2006-04-18, 22:13
Medlem
Charlemagnes avatar
I bla USA röks det ganska friskt cigaretter med kryddnejlikor i. Kan man få tag på såna här i Sverige? Någon som vet?
Citera
2006-04-18, 22:48
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemagne
I bla USA röks det ganska friskt cigaretter med kryddnejlikor i. Kan man få tag på såna här i Sverige? Någon som vet?

Frågan är dock större: Vem vill röka sån skit? Tobak ska smaka tobak inte som nån jävla vattenpipa, hallontobak och äppletobak och gud vet vad.
Vad är det för fel på Jhon Silver utan filter?
Citera
2006-04-19, 00:29
Medlem
Vid ett besök på zanzibar berättades det att lokalbefolkningen blandade ut maruijana med nejlikor för att dölja den något speciella doften. Om det sedan var gott eller inte fick jag aldrig reda på.
Citera
2006-04-19, 00:56
Medlem
Det kallas "clove cigarettes" tror jag. http://www.heavenlysmoke.com/html/clove_cigarettes.html

Har provat röka gudang garam och det smakar helt klart speciellt och inte särskilt gott enligt mig.
Det verkar lite knivigt att gå tag på i Sverige. Det kanske finns någon webbshop där man kan beställa det alt. försöka hos någon välsorterad tobaksbutik/liten invandrarbutik (fan vet, man hittar de konstigaste saker där).
Citera
2006-04-19, 07:47
Medlem
Fulfittans avatar
Ja, Gudang Garam var det första jag tänkte på när jag såg topic. Cigaretter av smalare typ än brukligt, i röd ask med guldkanter. Det både smakar och luktar starkt av kryddnejlika, och vad meningen med det är fattar jag inte. Gott är det inte, men alltid finns det väl någon kastlös idiot till indier som gilar det. I Sverige finns de knappast att köpa, men jag har sett dem till salu i Tyska tobaksaffärer. Handla nästa gång du åker dit om du nödvändigtvis måste smaka.
Citera
2011-06-05, 13:17
Medlem
broadmans avatar
Skulle vilja få tag i lite clove cigarettes, de är lagliga i sverige så jag förstår inte varför de inte går att köpa.

djarum black är väl de vanligaste.

Någon som har mer info om de säljs i sverige nu sex år senare?
Citera
2012-05-12, 02:54
Medlem
Jag maler egen kryddnejlika och blandar 60 40 tobak + pulver. med pulvret i mitten ( har hylsrullmaskin) föreslår elektrisk kvarn för att mala skiten. sockret (eller det söta) som brukar vara på de indonesiska filtren kan du återskapa genom att köpa flytande glukos och doppa spetsen av filtret på hylsan i och låta torka innan du "rullar" ciggen. glukos finns i butiker som säljer essenser och vintillverknings grejor. (glukosen används vanligtvis till liköressens modifikationer)
Citera
2012-10-13, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
Jag maler egen kryddnejlika och blandar 60 40 tobak + pulver. med pulvret i mitten ( har hylsrullmaskin) föreslår elektrisk kvarn för att mala skiten. sockret (eller det söta) som brukar vara på de indonesiska filtren kan du återskapa genom att köpa flytande glukos och doppa spetsen av filtret på hylsan i och låta torka innan du "rullar" ciggen. glukos finns i butiker som säljer essenser och vintillverknings grejor. (glukosen används vanligtvis till liköressens modifikationer)

Kan man göra cigaretter med kryddnejlika om man bara har vanliga cigaretter och kryddnejlikor?

Jag har ingen löstobak, inga filter, ingen rullmaskin. Är dessutom alldeles för ohändig, men jag har ju "ingredienserna" hemma.

Beskriv i så fall ha ett jätteenkelt tillvägagångssätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in