• 4
  • 5
2006-04-26, 04:18
Medlem
execs avatar
fjollor.

fjollor är vad ni är. just det -- f j o l l o r -- intellektuellt ohederliga och känslomässigt handikappade (s k "runaway empathy", t ex).

och du Ljungborg behöver en betydande mängd terapisessioner för din aggressionsproblematik -- är det någonting som kan benämnas psykiskt stört hos dig så är det pacifism och passivitet.

Citat:
Ursprungligen postat av tt-org, e-test, XXVIII
Taboos are a sign of weakness and mental deficiency, and can and will be exploited by those who seek to control others for their own gain.
Citat:
Ursprungligen postat av tt-org, e-test, XXIX
Both lefty PC, postmodernist, tax-happy, minority-worshipping, tree-hugging, 1st and 2nd Amendment-hating, envious Liberalism and right-wing, gung-ho-patriotic, bible-thumpin', environment-destroying, blindly xeno and homophobic, sexist Conservatism are ridiculous extremes, and basically just two sides of the same old rotten coin called "primitivism". These undead, walking fossils are an affront to 21st century civilization, and the sooner we bury them, the better. May the Singularity cast them into Hades, where they belong!
Citera
2006-04-26, 11:31
Medlem
Dawnriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungborg
Men jag tror att övergrepp mellan vuxna är betydligt vanligare - även rent procentuellt - än dem som begås mellan vuxen och barn.

Många av oss anser att alla sexuella handlingar som involverar vuxna och barn är enligt definition övergrepp. Så om man skulle få ståfräs av att kela med barn, så är det nog övergrepp i min bok.

Sexuella övergrepp ”...är ett samlingsbegrepp som omfattar allt från sexuella trakasserier av olika slag till våldtäkt, såväl brottsliga handlingar som moraliskt klandervärda sådana. Det rymmer alltså ett spektrum av handlingar ochupplevelser, men i allmänhet med en och samma grundförutsättning – en person utsätts mot sin vilja för något av enannan person. Detta något kan vara allt från kommentarer, antydningar och anspelningar av sexuell natur till sexuellahandlingar....Ett nyckelord i sammanhanget är ’ovälkommet’. Den som utsätts för sexuella övergrepp blir föremål förhandlingar av sexuell natur som är ovälkomna, inte önskade och inte ömsesidiga eller som man inte förstår innebörden av. Sådana handlingar innebär att den utsatte känner sig kränkt och att förövaren överskrider de naturligagränserna för den personliga integriteten. Sammanfattningsvis kan man säga att sexuella övergrepp är varje slag av ovälkommet sexuellt uppträdande i ord eller handling”.

Men jag tycker att det är tragiskt att en man inte kan ha fysisk kontakt med barn och ungdommar utan att stämplas som gärningsman.
Citera
2006-04-26, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawnrider
Många av oss anser att alla sexuella handlingar som involverar vuxna och barn är enligt definition övergrepp. Så om man skulle få ståfräs av att kela med barn, så är det nog övergrepp i min bok.

Ifall en biologisk reaktion som en person inte kan kontrollera är ett övergrepp i din bok så gissar jag att barn som njuter av sexuella övergrepp inte alls är övergrepp i Pluxors bok
Citera
2006-04-26, 13:45
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Alltså det här är nästan komiskt. Jag försöker komma fram till hur man kan ha så olika inställning till vad barn egentligen är och vad barn är kapabla till. Mitt "fel" är kanske att jag ser inte barn som just barn. Jag ser dem som små vuxna, eller hur man ska uttrycka det. Jag dömer inte någon p.g.a. hans/hennes ålder. Är inte du lite fördömande och begränsande i dina värderingar om barn?

Visst, det finns barn som blir väldigt nedtryckta av sina föräldrar, de ska veta sin plats och sina begränsningar som barn. De får inte vara med och bestämma om vad som helst. Den typen av barn är verkligen just "barn" i ordets sämsta bemärkelse. Men sen har vi andra som fått lite friare uppfostran och som faktiskt har blivit respekterade av sina föräldrar för sina - ibland naiva men ändå klarsynta - åsikter. En sådan öppen uppfostran rustar barn betydligt bättre. Ja, gränsen mellan barn och vuxen suddas nästan ut. Är inte det oerhört positivt att få uppleva sådan respekt redan som barn? Då behöver de inte gå igenom den där skärselden (frigörelsen från vuxentyrannin) som så många barn tvingas till.

Jag umgicks rätt mycket med en flickväns son ett tag. Han var nog inte mer än 11-12 år gammal, men han hade fått denna typ av fria uppfostran som jag uppskattar. Och jag har sällan haft så intressanta diskussioner som med honom. Och detta var trots att jag inte kände någon form av erotiskt dragning till honom (har svårt att göra det till män/pojkar).

Alla barn vill bli respekterade, och hade ett barn läst den här tråden hade han/hon säkert blivit förolämpad av mycket som du skriver. Så det är väl tur att här är 18-års gräns.

