2006-04-27, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GuldhedenMasive
Det sista du säger där, om att du "unnar dig" riktigt snus då du super till. Säger inte det något om påssnuset? Varför inte köra lös hela tiden? FDu kan ju lägga in på toaletten då du är på arbetet, om du jobbar i kostym. Det är väl inte hela världen?

Det är inte riktigt så att jag unnar mig det. Föredrar portion nykter, föredrar lös när jag ska dricka! Bra vid olika tillfällen. Känns skönare att bara pilla in en prilla istället för att hålla på att baka o grejsa
Citera
2006-04-28, 00:07
Medlem
maxpowers avatar
Jag snusar portion och brukar ha den inne 15-30 min. Så fort den börjar rinna spottar jag ut. I regel lägger jag in en ny efter ca 5-15 min så en bra dag räcker det med med en halv dosa, en dålig dag en hel dosa.

/MaxP
Citera
2006-04-28, 00:26
Moderator
tobess avatar
45min till 1h per prilla blir det väl nog. Ettan portion.

Att det rinner lite stör inte mig iaf..
Citera
2006-04-28, 00:37
Medlem
dirtydroolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Oftast mer än tre timmar...
Har snus inne hela tiden förutom när jag äter, sover och knullar...

Låter som mig det där. Förutom att jag ibland somnar med snus i käften. Om jag inte mot förmodan har dambesök förstås. Har några gånger använt snus som väckarklocka när jag bara tänkt sova en liten stund. Vaknar nämligen när kroppen tycker att det är dags att spotta ut. Förmodligen får man magsår om man gör det ofta men lite stryk får man tåla.

Om jag inte pratar mycket och snuset inte är för färskt kan jag ha den inne en halv dag ibland. På fester när man pratar och dricker mycket får man byta prilla betydligt oftare.

Portionssnus funkar inte alls. Det rinner ju nästan direkt. Dessutom är de så löjligt små så man måste ta flera på en gång för att fylla snusgropen.
Citera
2006-04-28, 08:06
Bannlyst
jag har snuset inne i 1½-3h oftast 2h. Snusar både port. o bak.
Citera
2006-04-28, 09:18
Medlem
Kör väl en 2-3 timmar beroende på hur mycket snuset har frätit =). kör dubbla portion och skiftar sida mellan varje inlägning.
Citera
2006-04-28, 09:37
Medlem
Max ett par timmar.
Citera
2006-04-28, 10:31
Medlem
Viktoorrs avatar
30-45 min, lite olika - men oftast portionsnus. Just nu general onyx. Krökar man så är ju prillan inne på obestämd tid
Citera
2006-04-28, 19:45
Medlem
esoxs avatar
När den har slutat rinna i princip.. Men ibland kan det vara timmar fast den har slutat rinna.
Citera
2006-04-28, 21:02
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
45min till 1h per prilla blir det väl nog. Ettan portion.

Att det rinner lite stör inte mig iaf..

Intressant med finlandssvenskar som snusar. Själv kör jag General lös (eller baksnus som jag säger...). Har du någon aning om hur utbrett snusandet är bland finsktalande finländare? Alltså att Mauno från Anjalankoski slänger in en fet jävel. Förekommer det över huvud taget? Eller är det en kulturell markering/fråga?
Citera
2006-04-29, 12:25
Medlem
pebs avatar
Allt från en halvtimme till ett par timmar.. Fast nu försöker jag att inte ha den i mer än en timme... de blir bara äckligt
Citera
2006-04-30, 01:10
Medlem
joker023s avatar
Snusen är inne så länge jag behagar! Sen beror det på vad jag gör oxå... Men ett par timmar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in