2006-04-13, 00:06
Medlem
Hej.

Jag har fått lite problem utav rökandet. Jag skrev up mina symptom i ett annat forum och några andra käände igen sig och sa att de fått diagnosen hash psychos.
Jag rökte varje dag i kanske ett år, sen samma vecka som jag bestämt mig för att sluta hände en massa skit som att mina päron konfronterade mig om mitt hash rökande, jag droppa ur skolan och lite annat. Jag röket en riktigt stor jjoppe och sneade till. Detta fastnade i mitt huvud och jag känner mig än idag 6mån sernare inte normal.

Hur ser ni på det? Om man fått en haspsychos är det inge bra ide att börja röka igen ?
Tänkte också kolla om det finns varjedag rökare som gjort uppehåll i några månader och sen bara rökt på helgerna eller vid speciella tillfällen?
Citera
2006-04-13, 00:17
Medlem
Coltraners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfonsen
Hej.

Jag har fått lite problem utav rökandet. Jag skrev up mina symptom i ett annat forum och några andra käände igen sig och sa att de fått diagnosen hash psychos.
Jag rökte varje dag i kanske ett år, sen samma vecka som jag bestämt mig för att sluta hände en massa skit som att mina päron konfronterade mig om mitt hash rökande, jag droppa ur skolan och lite annat. Jag röket en riktigt stor jjoppe och sneade till. Detta fastnade i mitt huvud och jag känner mig än idag 6mån sernare inte normal.

Hur ser ni på det? Om man fått en haspsychos är det inge bra ide att börja röka igen ?
Tänkte också kolla om det finns varjedag rökare som gjort uppehåll i några månader och sen bara rökt på helgerna eller vid speciella tillfällen?

Hmm när det gäller ditt problem med "haschpsykos" så har jag inget bra svar. Vissa hävdar ju att något sådant som haschpsykos inte ens finns själv vet jag inte men jag har stött på många snubbar som haft någon sorts av toxict delirium. Som du beskriver det verkar det mer vara en nojja som du snöat in på för mycket. Om jag skulle vara du skulle jag faktiskt pröva och ignorera din "psykos". Testa och röka. Känns det inte bra är det ingen idé att fortsätta eller hur?

Jag har i några år varit en varje-dag-rökare men har nu haft ett uppehöll på mer än ett år *stolt*. Min egen erfarenhet av att ha uppehåll innan och sedan röka vid speciella tillfällen och på helger är dålig. Med det menar jag att man ALLTID faller tillbaka efter en tid, det kan ta långt tid men den kommer (ändå har jag god självdisciplin). Iallafall om man har massa kompisar som röker varje dag. Ingen jag känner har klarat att hålla ett helg-rökande i mer än ett halvår. Grejen är den att man ska inte bygga upp några förväntningar inför den gången man ska röka igen, inget den dagen då jävlar, helst ska jag nog säga att om man ska röka igen ska man nog göra det på fyllan. Det kan förstås ses som bortkastat för det är inte lika gött men man blir iaf inte lika sugen igen. Fast ofta blir man ju det ändå tyvärr. Den gamla vanliga är "äh jag rökte ju igår jag kan lika gärna röka idag och sluta nästa torsdag".

Hoppas du fått någon klarhet i allt mitt dravel
Citera
2006-04-13, 00:32
Medlem
weed maazes avatar
Citat:

Om man fått en haspsychos är det inge bra ide att börja röka igen ?

jag tycker inte du ska fortsätta röka

som coltraner sa så börjar man nästan alltid röka dagligen efter ett tag
Citera
2006-04-13, 01:23
Medlem
Subways avatar
Skrev precis i ett annat topic här angående vad jag tror om såkallade "Haschpsycos", så jag känner mig upphettad i ämnet :P...let´s go...
För det första så vill jag bara klargöra att efter vad jag läst så är läkare oens angående detta fenomen, dvs det finns inte konkreta bevis på att det överhuvudtaget existerar...

Vad jag personligen tror angående detta är;
Cannabis öppnar upp den naturliga spärren (psykiskt friska) personer har som skiljer medvetande från undermedvetande. Det gör att ditt undermedvetande blandar sig med ditt medvetande och du får kontakt med tankar som du inte kan få i ett "normalt" tillstånd...

Så om du har varit med om massa skit och har en tendens att inte arbeta dig igenom dina problem (t.ex. prata ut om dem, gråta ut dem, ja att helt enkelt bearbeta dina problem) så lagras detta ju i ditt undermedvetna.
När du sen kommer i kontakt med allt detta så blir det för mycket för dig. Det finns ju en mening med att vi KAN trycka bort saker till det undermedvetna, detta gör vi ju när man inte kan hantera det. Att då bli bombarderad av en mängd känslor, som kanske skulle behövas ett par års terapi för, blir en chock för ens känslomässiga system...

Jag är ingen psykoterapeut eller något liknande, men jag kan tänka mig att vi placerar saker i sitt undermedvetande för att sedan ta fram dem igen i små portioner.
Jag har en del principer i mitt eget rökande och en av dem är att ALLDRIG RÖKA OLYCKLIG!!.
Jag tror detta är det absolut viktigaste när det gäller cannabisbruk.

_peace
Citera
2006-04-13, 15:28
Medlem
weed maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subway
.
Jag har en del principer i mitt eget rökande och en av dem är att ALLDRIG RÖKA OLYCKLIG!!.
Jag tror detta är det absolut viktigaste när det gäller cannabisbruk.
ja har också tänkt på det och tror det är viktigt
Citera
2006-04-13, 15:53
Medlem
Dirtans avatar
Citat:
Hej.

Vad har du för symptom då? Jag skulle personligen tro att du fått någon sorts stressreleterad breakdown. Först dina föräldrar sen dropout från skolan, allt detta lär ha orsakat en hel del stress och på så sätt kanske jollen du tog var droppen som rann över glaset. Du kanske har fått något liknande utbrändhet? Helt enkelt för mycket stress och oroliga tankar som smäller av?

vad vet jag..
Citera
2006-04-13, 16:12
Medlem
roccosiffredis avatar
Oavsett vad som har orsakat ditt nuvarande mentala tillstånd så skulle jag avråda dig från att röka. Cannabis är nice, men jag tror att det är viktigt att man mår bra när man brukar drogen, annars är det nog lätt att man hamnar snett. Hoppas det löser sig.

Peace!
Citera
2006-04-13, 16:46
Medlem
jag har rökt i 2år konstant. men la av för typ 3 månader sen. det tar ett tag innan du blir normal. eftersom att du rökt så mycket. ett tips.. börja supa
Citera
2006-04-13, 17:45
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sukesurd
ett tips.. börja supa
Och pajja levern och hjärnan, nä,, byt inte ut en drog mot en värre.
Att dra ner på drickat är ett helvete, så börja aldrig.
Citera
2006-04-13, 17:59
Medlem
Tankards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sukesurd
jag har rökt i 2år konstant. men la av för typ 3 månader sen. det tar ett tag innan du blir normal. eftersom att du rökt så mycket. ett tips.. börja supa

....Herregud, du tror ju inte ens själv på det där.
Citera
2006-04-13, 18:19
Medlem
Bourlogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankard
....Herregud, du tror ju inte ens själv på det där.

Whaa..? Varför skulle han inte göra det?
Citera
2006-04-13, 18:56
Medlem
Smash3rs avatar
Sorry orkade inte läsa tråden.
Men jag tror snarare att det är ditt liv som är knasigt, och inte din "haschboll till hjärna" som är problemet.

Byt livsstil!

För snabb med att döma kanske..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här