2006-04-20, 23:50
Medlem
wembis avatar
Vilken sorts cannabis föredrar ni, och vilka erfarenheter har ni av just den sorten?

Jag har i dagsläget tre sorter som jag råkat tappa i jord och vattnar.
"Leda Uno", "Lowryder" och "Northern Light", men har bara erfarenhet av northern light sedan tidigare. (och några andra sorter som jag inte direkt vill rekommendera).

Jag tycker att N-L ger mig ett behagligt rus, och är den sorten jag tycker är värd att rekommendera. Jag brukar visserligen få lite hörsel-hallusinationer av den, men eftersom jag oftast använder det för att förstärka musikupplevelsen med hörlurar på, så kringgår man de flesta hallisarna.
Den är tålig och lättskött, och ger relativt stor skörd. En av de billigaste sorterna också.
2006-04-21, 17:48
Medlem
Testa Nirvanas Snow White. Den är ganska lätt att odla och ger helt ok skörd. Det är en korsning av NL och WW, ganska fruktig smak och lukt. Ruset är rätt tungt, mer åt NL hållet. En del sa att det känndes ut i naglarna!
När jag körde den i hydro fick jag runt 100-125g per buske (välansat) på 55 dar. Hade 600W HPS och 2 400W MH lampor.
Den funkade otroligt bra i jord också, fick en hona som bara växte rakt upp utan förgreningar, bara en fet bud. Klonade den och körde SOG, det gav ca 30g per 2,5L kruka och planta...

Nirvanas B52 ger också bra skörd på kort tid och ett mer uppåt rus.
2006-04-21, 18:56
Medlem
Coltraners avatar
Gillar C99!

Det är helt enkelt den jag blivit skönast stuckad på. Garvar, trivs, social, trygg ja hon är helt enkelt underbar gamla Cinderella!
2006-04-21, 19:53
Medlem
Har inte rökt så mkt strains, men rekomenderar varmt, mkt varmt Blueberry
2006-04-21, 19:55
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Jack Herer och Purple Haze är de bästa gräs jag rökt.. Så jag rekommenderar väl de då..
2006-04-21, 20:44
Bannlyst
Finns så mycket olika så det är svårt att rekomendera bara en, men tycker att
K2, NL, och Grapefruit är grymma. Körde ICE när polisen kom och plocka mina
things men bara hört bra om den oxo. Sen är ju en Skunk på sin plats oxo om
man kan sköta lukten så grannar inte får nys om din hemliga odling.
Om du inte har HPS så skaffa det, jobbigare att fixa värmen men det ger fan så
mycket mer.

Happy growing.

mvh
2006-04-21, 21:48
Medlem
OktanGass avatar
Skunk som sagt om du fixar lukten, mycket skönt rus med en jävla massa kroppskänslor såsom "vafan blöder jag ur nacken?" och "fan nu sprack alla tänderna i käften!"

White widow är en mycket lättskött strain också. Lagomt imponerad av ruset men det är klart man blir fin i skallen av det också.

Edit: Jag orkade nog inte läsa igenom allt så noga så jag svarade på nåt annat, dock är dessa två strains de enda jag vet att jag har smakat och provat förutom allt annat bushweed skit som jag inte har nån aning om vad det var. Peace!
2006-04-21, 23:44
Medlem
Avva66s avatar
Sluta röka om ni inte fattar att det finns en tråd för just dessa frågor.
Ärthjärnor.
2006-04-22, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Sluta röka om ni inte fattar att det finns en tråd för just dessa frågor.
Ärthjärnor.

Sug olika mäns pungar. Idiot.

Med vänliga hälsningar
2006-04-22, 02:58
Bannlyst
Jack Herer och Silver Haze... Så jävla fint...
2006-04-22, 09:59
Medlem
jag_ger_upps avatar
Powerplant för att inget annat röka har lika stark effekt på mig.
2006-04-22, 20:59
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen
Sug olika mäns pungar. Idiot.

Med vänliga hälsningar
Tog du åt dej?
Avföring.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera