2006-04-16, 23:25
Medlem
Princans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Varför får inte hells angels ha vapen när polisen får det?
Dags o söka sig till snuttis och idol?
Citera
2006-04-16, 23:32
Medlem
Princans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SajberSune
Dom har bevisligen det sans och ansvar som följer på ett sådant innehav. Även om jag personligen helst skulle se att dom inte hade atomvapen. Eftersom du vill diskutera på det planet infinner sig följande motfråga:

Anser du det trovärdigt att samma ansvar skulle kunna förväntas av Palestina?
Israel har knappast sans och ansvar för sitt kärnvapen, mellanösternkonflikten visar tydligt vilken politik de för.

Palestinierna är ett desperat folk i nuläget och skulle mycket snabbt utnyttja de. Som ankdammsman skrev så ska de ej ha tillgång nukleära bomber, dock ska inte muslimska länder förbjudas att ha tillång till det. Det är ju skrattretande att Iran utsätts för enorma påtryckningar, när de (officiellt) endast har hunnit anrika 3,5% uran, från hela västvärlden.

Vad kallas det beteendet för? Börjar på H och slutar med yckleri?
Citera
2006-04-17, 00:17
Bannlyst
Givetvis kommer pro/judarna så fort det öppnas ett ämne om hjälp till Palestina. Det finns Palestinier som är Kristna Ortodoxna (underbara människor). Dom som ger stöd åt judeterroristerna i Usa och Israel, har säkerligen grava psykiska störningar. Palestina har rätt till atombomb när dom 2 största terroristländerna i världen som Israel och Usa har kärnvapen. I Bosnien fanns under 90talet många mudzahediner från Iran som slaktade och våldtog. Självklart önskar jag dom mudzahedinerna värsta tänkbara helvete. Dom mudzahedinerna hade judarnas stöd. Så länge mudzahediner slaktar och våldtar ickejudar, då är det helt okej för judarna. Många judar var involverade i bl.a störtandet utav den Rysska Tsaren. Judar har länge hänsynslöst utnyttjat Ryssland.
Citera
2006-04-17, 01:33
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princan
Israel har knappast sans och ansvar för sitt kärnvapen, mellanösternkonflikten visar tydligt vilken politik de för.
Israel har kärnvapen och har aldrig använt och har inte ens (vad jag vet) hotat med dem (såvitt jag vet förnekar de fortfarande att de har dem, trots bevis för motsatsen).

Det tycker jag tyder på att de har sans och ansvar för sina kärnvapen, SPECIELLT med den politik de för, att inte börja slänga runt hot om bomberna eller till och med bomberna själva tyder på ansvar och självkontroll.

Problemet med islamiska stater och kärnvapen är att de flesta islamiska stater är instabila, och om makten över kärnvapnen så lätt kan byta hand som i de länderna, kan de hamna i händerna på fanatiker som inte har nåt emot att dö som martyrer om de bara får spränga ett par miljoner judar åt helvete (bokstavligt hoppas de, att sen lite palestinier kommer ryka med betraktas nog som ett nödvändigt offer).

Pakistan har ju redan kärnvapen, och de är muslimer....så det finns muslimska stater med kärnvapen.
Citera
2006-04-17, 01:39
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
En stat som inte ens kan upprätthålla lag och ordning på sitt eget territorium ska inte ha atombomber.

Tycker du länder som struntar i internationell rätt och som ockuperar andra länder i religiöst syfte ska ha dessa vapen?
Citera
2006-04-17, 01:42
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Israel har kärnvapen och har aldrig använt och har inte ens (vad jag vet) hotat med dem (såvitt jag vet förnekar de fortfarande att de har dem, trots bevis för motsatsen).

Det tycker jag tyder på att de har sans och ansvar för sina kärnvapen, SPECIELLT med den politik de för, att inte börja slänga runt hot om bomberna eller till och med bomberna själva tyder på ansvar och självkontroll.

