Började få ont i hjärtat, stickningar är väl det närmaste ord jag kan sätta på känslan, för några månader sen.
Kände oftast av det när jag låg i sängen. Och kunde pötsligt få ont, vilket va riktigt obehagligt. Blev värre om jag andades in, antagligen då det medförde tryck mot hjärtat just då. Så försökte att inte andas under de 10-15 sek. som det satt i. Va hos läkare för några veckor sedan då jag upplevde detta allt oftare, flera ggr/dag som mest. Tog blodprov (sänka) samt gjorde EKG. Men inga fel visade sig, förutom lite låg ämnesomsättning.
Detta tror jag beror på dålig kost, då jag levt på snabbmat under minst 6 mån. tid. Tror även det är pga kosten som jag upplevt mina problem. För har käkat bättre sen jag var hos läkaren. Och problemen har minskat. Har inte fått en "attack" på samma sätt som innan, men kan dock sticka till lite snabbt nån gång då och då. Käkar fortfarande snabbmat flera ggr. vecka, men inte dagligen som innan.
Är dock inte överviktig, BMI ligger på ca 20. Och har alltid haft hög ämnesomsättning.
Även om det blivit bättre så är jag fortf. lite orolig över vad det kan vara, är ju ändå hjärtat det handlar om.
Så tänkte höra om någon annan vart med om liknade, eller möjligen vet vad det kan handla om? Litar inte på dagens allmänläkare. Allt för ofta dom missar och gör feldiagnoser.
Så vänder mig hit istället
(Kärlkramp när man är 22 bast är väl inte troligt, eller?)