• 2
  • 3
2006-04-27, 14:46
Medlem
aminos avatar
Vad ar bast: torkad eller farsk svamp?
eller ar anda skillnaden mangden svamp man mumsar i sig...
Citera
2006-04-27, 15:15
Medlem
Zimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amino
Vad ar bast: torkad eller farsk svamp?
eller ar anda skillnaden mangden svamp man mumsar i sig...

Om svampen är torkad rätt så sker det ingen nämnvärd potensförlust (om ens någon) annars så kan den förlora en del roliga ämnen, har jag läst. Sen ska ju färsk svamp smaka väldigt mycket bättre än torkad. Så färsk är väl egentligen "bäst".
Citera
2006-04-27, 15:53
Medlem
eugeneyeros avatar
jag har bara provat hawaiian och de smakade inte alls dåligt om man bara tuggar på de. Smakar skog...som att tugga på en träd. Inget gott, men inte dåligt heller.

Under resan försökte jag äta, men istället hade jag en vårrulle i min hand typ en timme innan jag märkte att jag fortfarande inte tagit en jävla bit. Sen kastade jag bara tillbaka på tallriken o sa 'jag förstår inte' . Jag hade för mycket tankar för att koncentrera på mat.
Citera
2006-05-02, 18:24
Bannlyst
Uppdatering: Den funkade inte den här gången heller, men dom sa att flera hade klagat inklusive deras testare så dom har bytt leverantör och erbjuder oss att testa den nya gratis.

"Säg bara hur många som vill testa"

Sköna killar det där
Citera
2006-05-02, 18:52
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugeneyero
Under resan försökte jag äta, men istället hade jag en vårrulle i min hand typ en timme innan jag märkte att jag fortfarande inte tagit en jävla bit. Sen kastade jag bara tillbaka på tallriken o sa 'jag förstår inte' . Jag hade för mycket tankar för att koncentrera på mat.

Kan verkligen se det framför mig... någon som utbrister "jag förstår inte" och slänger en vårulle
Citera
2006-05-02, 19:06
Medlem
semafors avatar
Svamp som jag har ätit har alltid smakat sur svett.. Fy fan asså..
Mat känns som sagt väldigt skumt när man är påverkad, jag var tvungen att vrida och vända på allt jag såg på min gaffel när jag käkade nudelsoppa, alla ingredienser kändes hotfulla, samtidigt som jag fruktade att min vänstra arm skulle göra revolt mot mig och hugga mig med gaffeln. Min vänsterarm var nämligen ond och planerade illdåd mot mig

Eftersom jag var lite halvrisig i magen p.g.a svampen så vet jag inte om jag rekommenderar det, finns roligare sätt att spendera en tripp än att sitta å käka.
Citera
2006-05-03, 02:52
Medlem
Jugzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semafor
Svamp som jag har ätit har alltid smakat sur svett.. Fy fan asså..
Mat känns som sagt väldigt skumt när man är påverkad, jag var tvungen att vrida och vända på allt jag såg på min gaffel när jag käkade nudelsoppa, alla ingredienser kändes hotfulla, samtidigt som jag fruktade att min vänstra arm skulle göra revolt mot mig och hugga mig med gaffeln. Min vänsterarm var nämligen ond och planerade illdåd mot mig

Eftersom jag var lite halvrisig i magen p.g.a svampen så vet jag inte om jag rekommenderar det, finns roligare sätt att spendera en tripp än att sitta å käka.

Så sant. Tycker inte att man ska äta under själv trippen. Fast när man känner att man börjar komma ner men fortfarande är lite flummig är det underbart att äta. Gärna något salt. Efter det tar man sig en spliff och tänker igenom trippen. Suveränt!
Citera
2006-05-03, 04:22
Medlem
Angående tryfflarna har jag hört från ett flertal källor att de helt enkelt inte är värda pengarna. Jag har ätit elefantens "Huautula" och den funkade helt okej, men nästa gång ska jag helt klart köra på copelandia, verkar mer värt i det avseendet att effekt får gå före smak, i alla fall när det gäller svamp, då vill man ju trippa, inte sitta och tycka "mmm vad gott svampen smakar!".

Första gången jag käkade deras huautula; någon sorts cubensis ifrån mexico, hade prologen för trippen bestått av mängder av whiskey och mängder av god skunk, det hjälpte till att "sänka garden" så att svampen slog kraftigare.

Självklart fortsatte jag dricka god whiskey och röka god skunk under trippens gång.
Citera
2007-11-23, 00:50
Medlem
Fnars avatar
vad rekommenderar ni som "bra" visuell (hallicar och dyl.) svamp då? ^^
Citera
2007-11-23, 08:20
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnar
vad rekommenderar ni som "bra" visuell (hallicar och dyl.) svamp då? ^^

SPelar ingen roll, alla svampar innehåller samma ämnen. Kanske någon liten substans som kan färga trippen men annars är det bara skitsnack att du blir mer filosofisk av philosophers stone.

Köp vilken svamp som hällst, samma effekt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in