2006-04-25, 22:07
Medlem
Durkslags avatar
Som de flesta nog redan vet är det Valborg nu till helgen.
Valborg förknippas med stora mysiga brasor, vårsånger, ljusa kvällar... och alkohol!

Detta är en av våra största suparhelger men hur ska ni "fira" den och tycker ni detta är en av de bättre helgerna? Eller är den bara till för ungdomar som gör sin första alkoholdebut?

Själv tycker jag, om det blir fint väder, att det kommer bli en toppenhelg. åtminstone hoppas jag det om busken jag kommer somna i är tillräckligt mjuk.
2006-04-25, 22:10
Medlem
-jOE!s avatar
På min skola arrangeras det fester från onsdag till måndag!
2006-04-25, 22:14
Medlem
mjohanssons avatar
Att stå och supa framför en XL lägereld tillsammans med diverse nynazister och skinheads känns lite passé...
2006-04-25, 22:26
Medlem
flushdraws avatar
Valborg kan väl vara lite småskoj sådär, men jag tycker hela grejjen är lite överdriven. Folk hittar bara en riktigt bra anledning att supa ner sig totalt. Fast, det är kanske bra det
2006-04-25, 22:34
Medlem
Treutans avatar
Som sagt så är det bara en ursäkt att få bli odräglit full. Lite som med bortamatcher för endel. Men är endå ganska skönt med Valborg, då vet man att sommarn är nära
2006-04-25, 22:35
Medlem
Att kalla festandet för valborgsfylla är väl till för personer under 20 år?

Vi andra ser väl festandet som bara en helg som alla andra övriga helger. Dvs man tänker inte ens på att det är valborg.
2006-04-25, 22:39
Bannlyst
Behöver man verkligen en anledning till att supa sig skitfull?
Jag förknippar endast Valborg med fjortisfyllerister, så därför gör man bäst i att supa sig full i hemmet!
2006-04-25, 22:41
Medlem
von Schmerzs avatar
Jag har inte sett en brinnande kase på nästan tio år på grund av att festandet har varit högre prioriterat, så i år funderar jag på att ta det lugnt och softa vid någon större kase i närheten istället för att bli odrägligt full.

Förra året blev jag nedsupen på champagne redan tidigt på dagen, så jag kommer inte ihåg mer än att jag blev utslängd från en pub och sen fick gå hem eftersom jag missade sista bussen.

Valborg var klart roligare när man var fjorton och nyss börjat dricka folköl. Då var valborg den första helgen på året då man kunde supa utomhus utan att få förfrysningsskador.

EDIT: Fast å andra sidan har jag en tenta dagen före, så ett Clear Memory Party skulle nog inte sitta helt fel...
2006-04-25, 22:42
Medlem
Treutans avatar
För de som behöver en anledning till att bli det använder ju då Valborg som en ursäkt (oftast yngre som sagt). Personligen så är det middag med klasskamrater, sen till Chlamers eller Henriksberg där det är Ramones-temakväll
2006-04-25, 22:58
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Psykologiskt jobbigt att det är en söndag i år. Då man (jag iaf.) är helt inställd på soffliggande, kanske en pizza och nån sunkig film hela dagen.
2006-04-25, 23:01
Medlem
Heinzes avatar
Jag är nog för gammal för att festa på Valborg, var åratal sedan jag tyckte det var kul. Om det är på en söndag som någon skrev så lär det inte heller hända.
2006-04-25, 23:09
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Jag är nog för gammal för att festa på Valborg, var åratal sedan jag tyckte det var kul. Om det är på en söndag som någon skrev så lär det inte heller hända.
Tänk på att det är röd dag dagen efter. Du är alltså med största sannolikhet ledig. Om det nu förändrar något för dig...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in