2006-04-15, 23:36
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Helt rätt! Han är säkerligen en besatt sataniker. Ingen lämplig miljö för ett problembarn.
Ja, det var tur att du inte hamnar/hamnade där då, med tanke på hur mycket du verkar ogilla snälla hårdrockare.
2006-04-16, 00:00
Bannlyst
" om det är okej med dig, så är det okej med mig, jag tar av mig ringen"

Är inte SÅNT mer opassande?

"jag tänker HOPPA från eiffeltornet" Självmordsbenägenhet..

finns skit i ALL musik
2006-04-16, 01:27
Medlem
tycker vi gör en lista med låtar som är opassande men anses normala av dessa typer.

eagles - hotel california, läser man mellan raderna är det djävulsdyrkan
ted gärdestad - jag tänker HOPPA från eiffeltornet, själmordsbenägenhet han tog väl dessutom självmord

fyll gärna på med fler
2006-04-16, 02:44
Medlem
SKulle en författare som skriver om mord och död inte heller få bli fosterförälder då?
Eller en skräckfilmsskapare.
2006-04-16, 02:47
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storfiskarn
tycker vi gör en lista med låtar som är opassande men anses normala av dessa typer.

ted gärdestad - jag tänker HOPPA från eiffeltornet, själmordsbenägenhet han tog väl dessutom självmord

fyll gärna på med fler

Första jag kom att tänka på: signaturen till M.A.S.H: Suicide is painless!
Alltså en serie som sågs av gud vet hur många miljoner människor hade en låt som man utan att sträcka sig alltför långt kan påstå förordade självmord eftersom det inte gör ont!

Men allvarligt talat är detta bara ett utslag av moralpanik utan ett uns av verklighetsförankring.
Jag vidhåller mitt tidigare uttalande om hårdrockare, de flesta är definitivt behagligare personer än folk som enbart lyssnar på Radio Rix!
Får mig snarare att tänka på Bateman i American Psycho, som enbart lyssnade på musik som låg på listorna...
2006-04-16, 10:27
Medlem
Grouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storfiskarn

förklara dig?
2006-04-16, 12:38
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grout
förklara dig?
Lär handla om en incident kopplad till amerikanska djävulsdyrkare. Är väl inte så otänkbart, om du läser texten.
2006-04-16, 13:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Lär handla om en incident kopplad till amerikanska djävulsdyrkare. Är väl inte så otänkbart, om du läser texten.

Tyvärr så är det enligt Snopes falskt:

http://www.snopes.com/music/songs/hotel.htm

...vilket knappt spelar nån roll egentligen.
Poängen är ju att miljoner trubadurer underhållit människor som den här kommunnissen med den här låten utan att de övht reflekterat över texten.
M a o, det är inte texten som skrämmer, det är musiken, därför att människor som gör aggressiv musik ÄR ju aggressiva, det fattar ju vem som helst!

Eller kanske inte.
2006-04-16, 21:38
Medlem
http://www.sr.se/p3/funkar/sounds/02...California.ram

så funkar det förklarar Hotel California
2006-04-21, 13:18
Medlem
Konrad Haifas avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...813175,00.html

Packet ändrade sig, hårdrockarn får bli kontaktfamilj!

Kan tänka att småpåvarna i beslutande roll blivit förlöjligade i Skellefteå och sett sig tvingade att ändra sitt beslut...
2006-04-21, 14:06
Medlem
zumazs avatar
Var väl tur att de ändrade sig. Som sagts så finns ju död- och våldsinslag i de flesta musikstilar. Tänk bara på opera där våld och ond bråd död snarare är regel än undantag. Hade velat se en operaintresserad pappa bli förbjuden att bli kontaktförälder pga sitt musikintresse
2006-04-24, 16:06
Medlem
... smörfingrar ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in