2006-04-13, 23:09
Medlem
Drapåtrissors avatar
Enligt ett test som Expressen utfört så anses blondiner vara både oanständiga och korkade enligt omgivningen. Brunetter däremot anses vara seiösa och proffesionella. Hur upplever ni tjejer hur ni blir bemötta på grund av er hårfärg? Och anses även blonda killar som lite korkade?
Citera
2006-04-15, 00:05
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Enligt ett test som Expressen utfört så anses blondiner vara både oanständiga och korkade enligt omgivningen. Brunetter däremot anses vara seiösa och proffesionella. Hur upplever ni tjejer hur ni blir bemötta på grund av er hårfärg? Och anses även blonda killar som lite korkade?
Om jag säger så här, de brunetter och blondiner som inte ser ut som de så kallade "kvinnorna" i Big Brother nu för tiden anser jag inte vara oproffesionella. Försöker man medvetet att se ut som en tjackhora av högsta rang är det svårt att ta personen på allvar.
Citera
2006-04-15, 00:11
Medlem
KaZibers avatar
"Ryktet" att blondiner skulle bara korkade och liknande är väl ifrån gamla Grekland när det var attraktivt med blondiner och alla prostituerade var blonda då.
Citera
2006-04-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaZiber
"Ryktet" att blondiner skulle bara korkade och liknande är väl ifrån gamla Grekland när det var attraktivt med blondiner och alla prostituerade var blonda då.

jo precis, vi lever ju verkligen kvar med 2500 år gamla föreställningar. Har du förresten belägg för det du säger? Grekinnorna är väl rätt mörhåriga har jag en känsla av.

Jag har personligen aldrig mött en intelligent blondin.
Citera
2006-04-15, 00:43
Medlem
Jeckes avatar
Tror det hänger samman med synen på svenskorna.
Blonda svenskor nuförtiden är inte så mycket värre än andra europeiska kvinnor. Det är bara det att sverige var först med frigjord sexualitet, nåt som fortfarande ger svenska kvinnor deras rykte.
Citera
2006-04-15, 03:08
Medlem
KaZibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
jo precis, vi lever ju verkligen kvar med 2500 år gamla föreställningar. Har du förresten belägg för det du säger? Grekinnorna är väl rätt mörhåriga har jag en känsla av.

Jag har personligen aldrig mött en intelligent blondin.
Jag har ingen källa till det men det går säkert hitta isåfall, detta är vad jag hört iaf att det sågs som väldigt attraktivt då och många prostituerade blonderade håret då och därifrn ryktet härstammar. Men jag är ju ingen historiker så kan ju ha fel också.

Själv föredrar jag också brunetter trots det finns endel fina blondiner också...
Citera
2006-04-19, 01:08
Medlem
zhypers avatar
Enligt erfarenhet så spelar det ingen roll, blond eller brunett, båda är lika korkade

Nämen seriöst, det har ingenting med hårfärgen att göra, snarare allmänbildning och ork att visa sig seriös.
Citera
2006-04-19, 01:27
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Nämen seriöst, det har ingenting med hårfärgen att göra, snarare allmänbildning och ork att visa sig seriös.
Håller med, men jag tror att undersökningen ifråga snarare inriktade sig på första intryck än bestående sådana. Kan ha fel dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in