2006-04-24, 14:09
Bannlyst
Tjenare ska beratta en rolig grejj som hande mig idag.
Jag var ute pa en promenad (i indien) idag och efter att ha gatt en javla bit och nastan ramlat ner i en flod sa hitta jag 3 cannabis plantor . Dom sag ut som cannabis blad men eftersom jag inte har odlat sjalv kan jag inte identifiera dom. Nu kommer det svara, Jag tog kort pa dom men har glomt kablen fran kameran till datorn sa ni kan inte fa se nagon bild. Men dom ar grona(nagra blad ar lite brunare) plantorna var 30cm-70cm hoga och bodde vid ett vatten hal. Dom luktar lite skummt, tycker inte dom luktar Cb riktigt men brukar inte roka sa mycke majja sa jag vet inte. Finns det nagon planta som liknar cb och ar livsfarlig?.

Ar ledsen for den daliga informationen forstar att det e nast in till omojligt for er att identifiera.
Citera
2006-04-24, 14:13
Medlem
Zimmes avatar
Om det inte fanns buds på dem (dvs blommor) så är det meningslöst att röka dem ändå. Eller du kanske är kvar i området och kan kika dit titt som tätt? Har iallafall inte hört om någon planta som ser ut som cannabis och är giftig, men är inte heller så insatt i växter.
Kolla bara runt på diverse bilder på cannabis plantor på internet och avgör själv om det är riktiga grejer eller ej!
Citera
2006-04-24, 14:14
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan_the_one
Tjenare ska beratta en rolig grejj som hande mig idag.
Jag var ute pa en promenad (i indien) idag och efter att ha gatt en javla bit och nastan ramlat ner i en flod sa hitta jag 3 cannabis plantor . Dom sag ut som cannabis blad men eftersom jag inte har odlat sjalv kan jag inte identifiera dom. Nu kommer det svara, Jag tog kort pa dom men har glomt kablen fran kameran till datorn sa ni kan inte fa se nagon bild. Men dom ar grona(nagra blad ar lite brunare) plantorna var 30cm-70cm hoga och bodde vid ett vatten hal. Dom luktar lite skummt, tycker inte dom luktar Cb riktigt men brukar inte roka sa mycke majja sa jag vet inte. Finns det nagon planta som liknar cb och ar livsfarlig?.

Ar ledsen for den daliga informationen forstar att det e nast in till omojligt for er att identifiera.

Det är ju bara att prova och se
Citera
2006-04-24, 14:19
Bannlyst
Som sagt så är det meningslöst att röka dem om det inte finns buds på.
Citera
2006-04-24, 14:24
Bannlyst
Har rullat mig en feting ska testa snart :P. Zimmie det fanns sma buds, men nar jag gick hem hitta jag ett place som hade feting plantor, 1 meter-2meter me dunder stora buds. Fast det var pa en tomt precis vid vagen sa orkade inte stracka mig over :P
Citera
2006-04-24, 15:16
Medlem
timehunters avatar
Citat:
Har rullat mig en feting ska testa snart :P. Zimmie det fanns sma buds, men nar jag gick hem hitta jag ett place som hade feting plantor, 1 meter-2meter me dunder stora buds. Fast det var pa en tomt precis vid vagen sa orkade inte stracka mig over :P

Du hitta dem idag och rullat en feting. Hur gjorde du när du torka dem? Har du tillgång till nån bra ugn för snabbtorkning där nere? Lär ju smaka skit i vilket fall! Skulle va kul om du kunde ta kort på de där 1-2 meterplantorna med dunderstora buds........
Citera
2006-04-24, 15:55
Medlem
Trollishs avatar
Har hittat vilda plantor i sverige när manv ar lite yngre.
Dessa var han plantor så försökte inte röka dom.
Citera
2006-04-24, 16:04
Medlem
Coltraners avatar
Har faktiskt hittat en planta en gång för några år sedan i en trädgård. Det var inte långt från där jag bor så på kvällen stack jag dit och grävde upp den för att rädda den från rädda villabor och satte den i skogen. Såg till den några gånger och den växte rätt bra där. En dag var den bara borta, antog att det var nån snorunge eller en rädd villabo som tagit den men brydde mig inte nämnvärt då det industrihampa.

Har även spridit rikligt med fågelfrön (för att mata fåglarna förstås) men jag såg aldrig något reslutat av det (på fåglarna alltså).
Citera
2006-04-24, 17:55
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:

Du bangade alltså cb till ett värde av säkert 10000+ pga att du inte orkade?
Citera
2006-04-24, 20:27
Bannlyst
Ok news. Jag torkade det i solen, Det var 40 grader idag och det gar ratt fort att torka da utan ugn . Sen rullade jag en joint och rokte, damn det var bra grejjer .

"Du bangade alltså cb till ett värde av säkert 10000+ pga att du inte orkade? "

Har nere ar det grymmt billigt me gront. 3-5gramm for en tia, sa skulle inte blivit nagon stor fortjanst. Och ville ju bara ha lite for privat bruk,
Citera
2006-04-24, 21:26
Medlem
dumkopfs avatar
soft soft.. var bor du?
Citera
2006-04-24, 21:45
Medlem
tewmtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Du bangade alltså cb till ett värde av säkert 10000+ pga att du inte orkade?
Eftersom det var inne på en trädgård så vill man ju inte heller bli ertappad av ägaren, då kanske man åker på smisk! Inte trevligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in