Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
"Europa, förutom Sverige", kan man ju inte säga. Det är ju toppnationerna i Europa som kan mäta sig med USA, Sverige är väl inte mer efter än andra nordiska nationer och många andra länder i samma storlek (förutom Litauen då).
Nej det har du rätt i, men eftersom jag inte vet hur hårt övriga nordiska länder satsat för att bli bättre kan jag bara svara för Sverige.
Sverige har ju gjort ett antal försök med bla läger med fd amerikanska spelare som tränare. Jag har varit på ett sådant.
Det var jättebra men sen dör allt ut pga att det inte finns tränare eller träningstider mm mm.
Så att Sverige inte är bättre på basket skyller jag på kommunerna som inte ställer upp med mer pengar till ungdomsidrott.
Men nu ska vi inte gå in på politik.
För att gå tillbaka till Europa vs. USA så måste ju USA plocka ihop det absolut bästa för att vinna, men då vinner dom också lätt.
Se på Dream Team i Barcelona 1992. Inget lag hade någon som helst chans.
Idag är inte USA lika överlägsna, men de har heller inte fått ihop ett lag som spelat så bra och med så mycket glädje som -92.
Får de ihop ett lag som -92 tror jag Europeiska lag får det svårt.
Men det skulle vara kul att få se ett europeiskt all-star lag mot ett amerikanskt all-star. Då kan det bli match!