistat sig. Grejen är ju att telefonkatalogen i USA historiskt sett bara listat Efternamn, Initial även i tryckt form.

Äh, det du frågar efter är skitsvårt att hitta. Betala några dollar brukar vara det enda riktiga.

Att kalla det trurhfknder visar för "påhittat" håller jag nog inte riktigt med om.
Senast redigerad av EckiEcki 2020-06-18 kl. 00:28.
Citera
2020-06-18, 00:26
Medlem
Borde ju finnas något liknande det vi har i Sverige. Vem fan vill betala för påhittade uppgifter. Min släkting, boende i Florida blev placerad i North Dakota, trots att han aldrig satt sin fot där.
USA är ett korrupt land där allt styrs av pengar.
Jag ber min syster boende i Arizona fixa det där.

USA, helt korrupt!
Citera
2020-06-18, 00:28
Medlem
Anderson.Coopers avatar
Hittade mina släktingar på denna sida:

https://www.whitepages.com/
Citera
2020-06-18, 00:28
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Borde ju finnas något liknande det vi har i Sverige.

Återigen, I Sverige är sådana uppgifter öppna. Det är de inte i de flesta stater i USA. Så varför "borde det finnas" samma sak?
Citera
2020-06-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Återigen, I Sverige är sådana uppgifter öppna. Det är de inte i de flesta stater i USA. Så varför "borde det finnas" samma sak?

USA är ju världens mest kontrollerade land, så jag tänkte bara lite högt.
Syrran finns ju inte att finna trots att hon bott där i 20 år.
Citera
2020-06-18, 00:32
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
USA är ju världens mest kontrollerade land, så jag tänkte bara lite högt.
Syrran finns ju inte att finna trots att hon bott där i 20 år.

Som sagt, var folk bord/telefon/etc är inte öppna uppgifter för andra än myndigheter.
Citera
2020-06-18, 00:37
Medlem
Citat:
Varför skulle någon ha en sån när man kan tjäna pengar på det? . Whitepages.com finns, men även där har ju "de flesta" avlistat sig. Grejen är ju att telefonkatalogen i USA historiskt sett bara listat Efternamn, Initial även i tryckt form.

Äh, det du frågar efter är skitsvårt att hitta. Betala några dollar brukar vara det enda riktiga.

Att kalla det trurhfknder visar för "påhittat" håller jag nog inte riktigt med om.

Truthfinder är till vissa delar sant. Men blandar ihop människor med samma namn och efternamn, så det blir pannkaka. det är bara blåsta amerikaner som går på den blåsningen på pengar. Fast vad ska man säga när 47 procent röstar på Trump!
Citera
2020-06-18, 12:19
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Truthfinder.com är en Sådan tjänst. Tänk dock på att ingen sådan info är "öppen" på samma sätt som i Sverige, så i många fall får du betala, och i de flesta stater kan en person helt enkelt välja att inte synas.

Vet du vilken info man kan få tag på ? typ adress ?

för ibland så har den man tjötar med rätt generiskt vanligt namn och det blir svårt att särskilja och blädra igenom 5000 facebookprofiler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in