2006-04-23, 23:49
Medlem
Jag undrar om det skulle finnas ett utrymme, en egen sektion för s.k head's up's, alltså att två och endast två personer diskuterar ett ämne i lugn och ro som andra får ta del i, passivt, alltså bara få läsa men ej skriva, inga kommentarer el ngt annat. Detta skulle vara väldigt lärorikt och intressant, jmfrt med trådar där 22 pers trängs om att svara, där man måste plöja sig igenom meter av inlägg (som för det mesta är intetsägande gödsel), där det inte ens leder till ngt. Ofta påbörjas en diskussion i en tråd, men den förstörs och avslutas bara för att det kommer en massa oseriöst skit emellan den riktiga diskussionen.

Jag vet inte exakt hur det ska gå till, men jag hade tänkt mig att en person bara skapar en ny tråd (i den tilltänka sektionen) och den förste som svarar låser den och diskussionen fortgår emellan trådskaparen och "påhopparen", där den ene endast får posta ett nytt inlägg efter den andre, så man inte har 3 inlägg av samma person i rad, allt för att göra det mer seriöst och genomtänkt.

Vad tycker ni?
Citera
2006-04-23, 23:57
Medlem
Un Perros avatar
Det har försökts, genom s.k "dueller" i det nu döda delforumet Debatt. Tanken var att debatterna där skulle hålla samma klass som i exv. DN debatt, men det tog inte fart. Förmodligen pga att det är för jävla tråkigt att behöva bevisa allting man säger med en länk, istället för att ljuga godtyckligt om det.

Det går utmärkt att föra sådana debatter som du talar om ändå.

I övrigt är det en ganska korkad idé som jag har svårt att se som fungerande annat än i teorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in