2006-04-29, 18:46
Medlem
I många forum här på Flashback förekommer det trådar av typen ”tipsa mig om…”. Nästan alltid resulterar de i ett antal tips. Men tipsen begränsas av vilka som just då frekventerar just det forumet och inte sällan fylls trådarna med en hel del ovidkommande. Så varför inte starta en avdelning för just tipstrådar, där allt annat än konkreta tips betraktas som OT och skoningslöst rensas bort? En avdelning som efterhand skulle kunna växa ut till en enastående databas över allt från katastroffilmer till facklitteratur om radikalkonservatismen? Jag är säker på att många skulle sätta värde på något sådant.

Möjligen kan man göra på det sättet att man från början har trådarna i de forum där de kan antas attrahera flest tips, och att de först sedan tipsen slutat strömma in flyttas till specialavdelningen. Vilket inte borde hindra att trådar också kan skapas direkt i denna.

Någon som tänder på idén?
Citera
2006-04-29, 19:16
Medlem
Dubbelespressos avatar
Själv värdesätter jag inte sällan kommentarerna till tipsen, visst kan det gå väldigt OT ibland men ibland finns där vettiga åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in