2006-04-25, 12:57
Medlem
brevmannens avatar
Min erfarenhet om kvinnor och vinsmak är att alla som har en frisyr som magica de hex (mörkt rakt hår, kort lugg) gillar rödvin medan de flesta andra föredrar vitt, lite generellt kanske
Citera
2006-04-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brevmannen
Varför ses räkor och vitt vin som exempel på en romantisk måltid? (iaf hos våra föräldrar och deras generation)
Man sitter ju ändå bara och slabbar och suger räksmör och grisar rent allmänt. Är meningen att man ska få se hur välvårdad/grisig den andra är direkt så att man inte behöver bli besviken på bordsskicket några månader in i förhållandet? Eller är det en uppvärmare inför ev. intimt umgänge, att fingrarna redan luktar lite fiskigt och vinet gör att en anything-goes-mentalitet infinner sig?
Fast egentligen är det ju väldigt 70-tal. I stil med avocado, chili-con-carne och glace au four.
Jag menar, ses det verkligen som en romatisk måltid nuförtiden?
Citera
2006-04-25, 13:19
Medlem
-Q-s avatar
tacka vet jag bruna bönor å glade dansken!
Citera
2006-04-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
glömde visst tillägga: att svälja det vita vinet påminner om att svälja en sats

Tänk det sa alltid min gamla hemkunskapslärare också.
Citera
2006-04-25, 14:49
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Fast egentligen är det ju väldigt 70-tal. I stil med avocado, chili-con-carne och glace au four.
Jag menar, ses det verkligen som en romatisk måltid nuförtiden?
Det är det som är frågan, knappast va..? jag minns att pappa berättat om det, han hade sin jaktperiod under 70-talet. Dessutom såg jag Repmånad för ett tag sen och då fick jag en flashback.

Nu vet jag inte riktigt vad för mat som anses romantisk, förslag?
Citera
2006-04-25, 15:20
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Det är det som är frågan, knappast va..? jag minns att pappa berättat om det, han hade sin jaktperiod under 70-talet. Dessutom såg jag Repmånad för ett tag sen och då fick jag en flashback.

Nu vet jag inte riktigt vad för mat som anses romantisk, förslag?

Champagne och ostorn borde i alla fall vara 2000-talets motsvarihet till räkor och vitt vin.

Själv föedrar jag ett riktigt gott rödvin med en bit ost.
Citera
2006-04-25, 18:03
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
åhh... ahh... erkänn att du blev lite upphetsad själv, när du skrev detta

Det är jag för det mesta, skrev av mig lite bara..
Citera
2006-04-25, 18:06
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Du umgås jag in konstiga kretsar för i mina kretsar är vin verkligen den dryck som kvinnorna väljer och ofta just rött. Jag kan däremot hålla med om det där med öl är lite sällsyntare bland tjejer och att många där föredrar cider eller liknade.

Du är från vänster eller akedemisk klass? (förutfattade meningar)
Citera
2006-04-25, 18:08
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Brukar inte räkorna vara skalade på räkfrossor? Det är väl bara att skyffla in om man vill och skippa förspelet så att säga, omedelbar tillfredställelse m.a.o.

Nej man fick skala själv och ingen orkade sitta och pilla med detta tills man s.a.s fick för valutan , det bjöds ofta oxå som förrätt en soppa med bröd, en teknisk fint av krogen för att grunda magen..
Citera
2006-04-25, 18:10
Medlem
Kuggarns avatar
Äh! Det där med räkor och vitt vin är ju bara en ritual, en del av förspelet. Det är ungefär lika subtilt att tvätta kuken i handfatet. Nowadays har jag svårt att se hur någon skall kunna inbilla sig att det är ett bra sätt att starta ett "vuxenmys" på...
Citera
2006-04-25, 18:11
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Champagne och ostorn borde i alla fall vara 2000-talets motsvarihet till räkor och vitt vin.

Själv föedrar jag ett riktigt gott rödvin med en bit ost.

Ost är bra... Då får båda lika unken andedräkt och man behöver nte oroa sig att man skall lukta...
Citera
2006-04-25, 19:32
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodstone
Du är från vänster eller akedemisk klass? (förutfattade meningar)

Nope inget av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Ost är bra... Då får båda lika unken andedräkt och man behöver nte oroa sig att man skall lukta...

Dålig andedräkt får man av all sorts alkohol så osten gör varken till eller ifrån på den punkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in