2006-05-01, 17:33
Medlem
Säg att jag tärnar lite kyckling och steker och sedan placerar i en matlåda i kylskåpet, hur länge håller sig dessa?
Citera
2006-05-01, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joyboy
Säg att jag tärnar lite kyckling och steker och sedan placerar i en matlåda i kylskåpet, hur länge håller sig dessa?

med tanke på att fågelsjukans smitterisk kanske ökar fall det föruttnar så tror jag inte det är så bra
Citera
2006-05-01, 17:58
Medlem
Deannas avatar
Några dagar, typ två, tre... Annars kan du ju frysa matlådan..
Citera
2006-05-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shibbie
med tanke på att fågelsjukans smitterisk kanske ökar fall det föruttnar så tror jag inte det är så bra

Undrar om du har en aning vad du pratar om? Nu är jag inte påläst om fågelsjukan så jag tänker inte uttala mig om hur ett fågelVIRUS smittar men tvivlar på det du säger.
Citera
2006-05-01, 18:36
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shibbie
Eftersom han inte äter den rå är det ingen fara då dessa virus dör när dom hettas upp till över 70grader
Citera
2006-05-01, 18:56
Medlem
NinjaRövardottes avatar
fågelinfluensan smittar väll genom avföringen bara, vet inte vilken del av kycklingen du käkar dock hehe.
Nej men är den stekt till över 75c så håller den 2-3 dagar, men kyckling är lite roulette, har den stått framme länge före kylen etc så kan det bli muggen nästa i 2-3 dagar. Men värmer du käket ordentligt bör det gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in