Jag vet inte om jag kan sägas representerar pedofilers åsikter, då jag inte ens definierar mig själv som pedofil. Men tänk på att vi är alla olika och ändå värda samma grad av respekt, du som talar så mycket om mognad. Hade du sett samma charm hos barn som jag gör så hade du nog argumenterat på ett annat sätt.

Barnen är närmast Gud. Var nån snubbe, tror han kallas Jesus, som hävde ur sig det någon gång för längesen.

Du misstar dig grovt om du tror att om du behandlar ett barn som en vuxen så gör du en välgärning. Du misstar dig också grovt om du tror att det är det respekt handlar om. Respekt för barn är att låta dem vara barn. Din argumentering tyder på att du själv har stannat av i utveckling någonstans i 12-årsåldern och inte kan/vill eller törs bli äldre. Jag vet inte vilket, men jag inser att vidare diskussion dig och mig emellan bara blir återupprepningar av samma argument och motargument. Vi har så diametralt olika uppfattning om barn och barns behov att vi aldrig kommer att uppnå något genom diskussion. Jag bara hoppas att det verkligen är som du säger: Att du inte överskrider gränsen till sexuella handlingar med barn. Att du löper den risken är uppenbart. Din argumentation är ett skolboksexempel på pedofilers försvar av sina handlingar.
Citera
2006-04-26, 18:46
Medlem
Ljungborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Du misstar dig grovt om du tror att om du behandlar ett barn som en vuxen så gör du en välgärning. Du misstar dig också grovt om du tror att det är det respekt handlar om. Respekt för barn är att låta dem vara barn. Din argumentering tyder på att du själv har stannat av i utveckling någonstans i 12-årsåldern och inte kan/vill eller törs bli äldre
...och där kom vi in på personangreppen. Så nu finns det två anledningar att sluta diskutera.

När du tagit dig en kalldusch kan du fortsätta skriva om du har fler frågor. Du debiteras retroaktivt för dessa diskussioner. Är uppe i 25.000 kr nu.

Citat:
Ursprungligen postat av exec
och du Ljungborg behöver en betydande mängd terapisessioner för din aggressionsproblematik -- är det någonting som kan benämnas psykiskt stört hos dig så är det pacifism och passivitet.
Jag hade väl någon utopisk idé om att man skulle kunna argumentera på ett vänligt sätt även om känsliga frågor, men det har visat sig att du har rätt. Så nu ska jag frammana djävulen inom mig
Citera
2006-04-26, 22:52
Medlem
execs avatar
Citat:
Jag hade väl någon utopisk idé om att man skulle kunna argumentera på ett vänligt sätt även om känsliga frågor, men det har visat sig att du har rätt. Så nu ska jag frammana djävulen inom mig
det låter väl bra pussy, men jag pratade inte om att dunka huvudet i väggen via antagonisterna här -- utan att visa småtjejerna att du vet hur en slipsten ska dras, så att säga.
Citera
2006-04-26, 23:26
Medlem
Ljungborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exec
det låter väl bra pussy, men jag pratade inte om att dunka huvudet i väggen via antagonisterna här -- utan att visa småtjejerna att du vet hur en slipsten ska dras, så att säga.
Du anser att det finns en immanent dubbelmoral i mitt argumenterande? Att jag i grund och botten vill dunka på småflickor ohämmat men att någon form av gudomlig etik hindrar mig?

Att leva ut fantasier är för all del fascinerande, men i egenskap av att nyligen ha utnämnts till FB's nya pedofil är jag nog en ganska vek typ som, när det kommer till kritan, inte har något behov av att förnedra die Jungen Frauen. Förnedringselementet sparar jag åt äldre kvinnor som mer uppskattar det. Tills vidare beskådar jag och beundrar den förbjudna frukten.
Citera
2006-04-27, 00:07
Medlem
execs avatar
Citat:
Du anser att det finns en immanent dubbelmoral i mitt argumenterande? Att jag i grund och botten vill dunka på småflickor ohämmat men att någon form av gudomlig etik hindrar mig?

Att leva ut fantasier är för all del fascinerande, men i egenskap av att nyligen ha utnämnts till FB's nya pedofil är jag nog en ganska vek typ som, när det kommer till kritan, inte har något behov av att förnedra die Jungen Frauen. Förnedringselementet sparar jag åt äldre kvinnor som mer uppskattar det. Tills vidare beskådar jag och beundrar den förbjudna frukten.
inte alls, du misstar dig. jag hyser fullt förtroende för vekheten du påtalar, jag menar bara att den missgynnar dig -- även om innebörden av mitt förslag är att du kanske behöver rycka upp och stålsätta dig samt uthärda de eventuella skuldkänslorna så tror jag att du i det långa loppet bedriver en mer effektiv personlig utveckling genom att ha någonting faktiskt att utvärdera.

p.o.k.

ps. jag menar fortfarande inte att uppmana till brott.

edit: godnatt och dröm sött, vännen.
Citera
2006-04-28, 00:04
Medlem
kkms avatar
fuck you exec

kvinnor som du borde göra som de blir tillsagda. jag är helt emot. gå och diska nu kvinna...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in