Citat:
Ursprungligen postat av Princan
Israel har knappast sans och ansvar för sitt kärnvapen, mellanösternkonflikten visar tydligt vilken politik de för.
Israel har kärnvapen och har aldrig använt och har inte ens (vad jag vet) hotat med dem (såvitt jag vet förnekar de fortfarande att de har dem, trots bevis för motsatsen).
Det tycker jag tyder på att de har sans och ansvar för sina kärnvapen, SPECIELLT med den politik de för, att inte börja slänga runt hot om bomberna eller till och med bomberna själva tyder på ansvar och självkontroll.
Problemet med islamiska stater och kärnvapen är att de flesta islamiska stater är instabila, och om makten över kärnvapnen så lätt kan byta hand som i de länderna, kan de hamna i händerna på fanatiker som inte har nåt emot att dö som martyrer om de bara får spränga ett par miljoner judar åt helvete (bokstavligt hoppas de, att sen lite palestinier kommer ryka med betraktas nog som ett nödvändigt offer).
Pakistan har ju redan kärnvapen, och de är muslimer....så det finns muslimska stater med kärnvapen.