Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2006-05-04, 14:34
Medlem
Tuesdays avatar
Nu var det närings- kontra utfyllnadsdiskussionen jag kommenterade, inte huruvida något bröd räknas som mat.
Citera
2006-05-05, 03:33
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Nej jag säger inte emot mig själv, efterssom jag vet att bröd är mat.
Jag syftade mer på "ja men du kan ju inte äta pizza varje dag det är ju ingen riktig mat" fasst att man menar näringsriktig måltid så går det fortare att säga riktig mat som ja är ett språkfel men jag skulle aldrig hävda att pizza inte är mat för det.

Tolkningar KAN inte vara fria när man diskuterar huruvida någonting ÄR eller inte. I folkmun är en sak men på ett diskussionsforum det det handlar om var någonting är eller inte är så ska rätt vara rätt, trådskaparen vill ha svar på sin fråga och då ska ingen komma och ge felaktiga svar. Så enkelt är det.

Allt i din lista är livsmedel = mat.

Det är du som har ohållbara argument efterssom du inte kan kontra den värdelösa jämförelsen, för du vet lika bra som alla andra att den förlöjligar ditt sätt och de likar i denna tråden för erat sätt att resonera och tolka ett språk som finns tydligt dokumenterat med regler och lagar precis som landet vi bor i.
BRÖD så länge man använder ordet BRÖD i svenskan, så är BRÖD MAT. Om man tolkar någotning annorlunda så är man antingen ignorant, jävlig, totalt dum i huvudet eller alla tre i kombination. Det står klart och tydligt i svenska akademins ordbok att bröd är mat och då spelar det ingen roll vad någon tycker eller tolkar längre.
Hittade detta i ett gammalt ordlexikon: "Neger - Nära släkt med människan". Bara för att det står där måste det vara så, ja.. så är det! och vad andra ansér ger jag blanka fan i för ordboken sade så. Ordbokens ord är min lag ty jag underkastar mig SAOB/L till den totala gräns att jag själv vägrar se nytt ljus - det fria tänkandet är enbart till för lägre stående varelser likt negern / Ordnazisten.
Citera
2006-05-05, 09:11
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Ja det där var juh inte riktigt klokt och såklart har människan fel om saker genom historien. MEN... det där ämnet var knappast ordentligt genomforskat, bara massa antaganden och okunskap.
Bröd å andra sidan är hyfsat genomforskat. och Reglerna för vad som är mat och inte står fast, och kommer stå fast tills vår föda ändras avsevärt.

Den där jämförelsen har jag inte mycket för eftersom det är sån stor skillnad angående vetenskapen och forskningen bakom ordet.
Citera
2006-05-05, 13:42
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Hittade detta i ett gammalt ordlexikon: "Neger - Nära släkt med människan". Bara för att det står där måste det vara så, ja.. så är det! och vad andra ansér ger jag blanka fan i för ordboken sade så. Ordbokens ord är min lag ty jag underkastar mig SAOB/L till den totala gräns att jag själv vägrar se nytt ljus - det fria tänkandet är enbart till för lägre stående varelser likt negern / Ordnazisten.

Skillnaden är att svarta människor är just människor som blev kallade negrer utav okunskap och troddes därför vara ett djur. Negrer är fortfarande ett verk utav naturen, vi visste helt enkelt inte att dom var lika som oss.

Bröd är skapat utav människan, och vi har alltid vetat vad bröd är, nämligen mat.
Citera
2006-05-05, 14:17
Medlem
mollydotts avatar
Hahaha!!! Vilken underbar väg denna diskussion tagit!
Negrer, tolkningar och forskning

Varför är definisionen så viktig?
Citera
2006-05-05, 14:43
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott

Ja tvivlarna i det här fallet bröd-ateisterna svänger in allt möjligt i diskussionen. Undrar vad dom äter istället för bröd.
Citera
2006-05-05, 18:22
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott

Det handlar väl om att folk förnekar vad något egentligen är.
Citera
2006-05-05, 19:57
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Jag vart i början tvingad att posta för att förklara och svara på orginalpostarens fråga.
Tråden handlar numera om hur ignorant människan kan vara.
Citera
2006-05-05, 23:54
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Jag vart i början tvingad att posta för att förklara och svara på orginalpostarens fråga.
Tråden handlar numera om hur ignorant människan kan vara.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in