• 1
  • 2
2006-04-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Söndermarken
Kan du väl ge en hit om vad du vill ha då,din kräsna jävel.

Det jag vill ha. Mja det är ensak för sig, men man ska kunna bjuda en 40-50 personer på något också.

Något salladsliknande med kallskuret, det ska skilja sig från det vanliga.
Det var ju några intressanta pajjer också.
Citera
2010-05-31, 20:24
Medlem
TIOROPPAROCHENAK4s avatar
Läste inte igenom hela tråden men sallad med olika tillbehör som bulgur, pasta, kyckling, räkor, osv osv. Funkade på min och det fanns något som alla tyckte om oavsett om de var allergiker, kräsna eller ville prova nåt nytt.
Citera
2010-06-01, 14:26
Medlem
crats avatar
öppen grillning!

ha 2-3 stycken grillar igång och en kylbag med olika sorters kött. olika marinader och tillbehör.
salladsbord, olika salladssorter. eller andra rätter
brödbord
drickbord med mycket öl/vin och sprit.
tallriksbord/bestick och glas osv

helt oslagbart! blir sån jälva stämning när alla är med och "lagar" mat.
Citera
2011-05-01, 20:46
Medlem
Eirenes avatar
Om du endast ska satsa på en rätt och du inte har stenkoll på vad gästerna äter så är ju något vegetariskt det smartaste alternativet. Både blandkostare och veggosar äter ju grönt, så då blir alla nöjda! Vill du köra på något klassiskt är det ju bara att slänga ihop en smörgåstårta. Somrigt, enkelt, lite tråkigt kanske, men - viktigast av allt - funkar!
Citera
2011-05-01, 23:45
Medlem
Grejs som kan laggas dagen innan/ på förmiddagen är guld vid dessa tillfällen.
Morsan gjorde 2-3 sorters potatissallad + pajer vid min student. Tillägg sedan sånt redan är klart ex kall skuret, kex/bröd + nån ost o päron. Enkel sallad med nån enkel dressing till.
Finns många sätt att variera detta så alla hittar nått de gillar. Allt kan även slängas in och ut i kylen många gånger så att eventuella rester blir en go middag dagen efter.
Citera
2011-05-02, 00:54
Medlem
En bra sallad att bjuda på är taboule, här är ett recept: http://www.ica.se/Recept/tabbouleh-571888/

En god tomatsalsa, att servera med t ex crostini: http://www.ica.se/Recept/tabbouleh-571888/

Halvera paprikor och fyll dem med en kryddig röra av färskost/kesella/yogurt
Citera
2011-05-02, 01:31
Medlem
Non plus ultras avatar
nordafrikanskt kan vara rätt trevligt, jag är i ärlighetens namn ingen höjdare på det utan har hört det nämnas i såna här diskussioner så du får kolla upp det själv,

dock fick jag för mig att det är kalla och varma röror och grytor som serveras med bröd man doppar och äter från. bara ett stort buffébord och sen låta folk mingla.
Citera
2011-05-02, 09:47
Medlem
Ronilles avatar
Ursäkta mig men tråden är från 2006, så TS har ju tagit studenten med råge!

Men bra recept i tråden och säkerligen många som kan ha nytta av det nu när det vankas student.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in