2006-04-17, 04:17
Medlem
NOiDs avatar
Har rökt cb nu ett tag, har väl blivit att jag har vart "bäng" 5-6 ggr.
Men bängen känns inte så skön som folk beskriver den te.x här på fb, eller så. Känner mig mera trög och vill helst inte delta i diskussioner för jag känner mig bara dum. seg,trög och dålig motorik/balans under själva bängen.

Är detta något som kan bero på rökat, eller var det såhär även för er de första gångerna? För om inte, så lämnar jag nog detta med cb rökning bakom mig.
Citera
2006-04-17, 04:25
Medlem
Alex_KKs avatar
Var så ibörjan för mig med, avtog dock och fick fram de mer "positiva" effekterna av det vid hmm, 15+ gångarna. oh nu är det himmlen
Citera
2006-04-17, 10:15
Medlem
no1arves avatar
kan det vara så att du inte känner dig trygg med dom du röker?
är du obekväm med dom du umgås med är det inte säkert att det blir så kul.
Citera
2006-04-17, 11:00
Bannlyst
Kan mycket gärna bero på rökat du röker, samt mängden.
Citera
2006-04-17, 11:33
Medlem
durdens avatar
Har haft det exakt likadant fram tills i lördags.
Satt hos en polare och passade ett par pipor och till slut kände jag att min kropp vägde dubbelt så mkt som den egentligen gör så jag blev lite deppig. Men sen kom fläskfilé och den fetaste jävla (högst fetthalt alltså) potatisgratängen jag nånsin har ätit tillsammans med underbar rödvinssås.

All som inte hette njuta försvann på två sekunder och allting blev perfekt. Känner vitlökssmaken från gratängen i munnen än nästan, ta mej fan det godaste jag nånsin haft i munnen!
Citera
2006-04-17, 11:36
Medlem
fantasis avatar
ibland känner man ju bara att man vill vara själv, sitta o tänka för att man känner sig så smart o kommer på så fuckade idéer. jag känner sällan att jag har lust o röja runt efter man har rökt på, då vill man bara sitta o vara tyst o disskutera med sej själv :P
Citera
2006-04-17, 11:48
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOiD
Har rökt cb nu ett tag, har väl blivit att jag har vart "bäng" 5-6 ggr.
Men bängen känns inte så skön som folk beskriver den te.x här på fb, eller så. Känner mig mera trög och vill helst inte delta i diskussioner för jag känner mig bara dum. seg,trög och dålig motorik/balans under själva bängen.

Är detta något som kan bero på rökat, eller var det såhär även för er de första gångerna? För om inte, så lämnar jag nog detta med cb rökning bakom mig.

Alla reagerar olika... så är det på allt. Men det kan ändra sig som dom andra säger här också.
Citera
2006-04-17, 14:44
Medlem
orkavaraserioss avatar
Testa röka lite mer o förbered med munchies, nu vet jag inte hur mycket du röker när du gör det, men jag hade typ samma problem i början och det funkade att röka mer för mig.
Citera
2006-04-17, 15:07
Medlem
tewmtens avatar
Du får väl testa nån annan strain kanske?
Citera
2006-04-17, 15:15
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tewmten
Du får väl testa nån annan strain kanske?

Spelar nog ingen större roll. Set&setting är viktigast.
Citera
2006-04-17, 15:24
Medlem
Dia Psalmas avatar
Kände exakt likadant de första 10-20 gångerna typ... det tar ett tag innan man lär sig uppskatta/hantera det s.k. "ruset". Jag tror att man förväntar sig alldeles för mycket i början.. cannabis är ju så överdrivet i det här landet.
Jag tycker nästan det är överskattat att kalla det för rus.. jag blir typ bara skönt avkopplad Är ju inte direkt något rus om man jämför med alkohol. Så upplever jag det i.a.f.

Visst.. man kan börja filosofera och analysera saker väldigt djupt om man sitter själv och funderar.. men jag har aldrig någonsin blivit "borta från verkligheten" på cannabis, som vissa kan bli på alkohol om de har druckit lite väl mycket.

edit: och innan någon kommer och säger "det är bara för att du aldrig har rökt något riktigt bra!" .. så jo, det har jag visst.. rökte t.ex skitfint gräs när jag var utomlands sist, men ändå så är man/(jag iaf) kvar i verkligheten, om än väldigt slö i kroppen ibland.
Citera
2006-04-17, 15:51
Medlem
Typ samma sak för mig i början, ruset gör bara så att man blir "drogad" (i brist på bättre beskrivning). Det är bara att fortsätta röka, det blir skönare med tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in