Citat:
Ursprungligen postat av Christian73
Det var en väldigt tuff utbildning där jag läste varje kväll och mycket på helgerna också (förutom att ofta hela dagarna från 8 till 17 var fyllda med föreläsningar, labbar och övningar). Idag känner jag att jag aldrig skulle ha orkat med detta så det är bra att jag har det avklarat. Att jobba känns nästan som semester jämfört med när jag läste på tekniska högskolan. Det är dock väldigt olika för olika personer.
Samma här, jag började KTH's elektro-civ direkt efter gymnasiet. Har sladdat rätt rejält och fått omtenta mycket, även om jag inte ligger så mycket efter pga att omtentor funkat. Jag tror inte att det har så mycket med skoltrötthet att göra, utan snarare att min matematisk-intellektuella kapacitet visade sig något otillräcklig. Och den nästan fantasiaktiga arbetsbördan vill jag inte ens tala om... Arbetsveckorna för de flesta verkar snarare hamna på närmare 80 timmar än 40.
Fast jag tror faktiskt på att plugga efter gymnasiet, iallafall om man ska läsa utbildningar av grövre kaliber. Det är nu jag kommer orka det här om någonsin. Går ju alltid att ta studieuppehåll om det skulle kärva sig för hårt.