Anledningen till att de inte hotar med dem är just för att de inte ens erkänner att de har dom, och skulle de öppet erkänna sitt kärnvapeninnehav skulle de se rätt löjliga ut när de pekar finger på iran ang deras kärvapenambitioner. Men tro mig, hotet från kärnvapnena finns där, och skulle israel vara nära att falla skulle dom använda dem, utan tvekan.
Nordkorea har heller inte öppet hotat andra länder med att använda sina kärnvapen på dem, då borde dom, med din logik också ha sans och ansvar för sina kärnvapen eller?
Citera
2006-04-17, 11:40
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiJobbare
Givetvis kommer pro/judarna så fort det öppnas ett ämne om hjälp till Palestina. Det finns Palestinier som är Kristna Ortodoxna (underbara människor). Dom som ger stöd åt judeterroristerna i Usa och Israel, har säkerligen grava psykiska störningar. Palestina har rätt till atombomb när dom 2 största terroristländerna i världen som Israel och Usa har kärnvapen. I Bosnien fanns under 90talet många mudzahediner från Iran som slaktade och våldtog. Självklart önskar jag dom mudzahedinerna värsta tänkbara helvete. Dom mudzahedinerna hade judarnas stöd. Så länge mudzahediner slaktar och våldtar ickejudar, då är det helt okej för judarna. Många judar var involverade i bl.a störtandet utav den Rysska Tsaren. Judar har länge hänsynslöst utnyttjat Ryssland.
Här hittar jag minst 5 olika teorier om olika saker som på något sätt hamnar i ditt inlägg. Har du möjligtvis någon källa som styrker detta högst konspiratoriska påstående?
För övrigt så saknar jag teorin om att världen konspirerar mot serberna.
Citera
2006-04-17, 12:14
Medlem
Princans avatar
Citat:

Problemet med islamiska stater och kärnvapen är att de flesta islamiska stater är instabila, och om makten över kärnvapnen så lätt kan byta hand som i de länderna, kan de hamna i händerna på fanatiker som inte har nåt emot att dö som martyrer om de bara får spränga ett par miljoner judar åt helvete (bokstavligt hoppas de, att sen lite palestinier kommer ryka med betraktas nog som ett nödvändigt offer).

Pakistan har ju redan kärnvapen, och de är muslimer....så det finns muslimska stater med kärnvapen.
Vad babblar du om? Israel erkänner inte sitt innehav av kärnvapen endast för att vända omvärldens blickar från dem. Minns du ens vad som hände med kärnfysikern Mordechai Vanunu när han lättade hjärtat för brittisk press?

Dessutom har de haft kärnvapen under relativt kort tid sedan avslöjandet, samt inte skrivit under icke-spridningsavtalet NTP.

Hmmm, så vitt jag vet styrs majoriteten av de muslimska länderna av västvänliga muslimer med stenhård koll på fanatikerna inom respektive lands gränser.

Fanatikerna knäpper knappast det geografiska området där Jerusalem ligger, då det finns många andra potentiella mål där "trogna" inte drabbas.
Citera
2006-04-17, 13:50
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Anledningen till att de inte hotar med dem är just för att de inte ens erkänner att de har dom, och skulle de öppet erkänna sitt kärnvapeninnehav skulle de se rätt löjliga ut när de pekar finger på iran ang deras kärvapenambitioner. Men tro mig, hotet från kärnvapnena finns där, och skulle israel vara nära att falla skulle dom använda dem, utan tvekan.
Nordkorea har heller inte öppet hotat andra länder med att använda sina kärnvapen på dem, då borde dom, med din logik också ha sans och ansvar för sina kärnvapen eller?
Nordkorea har sans med sina kärnvapen, ja, samma som med Sovjet, mycket snack men har dem i avskräckande syfte. Även om Kim Jong-Il själv inte är så stabil, så är nordkorea det som stat.

Och vad är problemet med att ha kärnvapen och peka finger på Iran om deras försök...USA har ju inga problem med det iaf
Citera
2006-04-17, 13:54
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princan
Vad babblar du om? Israel erkänner inte sitt innehav av kärnvapen endast för att vända omvärldens blickar från dem. Minns du ens vad som hände med kärnfysikern Mordechai Vanunu när han lättade hjärtat för brittisk press?

Dessutom har de haft kärnvapen under relativt kort tid sedan avslöjandet, samt inte skrivit under icke-spridningsavtalet NTP.
Jo, det hamnade under ("såvitt jag vet förnekar de fortfarande att de har dem, trots bevis för motsatsen)".

Att skriva under icke-spridningsavtalet hade ju varit lite för nära att erkänna innehav kanske...
Citera
2006-04-17, 14:15
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Alla antiliberala krafter förenar sig mot mot allt som är liberalt.
-A Moeller van den Bruck

Så sant .

Iran och nordkorea sammarbetar och utvecklar missiler .
Ryssland säljer missiler och annan vapen materiel till China , Iran och syrien.
China säljer vapen till Iran.
Osv.

Förhoppningsvis är rysslands närmande till hamas bara en diplomatisk gest inför Iran förhandlingarna .
Citera
2006-04-17, 14:58
Medlem
Princans avatar
Citat:
Jo, det hamnade under ("såvitt jag vet förnekar de fortfarande att de har dem, trots bevis för motsatsen)".

Att skriva under icke-spridningsavtalet hade ju varit lite för nära att erkänna innehav kanske...
Nu råkar det vara så att det endast är Pakistan, Nordkorea, Israel och Indien som inte skrivit på avtalet. En slump att det är just dessa länder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in