2006-05-01, 08:09
Medlem
Ja rubriken beskriver alltsa vad som hender med mig efter fylla, har valdigt latt for att fo ordentliga minnesluckor pa flera timmar. Daremot kan jag supa skallen av mig utan att fa ens ett uns av bakfylla, har bara vart bakfull en gang i mitt liv ner jag var 17.
En kompis sa att det kan vara symptom pa att man har alkisar i slakten, att man klara av mer alkohol och derfar har lettare att bli alkis.
Nagon som vet?
Sorry om traden redan finns, sokte men hitta inget!
Citera
2006-05-01, 10:31
Medlem
Säger det väl själv att man har lättare o fastna för någon drog om man inte upplever dess baksidor.
Citera
2006-05-01, 10:32
Medlem
auto100560s avatar
Minnesluckor i samband med alkoholförtäring kan vara ett tidigt symptom på hjärnskada.

www.can.se
Citera
2006-05-01, 22:48
Medlem
Jag har ganska många alkolister i min släkt, så min mossa ogillar starkt att jag dricker för hon menar på att jag minsan lätt kan bli alkolist med . Igår drack jag nog 9-10 öl och blev halvfull . Samma sak i fredes halv vin flaska och 8 öl blev halvfull, och får inga baksmällor längre.. Minnesluckor får jag inte men tex som presis när jag gick hem nu såg en bil köra framför mig stannar och ser ingen gå ut, går förbi bilen och ser att den är tom!

Brukar inträffa sånt här ganska ofta jag missar folk som går förbi ser dom inte m.m. Vet inte om det beror på drickan. Funderar på att sluta dricka nu på ett tag, supit så mycket på sistonde så kan lika bra ta det lungt och se om jag slutar va så "dimmig" i huvet..
Citera
2006-05-02, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto100560
Minnesluckor i samband med alkoholförtäring kan vara ett tidigt symptom på hjärnskada.

www.can.se

ofan...
tack for lanken.
Citera
2006-05-02, 06:25
Medlem
sagolandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto100560

www.can.se

Då har väl vi alla hjärnskador..
Citera
2006-05-02, 12:02
Medlem
Hmm kom på en sak till dagen efter jag supit brukar jag ha kasst minne, tex skriver nåting och glömmer bort vad jag skrivit direkt efteråt.. Men inget mer en det och det är ju inte så farligt bättre en ont i huvet.
Citera
2006-05-05, 19:51
Medlem
<--- samma grej här...
Har också hört massa crap om att det är tecken på att man har dåliga alkohol gener o så ^^
Blir fan lite orolig
Citera
2006-05-05, 21:01
Medlem
BiRELLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.can.se/
HJÄRNSKADOR - är relativt vanliga hos människor som druckit stora mängder alkohol under många år i följd. Först brukar närminnet - det vill säga förmågan att komma ihåg saker som ligger nära i tiden - drabbas. Minnesluckor i samband med alkoholförtäring kan vara ett tidigt symptom på hjärnskada.

Jag dricker varken stora mängder alkohol (vissa här grundar med mer än vad jag dricker på en hel kväll) eller har gjort det många år i följd. Men ändå har jag väldigt lätt att tappa minnet på fyllan, tycker jag själv iallafall, kan också vara min dåliga tidsuppfattning och allmänt kasst minne. Är det något som går över eller borde man åka och scanna hjärnan på sjukhuset eller ngt sådant?
Citera
2006-05-05, 21:37
Medlem
Avva66s avatar
Jag har väl supit till lite väl mycket förr, men minnesluckor hade jag väldigt sällan, endast mindre luckor som: jaså, träffade jag dej? Däremot hade jag sk myrkrypningar i armarna, ett klart tecken på nervskada. Nu för tiden nöjer jag mej med en fylla i veckan. Jag vet, det är inte heller bra, men det får mej att funka iaf. Borde kolla levervärderna, men det man inte vet om mår man inte dåligt av. Idiotiskt, men så resonerar jag just nu.
Citera
2006-05-05, 23:40
Bannlyst
Samma här men tack vare min ågren dagen efter så har jag botat min aloholistgen....
Citera
2006-05-06, 15:04
Medlem
voLcoms avatar
Jag har också samma problem, men minnesluckorna börjar försvinna nu, har bara lite suddigt minne oftast, svårt att uppfatta tid och rum och sånt när man ser tillbaks.

Bakfyllorna mina har också försvunnit

Är det bara jag som får cp-motorik efter en blöt kväll? Ser ut som en robot då jag går dagen efter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in