2018-02-16, 11:43
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Hur kan du dra den slutsatsen? Clark är ju belgisk medborgare, och det kan mycket väl vara han själv, som haft usel koll på hur det belgiska kriminal- och frigivningssystemet fungerar. Hur som helst kan man inte undgå att känna sympati för denne gamäng.

Nej. Clark Olofsson är åter Svensk medborgare. Han blev det bl a för att han trodde att det skulle hjälpa honom att komma ut ur fängelset fortare.

Det gäller att hänga med i svängarna.

https://www.expressen.se/dinapengar/clark-olofsson-ater-svensk-medborgare/
Citera
2018-02-16, 11:55
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag antar att det är Althin som tutat i Olofsson att detta dribblande skulle vara fördelaktigt för honom.
Initiativen kommer garanterat från Clarken själv. Däremot är Althin väldigt tjusad av Olofssons intellekt sedan 40 år. Det har jag hört Althin själv säga.
Senast redigerad av Schlesien 2018-02-16 kl. 11:57.
Citera
2018-02-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Nej. Clark Olofsson är åter Svensk medborgare. Han blev det bl a för att han trodde att det skulle hjälpa honom att komma ut ur fängelset fortare.

Det gäller att hänga med i svängarna.

https://www.expressen.se/dinapengar/clark-olofsson-ater-svensk-medborgare/

Är det uteslutet, att han har kvar sitt belgiska medborgarskap, d.v.s. är både belgisk och svensk medborgare?
Citera
2018-02-16, 19:24
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Initiativen kommer garanterat från Clarken själv. Däremot är Althin väldigt tjusad av Olofssons intellekt sedan 40 år. Det har jag hört Althin själv säga.

Ja Clarken och Althin kunde driva verksamhet tillsammans. Enligt min mening två jävla gangsters som borde dela cell pä Kumla.
Citera
2018-02-16, 19:35
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Är det uteslutet, att han har kvar sitt belgiska medborgarskap, d.v.s. är både belgisk och svensk medborgare?

Han lär ha avsagt sig det belgiska medborgarskapet.
En orm som när han nu avsade sig sitt svenska medborgarskap aldrig borde ha fått tillbaka det.
Belgien och Sverige kan dela på kostnaden för en säck och 50 kg sten för att hantera problemet på internationellt vatten.
Citera
2018-02-16, 20:46
Medlem
efedrinkungens avatar
Clark är en jävla luffare som snyter sig i gardiner,
men jag kan rekommendera hans självbiografi.

Jävligt underhållande
Citera
2018-02-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Han lär ha avsagt sig det belgiska medborgarskapet.
En orm som när han nu avsade sig sitt svenska medborgarskap aldrig borde ha fått tillbaka det.
Belgien och Sverige kan dela på kostnaden för en säck och 50 kg sten för att hantera problemet på internationellt vatten.

Nej, jag tror han alltjämt är belgisk (och svensk) medborgare. Detta enligt wikipedia - och dessutom vill han ju bo i Belgien, vilket nog skulle bli problematiskt för en svensk medborgare med belastningsregister.
Citera
2018-04-16, 18:59
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Idag beklagar sig Clarken att han la krokben för sig själv, och därför fortfarande sitter finkad. Tur att han lyckas med något till allas bästa i alla fall.

Säger också att han haft skitkul i livet och inte ångrar nånting. Frågan är bara varför han vill ut ur fängelset, nu när det är så skitkul att han spenderat halva livet där.

Känns i alla fall skönt att han dör som den patetiske nolla han är.
Citera
2018-04-16, 19:58
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Idag beklagar sig Clarken att han la krokben för sig själv, och därför fortfarande sitter finkad. Tur att han lyckas med något till allas bästa i alla fall.

Säger också att han haft skitkul i livet och inte ångrar nånting. Frågan är bara varför han vill ut ur fängelset, nu när det är så skitkul att han spenderat halva livet där.

Känns i alla fall skönt att han dör som den patetiske nolla han är.

Japp! Han är en nolla utanför kåken för han kan ingenting, vet knappt hur han uppför sig i det fria, men innanför murarna så betraktades han som kung, i alla fall när han var yngre. Detta fick jag berättat för mig av en som jobbade inom kriminalvården och hade mycket kontakt med honom.
Citera
2018-04-17, 18:04
Medlem
Farsan kände honom som ung, men tyvärr hann han gå bort innan jag kunde fråga så mycket. Hade varit intressant
Citera
2018-04-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ökände brottslingen Clark Olofsson, 71, vädrar frihet för första gången på ett decennium.
Han är dömd för flera av Sveriges mest uppmärksammade brott och har tillbringat stora delar av sitt liv i fängelse.
Snart friges han från ett straff för grovt narkotikabrott och vill då leva ett vanligt liv.
Och han vill återförenas med sina barn.
– Jag har inga som helst problem med anpassning eller återanpassning, säger han.

Citat:
Om domaren beviljar villkorlig frigivning sätter han sig på första bästa plan till Sverige. Planen är att bosätta sig hos en släkting i Malmö. Att han kan visa upp att han har någonstans att bo är ett villkor som måste uppfyllas.
– Jag ska bo där ett tag. Hon har det bra med hus och jacuzzi.

Citat:
Clark Olofsson, som är född i Västsverige, avsade sig sitt svenska medborgarskap på 90-talet och har varit utvisad ur landet på livstid. Förra året ansökte han – och beviljades – att återigen bli svensk medborgare.
Han kan förstå om det väcker känslor – att han som levt ett kriminellt liv ska få ta del av förmånerna i det svenska välfärdssystemet på ålderns höst.
– Självklart. Man är långt ifrån en god samhällsmedborgare, och har aldrig varit.
– Men jag tänker inte belasta Sverige. Jag tänker begära ett pass för att ha legitimation, kanske öppna ett bankkonto. Punkt. Tänker inte begära en krona av dem och har aldrig gjort.
– Garantipensionen, när jag satt på Kumla sa jag att jag inte ville ha den. Men jag var tvungen, annars fick jag inte ta in pengar på avdelningen. Jag trodde inte det var sant.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/clark-olofsson-om-nya-livet-familjen-och-framtidsplanerna/
Citera
2018-04-29, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/clark-olofsson-om-nya-livet-familjen-och-framtidsplanerna/

JA, KANSKE Clark friges nästa månad - men det kan nog dröja betydligt längre, misstänker jag. Men kul att han planerar att bosätta sig i Malmö. Han är en glad gammal sjörövare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in