Det hade varit bra om det hade funnits ett underforum till medier och journalistik till.
Som det är idag försvinner mycket av det som en gång var det roliga med flashback, nämligen detektivandet. En moderator på skvallerforumet är alldeles för snabb på att flytta och låsa trådarna så att de dör ut. Vi kommer därför aldrig att få veta (härifrån iallafall), vilken volvoarbetare som rånar flygplatser eller vilka mc-tuffingar som gillar att våldta killar. Av någon anledning har moderatorerna lagt alldeles för stor vikt vid att vid att de omnämnda skall vara kändisar (läs Stockholmare som syns runt Stureplan), för att få diskuteras på skvaller. Hur hade exempelvis knutbytråden eller Anna_lind trådarna sett ut om de också i ett tidigt skede hade "dödats" av moderatorn?
Med anledning av ovanstående anser jag att ett nytt underforum av arten "Vem,vad,hur" skulle startas för att främja den fria debatt som en gång var en hörnsten i Flashback. Att flytta en tråd till kriminologi tycker jag är helt fel. När jag läser på en löpsedel att x har gjort dittan och dattan, är jag inte det minsta intresserad av kriminologiska aspekter, utan är endast (primärt iallafall) intresserad av vem gärningsman och offer kan vara.
/BB