2006-04-21, 00:12
Medlem
Det hade varit bra om det hade funnits ett underforum till medier och journalistik till.
Som det är idag försvinner mycket av det som en gång var det roliga med flashback, nämligen detektivandet. En moderator på skvallerforumet är alldeles för snabb på att flytta och låsa trådarna så att de dör ut. Vi kommer därför aldrig att få veta (härifrån iallafall), vilken volvoarbetare som rånar flygplatser eller vilka mc-tuffingar som gillar att våldta killar. Av någon anledning har moderatorerna lagt alldeles för stor vikt vid att vid att de omnämnda skall vara kändisar (läs Stockholmare som syns runt Stureplan), för att få diskuteras på skvaller. Hur hade exempelvis knutbytråden eller Anna_lind trådarna sett ut om de också i ett tidigt skede hade "dödats" av moderatorn?
Med anledning av ovanstående anser jag att ett nytt underforum av arten "Vem,vad,hur" skulle startas för att främja den fria debatt som en gång var en hörnsten i Flashback. Att flytta en tråd till kriminologi tycker jag är helt fel. När jag läser på en löpsedel att x har gjort dittan och dattan, är jag inte det minsta intresserad av kriminologiska aspekter, utan är endast (primärt iallafall) intresserad av vem gärningsman och offer kan vara.

/BB
Citera
2006-04-21, 00:18
Medlem
Heinzes avatar
Under skvaller så ska det endast diskuteras kändisar, därav flyttas trådar om våldsbrott, rån och våldtäker gjorda av icke-kändisar till Krim.

Vad som är viktigt att tänka på att vi inte får skriva att det är Anders Okänd som mördade Linda Okänd bara för att det står i Aftonbladet. PUL är lite tråkig där men så är det.

När det gäller "detektivandet" får du dessvärre hålla dig till att lista ut vem som är den "Allsvenska stjärnan åkte dit för fylla/slagsmål/hustrumisshandel" osv.

Tråkitgt om du inte gillar min moderering men jag är måste ju följa de reglerna som är uppsatta som du förstår.
Citera
2006-04-21, 00:46
Medlem
Ladidas avatar
Helt ärligt börjar jag bli trött på alla dessa "vem har mördat Bengt" trådar, det är inte kriminologiskt och det är ju knappast skvaller om någon kändis heller.
Är folk verkligen så sensationslyssna att de till varje pris måste veta vem som gjort varenda skitbrott i sverige, varför inte disskutera själva brottet istället för vem som gjort det. Det är ju ganska ointressant egentligen.
Tror människor på allvar att den som gjorde Arlanda kuppen kommer att kliva fram och säga det i tråden? Nej snarare är det en massa viskande och gissningar som mest blir till trams.
Men det är min högst personliga åsikt om ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in